Gunbrick(iOS, Android)
Egy újabb logikai platformer, amivel ránézésre bizonyára nehéz mit kezdeni. Még mindig képes vagyok rácsodálkozni azokra a pixelgrafikus játékokra, ahol a választott technológia nem az “ennyire tellett” elvet takarja sikeresen vagy sikertelenül, hanem teljesen meglepő részletgazdagságot képes mutatni akár a legapróbb területen is. A Gunbrick vizuálisan és élvezeti értékét tekintve is ilyesmi, bár pont egy kicsi hiányzik ahhoz mindkét területen, hogy zseniálisnak nevezhessük. Láthatólag megvolt a szikra, jöttek is az ötletek, össze is állt az egész, csak egy bizonyos komplexitási szint fölé már nem sikerült eljutni a puzzle elemekben.
A Gunbrickben egy négyzetet (majdnem kockát írtam, de még 25 év után is magam előtt látom a matematika tanárnőm szigorúan tikkelő ábrázatát, amikor valaki “kockás” füzetet említett…) irányítunk, és igazából az egész világ ilyen elemekből épül fel. Ha már nem jutott nekünk se kéz, se láb, akkor törvényszerű, hogy csakis egyik oldalunkról a másikra billenve tudunk haladni. De nem akármilyen négyzetek vagyunk ám mi, mert a különböző oldalaink más-más tulajdonságokkal bírnak. Az egyik végen teljesen védve vagyunk mindentől, azaz ha ezzel fordulunk rá valamire, akkor az nem tesz kárt bennünk. A másik vég segítségével hatalmas lövedékeket lőhetünk ki, aminek az energiája fel tud repíteni minket a magasba, vagy akár az ellenfeleket is képes megsemmisíteni. Ez alapján már sejthető, mi a lényeg, minden egyes szituációban a megfelelő oldalunkkal kell “jelen lenni”. Igen ám, de mindig csak kilencven fokot tudunk fordulni, így használni kell a terepet, el kell löknünk magunkat a falakról, úgy kell pozícionálni a kis koc… négyzetet, hogy az pont jól álljon. Ha megnézted a fenti videót, akkor úgyis érteni fogod.
És ez működik is pazarul. Aztán eljön az a pillanat, amikor a jópofa ötlet lehagyja a level design-t, és azt vesszük észre, hogy rutinszerűen haladunk, mert igazából nem sikerült ebből az egészből olyan sokat kihozni, mint amennyi benne volt. Benne volt? Nem biztos. Az viszont igen, hogy amíg ki nem ismerjük a feladványtípusokat, addig nagyszerűen fogunk szórakozni ezen a stílusos és sok friss ötletet felvonultató játékon. És még Windows Phone-ra is megjelent! Na jó, nem, csak hazudtam.