Warhawk kolléga meglehetősen fain módon összefoglalta korábban, hogy a Life is Strange mit is tartogat 2015 játékos közönségének, úgyhogy az alapköröket ebből kifolyólag nem is szeretnénk újra lefutni a játékkal kapcsolatban. Annyit tennénk hozzá viszont az LiS jelenséghez így a kritikánk elején, hogy a második epizód (Out of Time) sem forgatja feje tetejére az eddigi premisszát, viszont egyre mélyebbre túr a következményrendszerben. Így talán azokat is meggyőzheti Max misztikus kalandja, akik egyelőre tartottak a Telltale-lecke unalomba fulladó ismételgetésétől és a sekélyes megoldásoktól.
Persze az Out of Time sem vált be (még) minden ígéretet, de az eddigi állásfoglalásainkat tovább csavarja, Maxet pedig még inkább belemártja a kulimászba. Amíg az első epizódnál kétséges volt, hogy a fejlesztők mennyire lesznek konzekvensek a felelős döntések kimenetelét illetően, addigra a folytatásnál már az első órában teljesen szétesik a játékosösztön. Szinte minden választásnál érezzük, hogy itt jóval többről lehet szó, mint amit Max megállapít a szituációk lezavarása után. Nem lehetünk biztosak abban, hogy a közvetlen hatás később milyen, összetettebb szituációban fog a visszájára ütni. A pillangó szárnyainak rezgése megjósolhatatlan következményeket hozhat, a Dontnod írói pedig nagyon is jól tudják, hogy a konklúziók eldurvításával és a játékos összezavarásával fokozhatják a kalandjáték-élményt.
Dióhéjban a Life is Strange-ről
## Mi ez?
Misztikus kalandjáték, amely a Telltale-iskolát követi, ugyanakkor szokatlanul nagy hangsúlyt helyez az emberi kapcsolatokra és az empatikus döntések hatásaira. Nem csak Twin Peaks rajongóknak.
## Mire hasonlít?
[The Walking Dead](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1136&article), [Dreamfall Chapters](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=1512&article)
## Mire jelent meg?
PC, PS3, PS4 (tesztelt), Xbox360, Xbox One
## Mennyibe kerül?
Teljes szezon: 3990 HUF (pl az [Xbox Marketplace-n](http://www.xbox.com/hu-HU/Search?q=life%20is%20strange#Games)) / 20 EUR, egy epizód: 990 HUF / 5 EUR.
Ennek pedig ékes bizonyítéka lesz az Out of Time záró fejezete, ami (spoilerek nélkül) a játékmechanika meglepő fordulatával nem csak lelkileg lehet majd megviselő, de egyben tovább erősítheti azt a gondolatot bennünk, hogy a videojátékok igenis képesek értékeket és üzeneteket közvetíteni. (Meg persze jól bevált tévésorozatos trükköket is alkalmazni, de ez a metodológiai megállapítás most legyen inkább dicséret a fejlesztők irányába.)
Dontnodéknál továbbra sem változtattak sokat a művészeti megvalósításon. Az UE motor teljes mértékben megegyezően muzsikál a korábbiakkal. A pasztellszínek kavalkádja, a relatíve nagy látótávolság és a mesés filmeffektusok (lencse-hatások, bokeh) mellett sajnos PS4-en sem lehetett az árnyék-röcögést megszűntetni, vagy az animációk szintjét egy picikét feljebb tornászni. Sajnos tehát most is akad néhány olyan apróság, ami a meseszerű látvány színvonalát kicsit visszafogja. A szinkronszínészek ugyanakkor továbbra is remek formában vannak, az OST pedig száz százalékosan passzol a hangulathoz. (Az Alt-J nóta időzítése például nagyon hatásos és a José Gonzales vonulat is húzza az ember hátán a libabőrt.)
Jó látni, hogy a fejlesztők igyekeznek konzekvensek maradni a pilot epizódban bemutatott irányhoz, és a szereplők emberi oldalával próbálnak a játékos érzéseire hatni. Egy lépéssel bentebb vagyunk, és látjuk azt, hogy a döntéseink nem csak a felszínen okozhatnak hullámokat, hanem mélyebben is felkavarhatják Blackwell látszólagos állóvízét. Talán egy fokkal izgalmasabb és ügyesebb az Out of Time az első epizódnál, de a végső pontozással megvárjuk majd a szezonzárást. Ha szereted az igényes és nem szokványos kalandokat, akkor a második epizód után még bátrabban merjük ajánlani a Twin Peaks legendáriumból vastagon merítő játéksorozatot, amely nem csak a reflexekre és a logikánkra, de sokszor az empátiánkra is bátran mer építkezni.