[Teszt] Mario Party 10

Mario Party 10

mcmackoGéczy Attila2015.03.31. 15:38

Mario és híres barátai már 1998 óta összejárnak némi baráti jellegű társasjátékozásra. Az N64-en indult sorozat epizódról-epizódra minijátékok garmadáját hozza el az épp aktuális gépekre, de vajon hogy sikerült most a jubileumi, tízedik epizód? Körmére néztünk a Mario Party 10-nek!

Első és legfontosabb újítás: a Wii U szemléletéhez igazodott a program. Ahogy a játék dobozán is látszik, Bowser lesz ezúttal a nevető ötödik, aki megtöri a négy játékos által alkotott szimmetriát. Az ötödik gamernek tehát a fő Koopát irányítva kell elcsaklizni a négy hős szívecskéit, miközben üldözzük a járgánnyal előre felé törtető kvartettet. Ha Bowser utoléri a bandát, akkor spéci minijátékokban ütközik meg az óriásra nőtt teknős a négyessel, aminek a végén persze úgyis Bowser fog nevetni. Akik nem akarnak kergetőzős társast játszani a tüskéshátú ellen, azok nyilván a standard Mario Party módot is elindíthatják, amely stílusában szinte száz százalékban megegyezik a korábban látott lehetőségekkel.


Dióhéjban

## Mi ez?

Virtuális társasjáték, dobókockákkal, trükkös asztalokkal és hetvenhárom minijátékkal.

## Mire hasonlít?

[Mario Party 9](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=962&article), [Wii Party](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=609&article)

## Mire jelent meg?

Wii U

## Mennyibe kerül?

[Mario Amiibo-val 40 Font környékén lehet kapni](http://store.nintendo.co.uk/games-wii-u/mario-party-10-mario-amiibo/11073669.html), itthon 11.000 HUF környékén mozog a játék szóló változata.

Ez alapján már most a cikk elején leírhatnánk, hogy aki (majd) kétévente örül egy kazalnyi minijátéknak (most 73 darab jött az új résszel), annak a Mario Party 10 sem fog csalódást okozni. Mindenki másnak viszont igen, mert a sorozat évek óta nem mer a fejlődés útjára lépni.

Vegyük például a játék alaprendszerét. Még mindig túl hangsúlyos a szerencse szerepe. Lehetsz te az asztal királya, és bőszül verheted a többieket a minijátékokban, akkor is lesz valami gimmick a pályán, ami visszahúz (rosszabb esetben akár) a második-harmadik helyre. Bowser sincs jól súlyozva, az ő szerepét Bowser Jr. különböző ármánykodásaival próbálták néhol már-már túl is kompenzálni a készítők. Persze a minijátékok mennyisége jól hangzik így leírva, de egy részüket már láttuk máshol, kicsit másabb gúnyában, a többi móka pedig gyakran nem elég izgalmas, vagy nem elég ötletes ahhoz, hogy 2015-ben elismerően bólogassunk a produkció előtt. Oké, az Amiibo funkció tényleg újszerű, viszont itt meg beleütközünk abba a problémába, hogy a készítők a játékfigurák mögé zártak be olyan tartalmakat, amelyeket nem biztos hogy így ebben a formában mindenki látni fog. (Így aztán az öt alapasztal is kevésnek tűnhet a korábbi játékok ismeretében...) Online továbbra sincs, ami pedig elképesztő egy multiplayer-orientált játék esetében 2015-ben. Pedig infrastruktúra már lenne hozzá, legalábbis erre nem foghatják a készítők a hiányosságot.

Gondolnánk, hogy akkor a prezentáció rendben lesz, pedig dehogyis. A legutóbbi Mario játékok relatíve magasra tették a lécet Wii U-n, már ami a látványt és a hangulatot illeti. A Mario Party 10 talán a legsivárabb grafikával felvértezett „újgenerációs” Mario játék, ráadásul a hanghatások szempontjából is visszareppenünk vagy 10-15 évet, hiszen egy jubileumi Mario Party büdzséjébe nem igazán fér bele, hogy a MIDI-alapú csipogást nagyzenekari muzsikákra cseréljék a készítők.

Szomorú látni, hogy az ex-Hudson tagokból álló ND Cube tagjai nem képesek az átlagos Nintendo-szintet tartani (összesített Metacritic karrierátlaguk egy szerényke 70-esen tanyázik), de a kyotói anyacég is észbe kaphatna már, hogy ebből a sorozatból kicsit nagyobb odafigyeléssel, valamint bátrabb lépésekkel jóval nagyobb jelenséget is lehetne fabrikálni.

Amit mi a legfontosabbnak látunk, és egyben a Mario Party 10 legfőbb hiányosságainak is felrovunk:

  • nagyobb hangsúlyt kellene a minijátékokra fektetni, amelyeket mind mélységükben, mind pedig a játék közbeni előfordulásukban erősíteni kellene;

  • a balansz kérdéskörét átgondoltabb és bonyolultabb, vagy épp jóval egyszerűbb jutalmazási rendszerrel lehetne tovább finomítani;

  • a „több néha kevesebb” mondást szem előtt tartva végig kellene már nézni, hogy a mellékszereplők, pályaelemek és bónusz biszbaszok mellett melyek azok a játékelemek, amelyeket kukázni kellene, és melyek azok, amelyekre bátran lehetne még építeni (pl. az asztali módosítók variálása, titkos lehetőségek pályákba és minijátékokba építése, a klasszikus Mario játékmechanikák hangsúlyosabb szerepeltetése);

  • online mód - 2015-ben ennek már alapvető szolgáltatásnak kellene lenni;

  • és végül túl kellene lépni már a klasszikus Wii-s menürendszerek és prezentációs megközelítések korlátain. Jó néhány Wii U játék képes volt már erre a közelmúltban.

Ezek nélkül azonban a Mario Party 10 azonban mást sem csinál, csak illeszkedik arra a lefelé ívelő görbére, amit a sorozat legutóbbi részei után prognosztizálhattunk. Azaz megmarad annak az egyre kevésbé érdekes minijáték-gyűjteménynek, amely epizódról-epizódra veszít a bájából és értékeiből. Kár lenne veszni hagyni sorozatot, reméljük a jubileumi epizód lezár egy korszakot, a tizenegyes számú folytatás pedig a dobókockák közé csap, hogy a sorozat ismét régi fényében tündököljön.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

17 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==