[Teszt] Kirby and the Rainbow Paintbrush

Kirby and the Rainbow Paintbrush

Rehynn2015.04.17. 08:00

Kirby hagyományosan egy igen jelentős cheat kóddal vág neki kalandjainak: tetszőleges ideig képes a levegőbe emelkedni. Ezáltal a nevével fémjelzett játékok kivétel nélkül súlytalanok platformerként, és a HAL Laboratory inkább az ellenfelek formájában lenyelhető számos szuperképességből facsar kihívást és mélységet a kis gömböc újabb és újabb kiruccanásaihoz. Ezt a hagyományt állította fejre a DS-es Canvas Curse, amikor elvette Kirby összes megszokott tulajdonságát kettő kivételével - maradt rózsaszín és, ami még fontosabb, gömbölyű -. majd a korábban szinte gondolatot nem érdemlő A és B pont közti vonalra helyezte a hangsúlyt. A formula pedig van olyan jó, hogy még a nagyképernyőt is be merjék áldozni a fejlesztők az érintőképernyős mellékszál Wii U-s folytatásában.

Ez a bátor húzás be is jön a HAL-nek, de elég jelentős áldozatot árán. A Kirby and the Rainbow Paintbrusht ugyanis szép nagy tévén és jó hangrendszeren illene átélni, nem a viszonylag alacsony felbontású GamePaden és annak vékonyan prüntyögő hangszóróin. A gyurmaalapú vizuális dizájnt méltatlan volna technológiai szempontból elemezni, annyira eredeti módon fogja össze és emeli eddigi legmagasabb szintjére Kirby ezerszínű világát. A Nintendónak sosem volt kenyere a realizmus, itt azonban mégis a valóság sajátos imitációja jelenik meg: Szinte érezni az élethűen megmunkált digitális gyurma illatát, bizonyos tárgyak pedig a claymation animációs technika jellegzetes darabosságával mozognak. Ha pedig kibámészkodtuk magunkat, érdemes a fülünkkel is odafigyelni, ugyanis az első ütemtől az utolsóig olyan minőségű zenék kísérik az eseményeket, amelyek egy Zelda alatt is bőven elférnének.

De mindezt már a trailerek óta sejtettük. A valódi jó hír az, hogy a játék felér a körítéshez. A nagyon kevés mechanika egy pillanat alatt megtanulható, de még a második végigjátszás és a 48 kihívásgyűjtemény végén is észre fogjuk venni, hogy kézügyességünk és útvonaltervezői képességünk folyamatosan fejlődik. A játék teret ad saját stílusunk felfedezéséhez és finomításához. A képernyőn található összes ellenfelet és gyűjtögetnivalót egyetlen megfontolt tollvonással akarod letudni? Vagy inkább Kirby tehetetlenségét kihasználó apró rámpákat gyártanál, több lehetőséget hagyva magadnak, hogy gyorsabban reagálj a terep változásaira és az új veszélyforrásokra? Mindkét megközelítés egyaránt célravezető, nekünk csak el kell döntenünk, melyiket találjuk szórakoztatóbbnak.

Ha karakterünkkel már csak mozogni is élvezet, akkor máris félúton járunk egy jó platformer felé, a HAL pedig az út hátralevő részében sem nyúl mellé. Helyette egy kellően magas pontban kicsúcsosodó nehézségi görbét rajzol, melyet soha rutinba nem forduló gyurmapályákkal pakol körbe, tele okosan eldugott, galériában megcsodálható figurákat és zenéket rejtő ládákkal a maximalisták legnagyobb örömére. Akárhányszor azt hisszük, hogy túljártunk a pályatervezők eszén, és a nyilvánvaló útról letérve lassan már lemászunk a pályáról, mindig a szándékosság nyomaira bukkanunk egy-egy cselesen elhelyezett ajándék formájában.

A nagyjából 9 órás kaland soha nem fogy ki új ötletekből. Mi történik a vízbe dobott Kirby-vel? Hát lebeg, a feje tetejére állítva az addig megszokott fizikát. Hogyan kell rail shootert csinálni az érintésalapú platformerből? Kirby változzon tankká, és kapjon nevetségesen brutális tűzerőt. A legkellemesebb meglepetést azonban a viszonylag gyakran felbukkanó puzzle elemek okozzák, amelyek során az általunk rajzolt szivárványvonal nem csak Kirby-vel érintkezik, hanem vízzel, homokkal, ólomgolyókkal és sínekkel is. Nem a világ legkomplexebb fejtörőit kell elképzelni, de az egyébként roppant jópofa ötleteket egészen új szintre emeli az érintőképernyő által lehetővé tett közvetlen és szabad interakció (a vízesésvagdosást nem lehet megunni).

A Kirby and the Rainbow Paintbrush mégis jó eséllyel el fog sikkadni a Wii U kínálatában. Ennek lehet örülni is, hiszen egyfelől azt jelenti, hogy van annyi minőségi és/vagy egyedi játék a platformon, hogy e nem túl hivalkodó kisebb cím ne kerüljön fel a Wii U-t temető cikkeket kötelezően követő toplistákra. Ugyanakkor nagy igazságtalanság is lesz (már ha tényleg így alakul), ugyanis a második érintés-alapú Kirby játék egy minden elemében bravúros teljesítmény, amit nyugodtan tekinthetünk a sorozat eddigi csúcspontjának.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 órája
5

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==