Galaktikus háború közeleg - a kérdés csak az, hogy mit tartogat számunkra. A jelenlegi generáció egyik legmeghatározóbb erejű sci-fi eposzának leköszönő szonettjében komoly döntések nyomják Shepard vállát, és a tét is óriási: így vagy úgy, de bekövetkezik az elkerülhetetlen - a Jövő Nagy Csatája, amely nem csak az emberiség, de a Galaxis, és vele minden létforma végső próbatétele is egyben.
Ha eddig vártad a Mass Effect harmadik részét, a ma érkező demó kitűnő szomjoltó lesz - nem a megszokott tíz perces kóstolót kapjuk ugyanis, a single / multi próbaverzió több órás szórakozást kínál.
Az is pozitív, hogy a Bioware a demó alkalmával is kényesen ügyelt a spoiler-veszély minimalizálására: a nagyjából egy órás kalandot ígérő csomag első traktusa részben a korábbi prezentációk és Bioware Pulse adásokból összeválogatott Földet, és annak első öt-tíz perces szeletét tartalmazza, amely gyakorlatilag semmi olyan témát nem feszeget, amelyről eddig ne olvastunk/hallottunk volna. Ellenben megismerkedhetünk néhány új szereplővel, kipróbálhatunk egy-két új fegyvert, trenírozhatjuk magunkat a karakterszerkesztővel, és megcsodálhatjuk a női karakter rajongói közreműködéssel készült, smaragdzöld szemekkel büszkélkedő szexi vörös szépségét is. Bár a demo értelemszerűen nem engedi a korábbi mentéseink importálását, a végleges változatban természetesen a korábbi külső vonásaink is megtarthatóak, sőt: a custom mód lényegében az eredeti női karakter attitűdjeit formálja meg.
Egyébként azon játékosoknak sem kell csalódniuk, akik a korábban a két epizódot összekötő, és az alapszituációt nagyban befolyásoló Arrival DLC-vel is futtottak egy kört. Számukra ugyancsak érdekes lehet az első néhány perc, de a Bioware spoiler-ravaszát mellőzve számos olyan dologról is tudomást szerezhetünk, amely pusztán játékmenetbeli újdonság, ám mint ilyen, az első és második rész közötti klasszikus RPG egyensúly helyreállítása a feladata. Amellett, hogy új mozgásokkal (bukfenc, átcsúszás, élethűbbre csiszolt animáció), illetve támadási formákkal találkozhatunk (pl. a már korábban bemutatott omni-blade), a második felvonás a már jól ismert female-krogan küldetésen alapulva mutatja be a folytatásból leginkább hiányolt karakterfejlesztés, skill-tree és képességek közötti variálhatóság sokaságát. Természetesen ezen a ponton még az újragondolt RPG elemek töredékével találkozhatunk csak a végleges változathoz képest, de az már most látszik, hogy komoly erőfeszítést tett a Bioware a klasszikus szerepjáték vonásainak újbóli, balanszolt megteremtésében. Ezt alátámasztandó, a szerteágazó booster skillek mellett találkozhatunk fegyver- és páncélt kiegészítő powerupokkal, illetve egyéb bővítőmodulokkal is, bár úgy tűnik, hogy a felszerelés variálhatóságára, és Dead Space-szerű tuning-állomásaiban rejlő lehetőségekre a végleges változatig még várnunk kell.
A háromfős csapatot Shepard mester mellett egyébként a szexi Asari Dr. TSoni, és a Turian-badass Garrus páros egészíti ki, akik egy-egy új képességgel segítik a masszív Cerberus osztagok elleni nyomulást, amely a változatos harci eszközöknek köszönhetően nem is annyira egyszerű. Mindenképp meg kell említenünk a Kinect hangfelismerő támogatás elérhetőségét is - bár a játék enélkül is nagyszerűen élvezhető, annyi biztos, hogy a csapattársaink hangvezérlésével, utasításaival merőben más élményben lehet részünk, mint korábban. Ha rendelkezel Kinect szenzorral, feltétlen próbáld ki!
A demó verzió hasonlóan nagy szeletét képviseli a sorozat történetében először megjelenő ko-op multiplayer szekció is: ahogy az már korábbi podcastünkben is elhangzott, a Galaxy at War alcímet viselő többjátékos kaland fajok és kasztok egész sorát produkáló kooperatív élmény lesz, amely gazdag környezeti világgal, tapasztalati rendszerrel, karakterfejlesztésekkel, kölcsönhatásokon és egyedi képességeken alapuló taktikai-akció stílusban változhathatja meg a végső single kampány kimenetelét. Az eddig látottakat és hallottakat tekintve igen ígéretes darab, és a demó letöltésével a silver tagok is részesülhetnek az online küzdelem nyújtotta élményekben, amely a szerverek elindításával február 14-én válik majd elérhetővé, így - egy kisebb update keretein belül erről is karcolunk pár sort.