[Teszt] Payday 2: Crimewave Edition

Payday 2: Crimewave Edition

liquidSomosi László2015.06.26. 09:45

Ha ki kéne jelölni, melyik híres filmjelenetet próbálta legtöbbször interaktív formában képernyőre átértelmezni a videójátékipar, a Heat (itthon: Szemtől szemben) a mai napig lenyűgöző bankrablás-menekülés szekvenciája egészen biztosan ott lenne a dobogón. A videojátékos irányból érkező lelkesedés tökéletesen érthető, minden idők egyik legjobb (vitathatóan: A legjobb) filmes tűzharcáról van szó, tűzharcolni pedig játékban is nagyon szeretünk, adja magát, hogy ilyen formában éljük újra az egészet. Próbálkozások voltak (GTA többször is, Kane & Lynch legalább egyszer...) egész jó eredménnyel - de teljes játékot korábban senki nem akart (vagy mert) ráépíteni a bankrablós témára.

Az első (bátor?) próbálkozó Svédországból érkezett, a Starbreeze a 2011-es Payday: The Heist-tal csak felütötte a labdát, a koncepció a két évvel később érkező Payday 2-ben szilárdult meg. A Payday 2 koop rablós FPS, és esetében a műfajbesorolás mindhárom eleme nagyon fontos. Kezdjük a rablás résszel: igen, rablóakciókat (vagy ahhoz nagyon hasonlítos bűncselekményeket) kell végrehajtanunk, rámolunk ki ékszerüzletet és bankot, verünk szét plázát, rejtett bizonyítékokat szerzünk, vagy akár fegyveres látogatást teszünk egy éjszakai klubban. A feladatok kellően változatosak (itt jön jól, hogy a DLC-kel bőségesen bővített kiadást kapjuk) , és a játék nem lineárisan, hanem egy Crime.net-nek becézett méretes térképen dobálja elénk őket, lehet válogatni ízlés (és nem utolsósorban nehézségi fokozat) szerint. A Starbreeze magukba a missziókba is csempészett némi kiszámíthatatlanságot, egyes fontos tereptárgyak egy-egy újrajátszás során nem mindig ugyanott jelennek meg - egyszer a pult alatt van a fontos széf, máskor meg a konyhában, például.

Folytassuk a kooperatívval, mert a Payday 2 tényleg koop játék, van benne ugyan egyszemélyes offline mód botokkal, majdhogynem feleslegesen. A botok két dologra képesek: követnek oda, ahová mész (még akkor is, ha a halálukba masíroztatod őket), és nagyjából a vadul tüzelő rendőrség irányába lövöldöznek (nagyjából!). És ez a Payday 2 abszolút alapszintje, olyan, mintha három másik vérszomjas ismeretlennel játszanád, akik John Rambótól tanulták a lőfegyveres harci taktikát, és elég bénák abban, amit csinálnak. Ez rövidtávon akár élvezetes is lehet, de a Payday 2 nem erről szól, lehet sokkal okosabban is játszani. Például lopakodva, kamerákat kikapcsolva, riasztókat hatástalanítva. Nem mindig működik, nem mindenhol van rá lehetőség, könnyű elszúrni, de legalább a küldetés elejét érdemes megpróbálni így, és ez viszonylag magas szintű koordinációt igényel. Ahogy beindul a riasztás, és megérkezik a rendőrség, elszabadul a pokol, a játék számolatlanul, hullámokban dobálja a nyakadba a kommandósokat. Akik nem túl eszesek, de jól céloznak, és legfőképpen nagyon sokan vannak. Koordináció itt is kell, gyógyító-csomagokat és lőszerpakkokat kellő időben lepakolni nem csak érdemes, de a magasabb nehézségi szinteken egyenesen kötelező. A botok minderre képtelenek, egyedül játszani lehet, de a fejlődéshez (öt karakterosztály, öt képesség-fával) szükséges xp, és az új cuccok / fegyverek / bővítmények megvásárlásához szükséges pénz így kíméletlenül lassan csorog befelé. A Payday 2 koop online játék, slusszpassz.

Hiába az óvatos megközelítés, a rablóakciónk előbb vagy utóbb masszív tűzharcba fognak torkollani. Ami nem baj, a Payday 2-ben együtt lövöldözni elég jó, a gunplay erősen az árkádos vonal felé hajlik, konzolokon talán túlságosan is. Az alapjátékkal annak idején pécén játszottam, és az egeres irányítást sokkal szabadabbnak éreztem, mint a brutális auto-célzást használó konzolos társát. Konzolon (a PS4 verziót teszteltük), azon kaptam magam, hogy folyamatosan a L2-t rángatom, mert így lehetett a leghatékonyabban öldökölni - hatékonynak hatékony, élvezetesnek kevésbé élvezetes.

Egy újrakiadás esetén mindig felmerül a kérdés: kellett ez nekünk, mivel kapok többet? A választ megfordítom: megkapod a Payday 2-t az összes DLC-jével együtt, ami több új missziót, új karaktereket, maszkokat és fegyvereket jelent. Kelleni mennyire kellett? Őszintén szólva nem igazán. A magasabb felbontáson kívül a játék (a pécé verzióhoz képest) semmilyen ráncfelvarrást nem kapott. Pedig nem ártott volna,a Payday 2 már a maga idejében sem számított csinos játéknak, mostanra pedig kifejezetten kopottas, elöregedett hatást kelt. Nem égeti ki a szemed, de semmi olyat nem nyújt, amitől minimálisan is indokoltnak látnád, hogy PS4/Xbox One-on fut, és nem az előző generációs kistesókon. Ehhez képest ez egy némileg csökkentett árú lemezes termék, aminek érzésem szerint digitális formában és feleennyiért lenne igazán létjogosultsága.

A Payday 2: Crimewave Edition akkor a te játékod, ha: vannak barátaid, akik szintén megveszik; ha nem játszottál vele korábban; és nem különösebben érdekel, ha egy játék még csak meg sem próbálja takargatni a kopottas grafikáját. Ha minden klappol, a Payday 2 rendkívül szórakoztató tud lenni - de meg kell dolgoznod érte, hogy klappoljon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

14 órája
4

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

23 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==