[Teszt] Devil May Cry 4 Special Edition

Devil May Cry 4 Special Edition

Oldern2015.06.26. 18:00

A 2008-ban megjelent Devil May Cry 4 már akkoriban is képes volt arra, hogy alaposan megossza a sorozat rajongóit. Nem feltétlenül csak azért, mert volt mersze ahhoz, hogy Dantét, a sorozat nevével egybeforrt főszereplőt egy teljesen új karakterre, Néróra cserélje (még ha csak a játék felére is), hanem azért is, mert már akkoriban is látszott rajta, hogy bizonyos megoldásai nem haladtak előre a korral.

Igen, a legendás backtracking ebben a játékban olyan szintre érkezett, hogy a húsz küldetés felében nem mást csinálsz, mint visszafelé járod be az egész játékot, újra és újra megküzdve az egyszer már legyőzött főellenségekkel is, hogy utána az utolsó előtti pályán gyorsan egy kockás minijátékkal hergeld magad, mielőtt nekifutsz harmadszor is azoknak a bossoknak. A játék történetéről is lehetett mondani sok mindent, jót mondjuk aligha - bizarr, kliséktől hemzsegő kalandot kaptunk, hidegrázós pillanatokkal bőven telítve. A játék helyszínei technikailag egészen rendben voltak, vizuálisan azonban nem nagyon mutattak nagyot: olyannyira, hogy az egy-két évvel később érkező Bayonetta és akár a DmC is simán és könnyedén vert köröket rá fantáziadússág és változatosság terén.

Mégis, a játéknak volt - és van - egy egészen elvitathatatlan erénye: maga a játékmenet, a harcok. A sima végigjátszás során ebből alig lehetett észrevenni valamit, hacsak nem azt, hogy Nero elkapásokra és tökélettes Exceed-időzítésekre építő repertoárja a profik kezében jóval erősebb, izgalmasabb karaktert eredményez, mint ha csak vakon csapkodnánk a gombokat - és akkor Dante azonnali stílusváltásairól még nem is beszéltem. Az igazi mélység azonban a magasabb nehézségi fokozatok, a Bloody Palace, és az ezeket felhasználó profik tárházából született meg, aktív, egészen mostanáig létező hardcore-közösséget kialakítva. A DMC4-et lehetett utálni, de ha megszeretted, akkor nem elképzelhetetlen az sem, hogy minden idők egyik legjobb hack'n'slash játékának tartod, körítés ide vagy oda.

És miért mondtam mindezt el? Leginkább azért, mert a Capcom szinte kizárólag a sorozat rajongóinak szól a Devil May Cry 4: Special Edition kiadásával. Felejtsd el tehát azt a megközelítést, hogy itt most egy leporolós újrakiadásról lenne szó, hogy egy új generáció is megismerje a DMC4-et. Megutálja, talán. Hőzöngve végigjátssza őket az acsikért? Esetleg. De megszeretni.... arra egészen kicsi az esély. A pályadizájn 2015-ben még jobban fáj, mint valaha, a backtracking pedig ugyannyira arcpirító, mint volt majd tíz évvel ezelőtt. Ha azonban veterán vagy, ha a pályákon való végighaladást már kisujjból kirázod, és a harc mesterévé akarsz válni? Akkor üdv a mennyországban. (Ami egyébként a DMC univerzumában, a DmC-ével ellentétben, úgy tűnik, nem is létezik.)

A Special Edition főszereplői nem Dante és Neró, nem ám! Itt van kezdetben rögtön a rajongók kedvence, a DMC4-ből rengeteg ember által hiányolt Vergil. Lehet, hogy halottnak kéne lennie, de tegyük félre egy picit a kicsinyeskedést, elvégre Sparda másik fiáról van szó. Vergil ereje teljében van, és egyáltalán nem arról van szó, hogy a DMC3-as alakját kapnánk meg.A karakter teljesen egyedi mozgáskultúrával rendelkezik, a Yamato, Force Edge, illetve Beowulf triója és a megidézett kardok segítségével pedig olyan szintű pusztítást vihetsz majd véghez a démonok közt, amihez képest Dante és Nero együttesen is eltörpül majd. Azt hiszed, hogy túlzok? Ugyan.

Vergil néhány speckója egyértelműen sokat köszönhet a DmC-s inkarnációjának, így közvetve bár, de legalább ennyit hozzá tudott tenni a sokak által nem kedvelt epizód ahhoz, hogy a DMC4-ben Vergil elnyerje eddigi legszórakoztatóbb, legjobb formáját. Röviden és tömören: ha szereted a DMC4 harcait, és már épp elég év telt el ahhoz, hogy újra végigrohanj a kalandon, akkor Vergil miatt már simán megérné a dolog.

Akármilyen meglepő is, itt nem állt meg a Capcom: Trish és Lady is játszható karakterekké váltak, teljesen egyedi mozgáskultúrával, saját kombókkal, és félbevágott kampánnyal (pont úgy, mint Dante és Nero esetében). Trish egészen fura karakter, aki a Sparda viselése miatt közelharcban nagyon komoly fenyegetést tud jelenteni, de a légi csatákban látott teljesítménye azért elmarad a többiekétől - de még így is nagyon szórakoztató, különösen kezdőbarát karakterről van szó. Lady már inkább a “mi lenne, ha Bayonetta minden fegyvere egy lőfegyver lenne”-kezdetű kaland, akinek a közelharci támadásai szinte a nullával egyenlők, de robbanásokból, lövésekből, shotgunból, pisztolyból és rakétákból egyszerűen nem tud kifogyni. Teljesen másképp kell játszani vele, mint a többiekkel, és még azon sem lennék meglepődve, ha a karaktere valamilyen formában már a DMC5-höz (hah) készült volna el, de inkább letesztelték a játékosokon, hogy mennyire jönne be nekik ez, a pusztakezes püföléstől igencsak távol álló játékstílus.

Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenem a konzolosok kedvéért, hogy ez a verzió már a PS4/Xbox One változatokban is tartalmazza a Legendary Dark Knight módot, ami tulajdonképpen kicsit Dynasty Warriorssá alakítja a játékot, annyi ellenfelet pakol a képernyőre. Ha nem fejlesztett karakterekkel mész neki ennek a módnak, sírni fogsz - ha viszont készen állsz, akkor ez sem jelenthet igazán komoly kihívást.

*Vonjuk le a kötelező következtetéseket. A DMC4:SE örökölte elődje minden hibáját: ambícióktól mentes sztori, NAGYON fárasztó pályadizájn, repetitív küldetések, bizarr zenei anyag - és ennyi. A játék erejét, mélységét azonban kis túlzással megháromszorozta - de Vergil miatt minimum megduplázta. Ha eddig ki sem állhattad a játékot, akkor ez így marad. Ha sosem jutottál el benne a középhaladó kombózás szintjére, de érdekelt a dolog, akkor ez a csomag neked készült. Ha pedig hardcore rajongó vagy, akkor te már jó eséllyel többet tudsz az anyagról, mint én, és már az összetettebb kombókat gyakorlod. Üdv a klubban!

*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

11 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==