[DLC] Destiny: The Dark Below

Destiny: The Dark Below

GhzSzabó Ákos2014.12.19. 18:25

Éjfél múlt, minden csendes végre, pittyen a gép, felkerül a füles, elterülök a kedvenc fotelemben, hogy már sokadszor megvédjem az Utazót és az emberiség maradékát a közelgő Gonosztól. Azért ilyen későn, mert uram és parancsolóm (a 3 hónapos kisfiam) az esetek többségében szereti megtartani a 10-től fél 12-ig tartó gügyögő előadásait, amik bár roppant szórakoztatóak, minket jobban lefárasztanak, mint őt. Gyakran előfordult, hogy rajtam aludt el, miközben (figyelem, felelős szülői viselkedés!) nehezen elfojtott anyázások kíséretében próbáltunk egy raid végére vergődni. Érdekes módon a Destiny is hasonlítható (eléggé kitekert analógiával ugyan) egy csecsemőhöz - elég sokat fejlődött az elmúlt három hónapban, de sokak szerint közel sem eleget.

A Bungie Nagy Tízéves Tervének első lépcsőcskéje a The Dark Below, amit a fanok messiásként vártak, hiszen már az alapjátékot is sokan bírálták kvázi tartalmatlansága miatt. Ez persze elég relatív - szerintem sokan alapvetően rosszul közelítették meg a játékot már a kezdetekkor. Aki egy újabb Halo-t várt, ahol szépen végigjátsszuk a történetet, aztán elmegyünk multizni, az nem csodálom, hogy csalódott. Természetesen lehet ezt is csinálni, csak így a 20.-ik szint elérése után kvázi nincs mit tenni, hiszen több új küldetés nem vár már ránk. Megsúgom, hogy valójában sok tekintetben akkor kezdődik csak a játék. A rendszer úgy működik, hogy a későbbiek érthetősége kedvéért leírjuk részletesen az egészet, ha ismered, ne kattints, ha nem, akkor nagyon is, mert nem fogod érteni, ami ezután következik.

Na, a Bungie EZT a rendszert írta felül az új kiegészítővel. Természetesen tisztában voltunk vele, hogy a maximális szint növelésével járnak majd kompromisszumok, és a már nehezen megszerzett felszereléseket kénytelenek leszünk lecserélni de azért arra senki sem számított, hogy kezdhetjük előröl. Konkrétan még a DLC előtti frissítésben bevezettek egy új egzotikus kristályt ami nélkül nem tudtuk kimaxolni a fegyvereket. Ennek a beszerzéséhez vagy szétbontunk egy másik szintén egzotikus felszerelést, vagy megvehetjük Xür-től strange coin-okért. Ezeknek a fegyvereknek így a maximális sebzését feltornázhattuk 300-ra. Igen ám, viszont a The Dark Below szépen frissítette az összes játékban lévő fegyvert 331-re. Mit tudunk ilyenkor csinálni a már meglévő fegyvereinkkel amiken rengeteget dolgoztunk, és nem kevés pénzt és alapanyagot költöttünk?

Vagy orbitális mákunk van, és random megkapjuk a játéktól, vagy meglátogatjuk a jó öreg Xür bácsit ismét, aki minden héten más fegyverhez hozza a fejlesztést, ami szintén pénzbe és.... meglepetés: egy egzotikus kristályba kerül! Ha ezt megvettük, akkor bár megvan a fegyver új verziója, viszont minden fejlesztést kezdhetünk rajta előröl, és természetesen az utolsó fejlesztéshez ugyanúgy kell egy kristály. Tovább is van mondom még! Most már minden árustól beszerezhetőek a 31-es páncélok, azaz mehetünk a levesbe a sok farmolással, mert a szép kis raides cuccunkat cserélhetjük is le, mivel az újban már nagy szükség van arra a plusz egy szintre, lévén az ellenfelek is 31 és 32-esek. És hogy még tovább bonyolítsák a dogokat az új raid bár dobja az új cuccokat amikkel elérhető a jelen pillanatban maximális 32-es szint, viszont ezzel egy időben bemutatták az új energyket és shardokat amiket viszont csak és kizárólag a raid-ből lehet megszerezni. Egy páncél darabhoz 21 shardra van szükségünk és egy raidből szerencsés esetben esik mondjuk 4-8 darab. Ergo 3 karakterrel egy hét alatt jó esetben kimaxolható egy páncél darab. Gondolom nem kell magyarázni, hogy három karakter komplett felhúzásához mennyi időre lesz szükségünk.

A The Dark Below-val bemutatkozott egy új árus, Eris, aki az új sztori-küldetéseket is hozta. Mind a hármat, amik még a legnehezebb fokozaton is teljesíthetőek egy óra alatt. Utána még van pár kisebb, amivel megnyithatjuk a heti és a Nightfall küldetéseket (apropó azt el is feletettem mondani, hogy a nightfall-ban nincsenek checkpointok ha véletlenül úgy alakul, hogy mind a 3 játékos egyszerre halálozik el, akkor visszakerülnek az űrbe és kezdhetik a egészet előröl…) ami ugye azért is vicces, mivel ezeket a játék random választja a már meglévő strike-okból, ergo ha neked nincs meg a DLC akkor azon a héten amikor abból vannak a küldetések, te nem fogod tudni megcsinálni őket. Elég érdekes módja ez a vásárlás ösztönzésnek...

Eris ezen kívül hozott még újabb alapanyagokat, ahol az egyik a játék új főfegyverének, a Necrochasm-nek fejlesztéséhez kell - amit a rend kedvéért teljesen új módon lehet megszerezni. Először Crota pár lovagjának a leölésével random megszerezheted a fegyver fehér változatát, ami nyilvánvalóan elég kis suta még, viszont ha leölünk vele 500 hive ellenfelet és Eris-nél elérjük a 3-as szintet, vehetünk egy orb-ot, amivel a fegyver átalakul egy legendás automata gépfegyverré.[És itt döntöttem úgy, hogy felesleges HDD-n tartani a Destiny-t, én ehhez soha nem megyek vissza - a szerk.]

Ezt utána majdnem teljesen kifejleszthetjük, viszont, hogy megkapjuk belőle a szuper brutál egzotikus fegyvert, meg kell ölnünk Crotát a raid legnehezebb hard módjában ami csak januárban nyílik meg… Időhúzás? Vagy jól átgondolt stratégiai döntés? Jó kérdés, szerintem ezt még a Bungie-nál sem tudják.

Ezen kívül kaptunk még két új strikeot (illetve az Xbox tulajok csak egyet) pár új fegyvert és nagyjából ennyi. Mindezt úgy ötezer magyar forintért, ami még olcsóbb is mint a külföldi store-okban. Az új Crota's End raid bár hangulatos és valahol látványos lett, a szakik szerint közel sem üti meg az első raid igen magasra tett színvonalát. Végig olyan érzésem volt, hogy bár a Bungie a játék alap mechanikáját nagyon jól összerakta,a további dolgokra nem igazán volt, és még most is csak alig-alig van terve. Kapkodnak ide-oda, csaponganak, és nem tudnak mit kezdeni a hirtelen nyakukba szakadt játékos tömeggel. Mai hír konkrétan, hogy egy játékos le szólózta a új raid-et 36 perc alatt.

Ízlelgessük ezt egy kicsit. Egy ember a hat fős(!!!) raidet, 36 perc alatt, 10 nappal a DLC megjelenése után. Nem hangzik túl jól nem igaz? Akkor mit fognak az emberek csinálni január végéig? Sőt mit fogunk csinálni mondjuk májusig a következő kiegészítő várható (!!) megjelenéséig? Hiába nem havidíjas a játék és értem én, hogy mindenhol azt hangoztatják, hogy ez nem egy MMO, viszont ettől függetlenül azért törekedhetnének a tartalom viszonylag folyamatos adagolására, mert nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy a februári-márciusi játékdömpingben az addig hűséges játékosok is le fognak morzsolódni.

Pláne úgy, hogy még ennyi idővel a megjelenés után is tele van bosszantó hiányosságokkal és bugokkal a játék. A több ezer ember által követelt "videók átugrása" gombra is fittyet hány a Bungie, még mindig kötelezően megnézettetik velünk a brutál unalmas, nagyon gagyi videókat, amiktől már mindenki a haját tépi. Az első raid-ből még mindig csak manuálisan lehet kilépni, és hiába nyúltak már többször hozzá a loot-rendszerhez, az még mindig erős kívánnivalókat hagy maga után. A játék egyáltalán nem nézi a teljesítményt vagy a játékba fektetett időt, energiát, vagy akár csak azt, hogy már mi van meg esetleg. Nem, ugyanúgy dobja azt a 3-4 dolgot, ami már rég megvan, míg másoknak konkrétan mindent ami létezik.

Abszolúte érthető azon emberek frusztrációja (többek között az enyém is, vastagon) akik végigszenvedik a nehezebbnél nehezebb raideket, és a végén kapnak egy nyomorult hajót, vagy páncél színezést. Máskor meg egy sima egyszerű többjátékos meccs végén a leggyengébben játszó játékos kapja meg a legbrutálisabb/ritkább egzotikus fegyvert. Hiányzik a játékból a monumentalitás. Az, hogy értelmet adnának annak, hogy sok random játékos mászkál egy helyen. A patrol küldetések mostanra halálosan unalmassá váltak, ugyanúgy ahogy a publikus események is, amik ugyan azt a 4-5 dolgot ismétlik mindig ugyanott. Nincs semmi olyasmi, ahol akár 10-20 játékos vállvetve tudna harcolni mondjuk egy nagyobb invázió ellen, vagy nem hót unalmas többjátékos eventeket kapnánk meg hetente, hanem valami újat, valami mást.

Én, aki naponta 3-4 órát játszom most már több mint 3 hónapja, úgy érzem, hogy a Bungie rossz irányba tart, nem találja a saját útját, és az időhúzást választotta a szórakoztatás helyett. Nem jók az újdonságok, illetve nincsenek kellőképpen átgondolva, bőven túlárazottak a kiegészítők, és csak akkor érnek valamit ha az ember irdatlan mennyiségű időt öl bele a játékba. Az egyetlen szerencséjük, hogy maga a harc, a fegyverek viselkedése és kezelése még mindig parádésan jó, és a megfelelő társasággal azért óriási nagy móka még egy sima strike is. A vásárlás előtt erősen javaslom a kipróbálást valakinél, illetve annak eldöntését, hogy van-e felesleges 100 órád, hogy kimaxolj egy nyomorult páncélt.

A rendszer úgy működik, hogy minden magasabb szintű páncélon (magasabb szint felett azt értsd, hogy 20.-ik felett) úgy nevezett light pontok vannak. Ezeknek a pontoknak a segítségével tudjuk tovább növelni a szintünket, amíg el nem érjük a hőn áhított 30-asat. Ennek az eléréséhez két út állt rendelkezésünkre: vagy megszereztük a szükséges páncél darabokat a Vault of Glass nevű első raidben, vagy az időleges (értsd összesen eddig két alkalommal jelentkező egy hétig tartó „event”ben ami egy olyan többjátékos mód, ahol számít az adott játékos szintje és fegyverzete) „The Iron Banner”-ben értük el azt a szintet ahol megvehettük a 30 light-os páncélt. A jobb átláthatóság kedvéért, és hogy akik eddig csak pislogtak tovább pisloghassanak, a raid-et egy héten egy karakterrel csak egyetlen egyszer lehet megcsinálni. Pontosabban akárhányszor meglehet, de a fincsi cuccokat csak egyszer kapod meg, hasonlóan a másik két főbb küldetéshez (a hetihez és a Nightfall-hoz) ahol szintén ez a helyzet.

Ezek is fontosak: a Nightfall esetében az átlagnál ritkább loot (erre még visszatérünk) valamint a következő frissítésig (minden kedd reggel 10 óra) tartó 25%-os XP boost, a hetinél pedig a strange coin-ok bezsebelése. A furcsa érme a Destiny valutái közül az egyik. és mindenki kedvenc árusánál Xür-nél tudunk elkölteni minden héten, péntek reggel 10-től vasárnap reggel 10-ig. Átlagosan 13 és 23 coin között vannak a cuccok, és mivel a heti küldetés egy alkalommal csak 9-et ad, könnyen kiszámolható, hogy csak egy karakterrel nem fogunk sokra jutni, ha minden héten szeretnénk az éppen aktuális egzotikus fegyvert vagy páncélt bezsákolni. Ebből adódóan gyorsan oszlassuk el azt a tévhitet, hogy bárki bármire is jut csupán egy karakterrel. Ha elég kitartóak voltunk és rendszeresen raideltünk akár normál akár a hard fokozaton, és így szert tettünk a teljes páncélzatra akkor nincs más dolgunk mint küldetések, strikeok és bounty-k (egyszeri challengek amik igazából a fő XP forrást jelentik) segítségével elég tapasztalati pontot szerezni, hogy a felszerelések minden kis karikáját megnyissuk. Persze azokat még meg is kell venni/nyitni ami súlyos pénzekbe és alapanyagokba kerül.

Igen, a Destiny ennyi hónap után is simán nevezhető egy egyszerűsített (na jó mondjuk ki: butított) MMO-nak, azért a farmolás részt nem hagyták ki belőle. A négy fő bolygón, meglepő módón négy alapanyagot szerezhetünk, amik egyaránt kellenek a páncélok és a fegyverek fejlesztéséhez. Ezen annyit könnyítettek, hogy most már a különböző kereskedőktől vehetünk a központi Toronyban is, természetesen rengeteg idő árán megszerzett „jelekkel” amiket a strikeokból vagy a többjátékos módból szerezhetünk be. Ezen kívül még szükségünk lesz Shard-okra és Energy-kre, ahol a előbbi a páncélok az utóbbi pedig a fegyverek maximális kifejlesztéséhez kellenek. Ezeket a különböző küldetésekből, legendás cuccok lebontásából de legfőképp szintén a raidből kaphatunk. így összességében remélem azért mindenkinek sikerült egy átfogó képet kapnia arról, hogy micsoda meló van a legmagasabb szint valamint a legritkább egzotikus fegyverek kifejlesztésében.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

14 órája
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

1 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

1 napja
21

Heti megjelenések

1 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

3 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

4 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

5 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

5 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

6 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

6 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

6 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

6 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

9 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

2024.04.05.
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

2024.04.05.
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

2024.04.05.
1

Open Roads - Sétaszimulátor teljes gázzal

A Gone Home és a Tacoma mögött álló Fullbright emberei saját bevallásuk szerint már 2018-ban megkörnyékezték az Annapurnát egy utazásra épülő sétaszimulátor ötletével, a 2020-as bemutatkozás után pedig szinte fű alatt jelent meg a játék. Miért? Hogyan? Lássuk!

2024.04.04.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==