[Teszt] The Crew

The Crew

GhzSzabó Ákos2015.01.09. 18:14

Emlékszem még azokra az időkre, amikor egy Ubi játékot kézbe venni szinte egyet jelentett a garantált minőségi szórakozással. Sajnos az elmúlt időszakban ezt a hírnevet eléggé beárnyékolták a folyamatosan elsietett játék megjelenések és az így felbukkanó hibák masszív fellegei. Nem hiszem, hogy nagy titkot árulok el azzal, hogy bár a Crew-hoz nem kell egy 15 gigás patch, hogy egyáltalán játszató legyen viszont így is messze van a tökéletestől.

A The Crew egy masszív világban játszódó, többjátékos élményre kihegyezett fejlesztős, fejlődős autóversenyesdi. A világ pedig korunk Amerikájának meglepően hű mása. Bár a játék minden előzetesében és reklámanyagában a csapatmunkára és annak fontosságára fókuszáltak a készítők, a végleges játékban mégis egy főhős, jóindulattal is csak közepes történetét követhetjük nyomon, amit szépen összegyúrtak a híres Hell's Angels motoros klub ténykedéseiből, a 60-as 70-es évek Amerikájából, valamint egy átlagos testvérbosszús filmből. A story Detroit-ban kezdődik, ahonnan kijutva lassan megnyílik az igazán hatalmas térkép amit már a legelejétől fogva be is járhatunk gyakorlatilag megkötések nélkül. Ebből adódóan nem értem azt a szerintem roppant módón logikátlan döntést a fejlesztők részéről, hogy nem tudunk saját klánt vagy akár csapatot létrehozni. Egész egyszerűen minden alkalommal miután beloggoltunk a világba, csatlakozhatunk az online barátainkhoz vagy ők ránk, bandázhatunk egy keveset, vagy akár sokat és aztán megy mindenki amerre lát. Fel nem foghatom, hogy ezt a ziccert, hogyan hagyhatták ki. Már a játék megjelenése előtt sugallta a címével, hogy lehet saját csapatunk, „klubunk”, választhatunk nevet, saját festést a kocsikra, feliratot stb. és zúzhatjuk az idegeneket, meg akit csak akarunk napestig. De sajnos erről ilyen formában szó sincs. Illetve van, de nem ennyire összetetten.

Ha ezen ugyan nehezen is, de túllép az elhivatott játékos akkor azért bőven van tennivaló a virtuális mini-USA terepén. Kezdve azzal, hogy nem kevés időnkbe fog telni mire egyáltalán végzünk a történettel, ami szépen átkalauzol minket az államokon érintve az összes nagyobb várost. Közben szinte az egész térkép és minden főbb út tele van tömve kihívás ikonokkal, amikből több fajta is létezik, és elindításukhoz nem kell mást tenni, mint szimplán áthajtani rajtuk. Ami így elsőre nagyon kényelmes megoldásnak tűnik és persze az is, viszont nincs lehetőségünk a folyamatot megszakítani, ha már egyszer elindult - több órás játék során, amikor éppen nagyon sietnénk valahova, ez a dolog azért kicsit frusztráló tud lenni. Ezekre a kihívásokra egyébként azért is van szükség, mivel ezekből szerezzük be a létfontosságú alkatrészeket a verdánkhoz, amik minősége és szintje attól függ milyen helyezést értünk el. Ezek segítségével fejleszthetjük kedvenc autónkat és ez által kvalifikáljuk magunkat a soron következő küldetésekre. Amikből elég sok fajta van, de természetesen a műfaj behatároltságából kiindulva a szokásos „több körös versenyek” és „üldözések hegyen-völgyön át” formáknál többre ne nagyon számítsunk.

Itt említeném meg, hogy nagyon tisztes iparos munka lett a versenyek megszerkesztése és megtervezése, meglehetősen izgalmasra sikeredtek a futamok. Rengeteg alternatív leágazással és nehezen, de kis gyakorlással azért jól bevehető kanyarokkal vannak megszórva, ami tekintve, hogy rengeteg van belőlük igen szép teljesítmény. A fejlődési rendszer relatíve egyszerű, elsődlegesen mi lépünk szinteket 0-tól 50-ig másodlagosan pedig az éppen általunk vezetett autó fejlődik a már említett módón. Ahogy haladunk előre a történetben úgy fognak megnyílni a különböző kategóriájú versenyek, ezekből amúgy 5 van (street, dirt, performance, raid és circuit) amelyekhez mindig át kell alakítani az aktuális autódat az erre a célra megnyíló garázsokban. Ez egy okos ötlet abból a szempontból, hogy tudod ugyanazt az autót fejleszteni a móka végéig, anélkül, hogy az amúgy is szűkösre szabott büdzsédből újat kellene venned. Hátránya viszont pont az, hogy nem valószínű, hogy 2-3 autónál többel tudsz majd játszani a történet során. Ennek azonban oka van, amire később visszatérek.

A különböző garázsokban az új autók megvásárlásán kívül és a kategóriákhoz valamint vizuális tunnigoláshoz szükséges alkatrészek felszerelésén túl egyre több barátra teszünk majd szert, akik hozzák magukkal a perk-eket. Ezek különböző bónusz tulajdonságokat adnak hozzá a kalandozásainkhoz a szint lépésekkel megszerzett tapasztalati pontok elosztásával, mint például könnyebb kezelhetőség, több tapasztalati pont bizonyos módosítók mellett, stb. A pontok némi pénzmag fejében bármikor újraoszthatóak - attól függően, hogy éppen mit preferálunk. Érdekes rendszer ez, ami egy kicsit megfűszerezi az amúgy egy kicsit sótlan stew-nkat akarom mondani crew-nkat… (bocs). Valamint itt követhetjük nyomon statisztikáinkat és a már felszedett, megnyitott dolgokat. Ez a szisztéma sajnos amúgy bugos egy kicsit és néha nulláz mindent, attól függetlenül, hogy a már felvett dolgaink nem vesznek el.

Említettem már, hogy a bejárható terület felfoghatatlanul hatalmas. Mi sem szemlélteti ezt jobban, hogy a történet vége felé lehetőségünk lesz olyan akár másfél-két órás versenyeket is lenyomni, amelyek körbe visznek szinte az összes államon. Hatalmas élmény végigszáguldozni a hegyekben, hogy aztán végül Miami tűzforró aszfaltján „driftelgethessünk”. Természetesen ennek ára van. A The Crew jó indulattal (jó sokkal) sem néz ki valami fényesen. Vannak nagyon jó pillanatai, ahol a természeti megjelenítés és a bevilágítás már-már széppé teszi a dolgokat, de ez az illúzió hamar tova száll. A legjobb tudomásom szerint a játék még az előző generációra készült ám hamar belátták, hogy az ambiciózus terveikhez kevés lesz a hardver. Nem arról van szó, hogy a játék ocsmány és játszhatatlanul szaggatna, inkább felemás az élmény; olyan mintha valahol a két generáció között ragadtunk volna. A zenék megfelelnek az elvárásoknak: van vagy 3 rádió csatorna, amik bár a világot nem váltják meg (és ne is keressünk GTA színvonalat), de egy kellemes alapzajt biztosítanak a kalandozásokhoz. Az alfa és béta verziók után sokan leírták a játékot a csapnivaló irányítás miatt. Nekem ezzel nem volt gondom, mivel itt tényleg arról van szó, hogy az autó fejlődik, így valami különbséget kell érezni egy 2-es meg egy 1200-as szintű autó között. Tény, hogy nem egy szimulátorról van szó, valamint súlya sem nagyon van az autóknak - kicsit olyan mintha ennek a finomítgatására már nem maradt volna elég idő. Engem sokkal jobban zavart, hogy valamelyik idióta úgy gondolta, hogy tegyük az útmutató nyilat a levegőbe, ami minden második kanyarnál eltűnik a látószög változás miatt, te meg 200 km/órával száguldozva még azt is találd ki, hogy merre kell kanyarodnod. Borzasztó megoldás lett, amin csak az segít, hogy legalább a versenyek során letehetjük a földre egy perk segítségével.

Az alapvető problémák szerény véleményem szerint ott kezdődnek, hogy a készítők bár tartalmat sikeresen pakoltak a játékba nem tudtak elég úgy mond „end game” kihívást belecsempészni ahhoz, hogy az 50-es szint elérése után még legyen értelme tovább folytatni a dolgokat. Mivel az egyetlen úgymond cél, ami ekkorra hátra van, az a pénzgyűjtés - ami meg arra jó, hogy a játék összes autóját megvehessük. Igen, ez az oka a szűkös költségvetésnek játék közben és ezért nincs pénzünk kedvünkre autókat vásárolgatni. Ez lehet azért olyasvalakinek bőven elég motiváció, aki amúgy is el tud veszni a játék hangulatában, de én azért többet vártam volna ennél. Főleg a másik szinte teljesen értelmetlen megoldás miatt, miszerint mindig online kell lennünk. Bár szinte minden küldetést és versenyt megcsinálhatunk maximum 4-en és nagy élmény együtt száguldozni, más értelme nincsen annak, hogy nekünk mindig be kelljen jelentkezni a szerverekre. Párszor összefutottam néhány Random Joe-val az utakon, akik azon kívül, hogy elkezdtek lökdösni és próbáltak az utamba állni másra nem voltak jók. A többjátékos mód is szinte egy különálló részét képezi a játéknak így az sem lett úgy mond integrálva, arról nem is beszélve, hogy elég nehéz embereket találni. Nincsenek napi challenge-k, vagy kihívások, esetleg világméretű „eventek” amik arra kényszerítenék az egy szerveren autókázókat, hogy ha csak egy rövid időre is, de össze verbuválódjanak egy verseny erejéig.

A The Crew egy abszolúte ambiciózus játék, ami valahol félúton letért a kijelölt útról (valószínűleg a béna nyíl miatt), és nem tudta átugrani azt a lécet, amivel manapság egy Driveclub vagy egy Forza Horizon 2 árnyékában labdába lehetne rúgni. Kár érte, mert a potenciál ott volt, pláne elnézve azt a néhol döbbenetes részletességet, amivel egy ekkora világot megtöltöttek. Autóverseny fanoknak vásárlás előtt a kipróbálás erősen javallott, és ha tetszik is csak úgy vágj bele, ha fixen van pár barátod, akivel tudtok együtt bandázni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

22 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==