Alternatív jelen - első rész

Alternatív jelen - első rész

dragCsető Zsolt2008.01.05. 18:00

Számos alkalommal előfordult már a videójáték-iparban, hogy bizonyos dolgok végül nem éppen úgy történtek, ahogyan arra előzetesen számítani lehetett: biztos és kevésbé biztos dolgok változtak meg - hol előnyükre, hol hátrányukra -, hardverek, játékok, koncepciók módosultak, vagy éppen tűntek el. Az adott pillanatban egy-egy döntés sokszor furcsának, vagy éppen meglepőnek tűnt, legtöbbjüket azonban a hónapok, évek során mégis könnyedén elfelejtettük, és manapság már a legtermészetesebb dolognak tartjuk következményüket - még akkor is, ha eredetileg máshogy indult az egész.

Új, most induló cikksorozatunkban pontosan ilyen esetekre fogunk kitérni, és megvizsgálni őket évek távlatából - egyesek biztosan emlékeznek majd rájuk, mások pedig rádöbbenhetnek, hogy milyen múltbéli érdekességekről maradtak le.

Az első részben, a következő három oldalon a 2005-ös Electronic Entertainment Expo lesz a középpontban, ahol több olyan dolog is történt, ami végül nem valósult meg - tessék lapozni.

A PLAYSTATION 3 KONTROLLER

Manapság ha az ember ránéz egy PlayStation 2 irányítóra, majd PlayStation 3-as utódjára, túlságosan komoly különbséget nem igazán fedezhet fel a kettő között. Pedig nem mindig volt ez így, de még mennyire nem: a 2005-ös E3-on - amikor is a nagyközönség először pillanthatta meg a Sony újgenerációs konzolját - egy egészen más formájú kontroller állt a gép mellett. Az alap layout mindenki számára ismerős volt, hiszen a gombkiosztás megmaradt a hosszú évek során megszokott, mindez azonban egy olyan bizarr alapra került, amit nem csak az első, hanem sokadik pillantásra is kissé nehézkes volt feldolgozni. Hivatalos fantázianeve nem volt neki, a játékos közösség azonban hamar ráaggasztotta szegényre a banán és bumeráng gúnyneveket, mert az irányító bizony épp úgy nézett ki, erősen ívelő formája pedig olyan hatást adott neki, mintha párszáz évvel a jövőből csöppent volna közénk.

Utóbbi azonban kivételesen nem bizonyult csábító tulajdonságnak: elenyésző volt azok száma, akik jónak tartották az új kialakítást (leginkább természetesen a vérfanboyok kiváltsága volt ez a hozzáállás), ami cseppet sem volt meglepő, hiszen ránézésre nem igazán tűnt úgy, hogy a látszólag fogással nem igazán rendelkező kontrollerrel kényelmesen lehet majd játszani - a legtöbben inkább valamiféle szexuális segédeszközre asszociáltak róla. A banán-bumeráng hibridet végül a rendkívül erős negatív visszajelzések fosztották meg attól, hogy a PlayStation 3 mellé bekerülhessen a dobozokba: a Sony szerencsére észhez kapott, és egy évvel később már a ma is ismert, mozgásérzékelővel felszerelt SIXAXIS-szel mutogatta konzolját, amely azóta már ugyebár Dual Shock 3-má fejlődött tovább.

Örültünk volna neki?: Határozottan nem. A Sony az évek során bebizonyította, hogy Dual Shock kontrollerei teljesen jól passzolnak valamennyi játékstílushoz (egyedül az analóg karokat érte némi kritika az új évezredben a konzolos FPS-ek elterjedésével), éppen ezért abszolút logikátlan döntés lett volna ilyen drasztikus változtatásokat véghez vinni az apróbb finomítgatások helyett. Rémálmainkban se jöjjön vissza.

NINTENDO REVOLUTION

Akár külön cikket is lehetne írni arról, hogy mi mindenen ment keresztül a Nintendo legújabb konzoljával, már csak azért is, mert bő két évvel ezelőtt a legtöbben még csak esélyt sem láttak arra, hogy ekkora sikerek állnak a kiotóiak előtt. Ismét a 2005-ös E3-hoz kell visszaugornunk, amikor a Nintendo jelenlegi elnöke, Satoru Iwata előrántotta az ekkor még Nintendo Revolution néven futó konzolt a zsebéből. Fontos, hogy csak a konzolt, az irányítót akkor még nem láthattuk - logikusan gondolkodva úgy hittük azért, mert nem egyszerű olyan kontrollert kreálni, amellyel a Nintendo összes korábbi gépén megjelent játékot ugyanolyan jól lehet irányítani, ez a funkció ugyanis már akkor ismert volt (persze akkor még nem Virtual Console-ként). A lényeg azonban az, hogy a csalódottság nagy volt (főleg a következő oldalon olvashatóak tükrében), és sokan a Nintendo utolsó konzolját látták a Revolution-ben.

A fordulópont alig fél évvel később jött: még ugyanabban az évben, a TGS-en lehullott a lepel az irányítóról is, ami nagy meglepetésre egy mozgásérzékelős periféria lett. Láthattuk azt is, hogy miként lehet majd használni, ám magukat a játékokat jó sokáig nem pillanthattuk meg - a televízió szemszögébe lettünk kényszerítve. A következő bomba aztán 2006 tavaszán robbant: a konzol végleges neve Wii lesz. Sokan megkésett áprilisi tréfának hitték (főleg az angolszász országokban, ahol a "Wee" vizelést jelent), ám a dolog teljesen komoly volt, és igazán itt látszott meg először, hogy a Nintendo tényleg valami merőben mással fog próbálkozni, és hogy nem a játékosok számára lesz ez forradalmi, hanem a játékipar számára. Konkrét produktumok is csak ezután lettek bemutatva, a Revolution-re ténylegesen nem is láthattunk címeket, csupán koncepciókat, amelyek közül néhány ilyen-olyan formában meg is valósult.

Örültünk volna neki?: Igen. A Revolution név számunkra mindenképpen hangzatosabb és cool-abb a Wii-nél, még érdekesebb kérdés azonban az, hogy a névváltoztatással együtt mennyire változtak meg a Nintendo tervei a jövőre nézve. Lehetséges, hogy Revolution néven nem teljesen ugyanazt kaptuk volna - elsősorban a játékkínálat általános arculatát tekintve -, mint a Wii esetében? Sohasem tudjuk meg.

NINTENDO ON

Harmadik szereplőnk némileg kilóg a sorból, nem hivatalos dologról van ugyanis szó, de mindenképpen említést szeretnénk róla tenni. A téma az előbb tárgyalt Revolution-höz kapcsolódik, és ezúttal is a 2005-ös E3 környékén járunk: nem sokkal az expó előtt felbukkant egy videó, ami aztán futótűzként söpört végig az interneten. A több, mint hat perces mozgóképet egy Pablo Belmont nevű spanyol srác kezdte el terjeszteni, azt állítva, hogy egy kiszivárgott videóról van szó, ami a Nintendo következő, Revolution kódnéven futó konzolját mutatja be. A Nintendo On egy futurisztikus Virtual Boy-hoz hasonlítható leginkább, egy szemüveggel, és egy, a mozgást érzékelő központi egységgel, az Aggyal, a videó pedig a konzol működését is bemutatta. A dolog hihetőnek tűnt, nem csak azért, mert várható volt, hogy a kiotóiak az E3-on fogják bemutatni legújabb masinájukat, hanem azért is, mert minőségileg is abszolút rendben volt az egész.

[download:11841]**>> NINTENDO ON

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

10 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==