[Teszt] Toren

Toren

WarhawkLusztig Zsolt2015.05.15. 10:00

A Toren az a játék, melyről sokkal egyszerűbb lenne írni, ha picit jobb, vagy picit rosszabb lenne. Előbbi esetben nyugodtan dicsérhetném bizonyos pontjait, utóbbi esetében pedig lelkiismeret furdalás nélkül húzhatnám le. De nincs így, a Toren tipikusan az a játék, ami se nem túl jó, se nem túl rossz, csak… olyan közepes.

Vannak persze pozitívumai, ilyen például a története, mely bár több forrásból táplálkozik és komolyan oda kell figyelnünk, hogy ne legyen az egész egy nagy maszlag, azért egészen egyedi, megkockáztatom, érdekes tud maradni. Egy apró gyermekként kezdünk egy hatalmas torony aljában és igazából semmit se tudunk azon kívül, hogy valahogy meg kellene azt másznunk és ki kellene szabadulnunk. Aztán ahogy sorra kapjuk az apró, titokzatos verseket úgy tárulnak fel a torony titkai, nevet kapnak a szereplők, kiderül, hogy kit is alakítunk és miért kell neki kiszabadulnia.

Aztán ott van a Nagy Ötlet, a fícsör, amivel a játékot reklámozták: hősünk fejezetenként lesz egyre idősebb, az apró gyerek szép lassan érett nővé cseperedik, mely nem csak külalakban, de képességekben is megmutatkozik. Valljuk be, ez nem is hangzik olyan rosszul és ügyesen megvalósítva tényleg komoly fegyvertény lehetett volna.

A probléma: nincs ügyesen megvalósítva. Hősünket nagyjából négy-öt életkorban irányíthatjuk, ebből az első kettő szinte teljesen haszontalan (és viszonylag gyorsan át is lépünk rajtuk), a későbbiekben pedig nincs semmi különlegesség, egy sztenderd főhősnőt kapunk. És akkor még nem is nyafogtam olyan apróságok miatt, hogy hősünk ruhája mágikusan minden úgy alakul, hogy az adott életkorhoz passzoló legyen. Jó ötlet lett volna, ha a feladatok úgy épülnek egymásra, hogy minden életkorban meg tudjuk egy részüket oldani, de ilyen csak nagyon ritkán és nagyon bénán tárul elénk. A többi feladat pedig vagy olyan, mint amilyet már ezerszer láttunk, vagy olyan egyszerű, hogy gond nélkül megoldjuk őket - jól mutatja ezt, hogy a nagyjából két órás (nekem szinte percre pontosan ennyi kellett, a történet alatt igazából nem volt olyan pont, ahol megakadtam volna).

Legalábbis a feladványok miatt nem. Azoknál lényegesen komolyabb akadályt gördít elénk a játék technikai része, mely bizony erősen kritizálható. Van itt minden: az irányítás és kamerakezelés valahol az elviselhető és a rémisztően rossz határmezsgyéjén egyensúlyoz, a kisebb-nagyobb programhibák (kezdve a tárgyak egymáson történő átcsúszásától a láthatatlan falakba beakadásig) viszonylag gyakori vendégek és bár az elénk pakolt látvány határozottan stílusos, technikailag bőven letagadhatna egy-két generációt. Utóbbit ráadásul még tovább rontja, hogy a nem túl acélos látványvilág igen durva v-sync és esetenként frame rate hibákat is kap a nyakába. Ráadásul nem kevés opcionális, kihagyható álom van a játékban, melyekben viszont vannak olyan utalások a történetre, melyek nélkül tuti, hogy azt nem fogjuk megérteni. Mondanom sem kell, a Toren újrajátszási faktora is gyakorlatilag nulla, így semmi újdonságot nem jelent egy friss végigjátszás.

Szóval értitek, a Toren az a játék, melyet nem igazán lehet nyugodt szívvel gyűlölni, de túlságosan gyenge eresztés ahhoz, hogy komolyan vehessünk bárkit, aki rajong érte. Érződik, hogy a fejlesztők próbáltak egy különleges mesét különleges módon elmesélni, csak valahogy nem sikerült az egészet egy kedvelhető, komolyan vehető játékba csomagolniuk. Egy tipikusan közepes, szürreális kétórás kalandot kapunk, melyre másnap már jó eséllyel nem is fogunk emlékezni - maximum morogni, hogy miért adtunk pénzt ki rá.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

36 perce

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

16 órája
3

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==