[Teszt] Crypt of the Necrodancer

Crypt of the Necrodancer

mcmackoGéczy Attila2015.05.02. 15:00

A roguelike műfaj kétségtelenül az utóbbi idők „következő nagy durranása”, mindenki erről beszél, rengeteg indie fejlesztő próbál meg kiharapni egy szeletet a tortából, és hogy őszinték legyünk, kicsit kezdünk is besokallni már a randomgenerált labirintusoktól, meg a végtelenbe nyúló lootolásból. A Crypt of the Necrodancer szinte mindenben hozza az elcsépelt roguelike mechanikákat. Itt vannak a szokásos randomgenerált térképek, az egyre nehezedő ellenfél-seregek, a brutális nehézségű permhalálos feladatok és az ormótlan pixelekből generált látványelemek. Azonban mielőtt legyintenénk egyet, nézzünk rá a legfontosabb dologra, ami a feje tetejére állítja az eddig megszokott sémákat: a Necrodancer labirintusaiban ugyanis minden ritmusra történik, az ellenfelek lépésmintáitól, a kombózáson át, főhősünk mozgásáig bezárólag.

A ritmusra ugráló zsiványunkkal kell tehát egyre mélyebbre ásni a labirintusban, miközben egy meglehetősen sovány és érdektelen sztori bontakozik ki a hősünk előtt. A haladás és a tápolás mellett elengedhetetlen játékmechanikai elem a harc betanulása. Minden világban különböző ellenfelek várják hősünket, akiknek a mintáit és a védelmi réseit ütemre hangolva kell kisilabizálnunk. A pályákon a puha földfalakat is kiáshatjuk, valamint boltosokba, ládikókba, oltárokba és egyéb fantasy RPG sablonból kölcsönzött okosságokba ütközhetünk. A gyémántok kulcsfontosságú bónuszok, révén a HUB világban velük tudjuk permanens módon szélesíteni a lehetőségeink tárházát, de a pénz is fontos tényező - a nyert lóvé mennyisége függ a ritmusban töltött "kombó-időtől" is. A boltosok portékája nélkül sem lehetetlen boldogulni, de nagyon-nagyon sokat tud segíteni egy jó bevásárlás vagy egy ducira tömött ládikó, és mivel ugye roguelike játékról beszélünk, elhalálozás esetén kezdhetjük újra nulláról a kalandjainkat.


Dióhéjban

## Mi ez?

Egy roguelike játékokon nevelkedett nekromanta és egy midi-ritmusprocesszor szerelemgyereke. Egyedi mixtúra, ismerős alapokon.

## Mire hasonlít?

[Rogue Legacy](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1270&article), [Dance Dance Revolution](https://www.youtube.com/watch?v=15tt_G_bfIE)

## Mire jelent meg?

PC

## Mennyibe kerül?

[14,99€](http://store.steampowered.com/app/247080/)

A négy, hangulatban és ötleteiben jól elkülönülő világ tartalmilag nem mondható rossznak, ám az igazi móka a sokféle főszereplő lehetőségeiben rejlik. Stílussajátosság, hogy a haladás érzete nagyon lassú; sokszor-sokszor fogunk újra nekivágni az adott szintnek, csak hogy egy kicsit messzebb jussunk, vagy néhány gyémántot bezsebeljünk. Aztán a HUB boltok egy idő után kifogynak (ebben a tekintetben a Rogue Legacyt jobban súlyozták), és marad az ügyességünk fejlesztése. A játékot amúgy könnyített módban lehet táncszőnyeggel is tolni, nekünk azonban a gamepad és a billentyűzet is elegendő kihívást biztosított, a bokánk megkímélése érdekében a dobozában maradt a Dance Dance Revolution periféria.

A játékba saját zenét is tudunk importálni, ám ennek az ütemdetektálása hangszeres muzsikák esetében hagy némi kívánnivalót maga után. Amúgy a program zenei felhozatala ügyesen teker egyet a chiptune-verklin, fogós és melodikus témák jönnek egymás után sorban - csak ne bámészkodjunk sokat a pályákon, mert amint vége a dalnak, a pályának is lőttek.

A játék grafikai teljesítménye nem túl erős, leginkább csak ráerősít a szokásos ellenérzésekre („Na már megint egy pixelhányás…”). Művészeti stílusa is inkább funkcionális, mint egyedi (furcsa keveréke a japán és a nyugati stílusnak), viszont a játékmenet audió részéhez nagyszerűen illeszkednek a ritmusra ugrabugráló, bólogató, partizó lények spritejai.

A Crypt of the Necrodancer nagy szerencséje, hogy a fő játékmechanikai eleme (a szívdobogásunk ritmusára hangolt akciózás) nagyon pöpec ötlet, és kellő műgonddal lett kivitelezve a mutatvány. Bár a prezentációjától nem fogunk elájulni, a kellemes dallamok viszik a hátán az élményt. Ha nem játszottad magad unalomig valamely korábbi stílustárssal, akkor a Necrodancer kiváló időtöltés lesz jó néhány estére. Sőt, jobbat mondunk, a ritmusos zsiványkodás a műfaj szüzei számára is remek bekapcsolódási pont lehet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

13 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==