[Teszt] Lara Croft and the Temple of Osiris

Lara Croft and the Temple of Osiris

mcmackoGéczy Attila2014.12.13. 12:55

A franchise újraélesztősdi (sic!) egyik mintapéldája lehetne a Tomb Raider, amit szó szerint a krokodil segge alól húztak vissza Crystal Dynamics-ék az előző generáció elején. Az „egészestés” TR epizódok megjelenése azóta is eseményszámba megy (főleg a legutóbbi „Tomb Raider” reboot után), de van itt egy mellékág is, melynek a Guardian of Light után már a második része tör a felszínre. A Lara Croft and the Temple of Osiris sem hoz szégyen a sorozat nevére, sőt a hangulatával kicsit visszakacsint az eredeti PS1-es Tomb Raider játékok, és az annál is ősibb videojátékos cuccok felé.

Lehet, hogy csak a cikkíróban indított meg valami nosztalgikus érzelmi hullámot a játék, ám az LCaToO (Figyelitek, minő rövidítés!) egyiptomi helyszíne tényleg mintha csak korai Lara játékokat idézné, természetesen modern formába öntve. Az Osiris Temploma azonban a Guardian of Light mintájára (amelynek a tesztjét itt olvashatjátok) ismét izometrikus szemszögbe dobja fel a kamerát, és fókuszáltan dungeon-járásra helyezi a hangsúlyst.

A leosztás igen egyszerű, egy felszíni hub-helyszínről indulunk útnak, ahol már eleve gyűjtögethetünk kincseket, titkos utakat nyithatunk meg, vagy összegyűjtött drágaköveinkért cserébe ládikókat nyitogathatunk. Ám a játék sava-borsa nem itt, hanem a korábban is említett, hub-világból nyíló sírhelyeken keresendő, amelyek a játék tényleges fő pályáinak számítanak.

Ezeken a szintenek a kincskeresés mellett fő célunk Osiris darabjainak összeharácsolása. Az istenség segíthet legyőzni Set-et és azt az átkot, amely Larára (és rivális sírrabló cimborájára, Carterre) szállt a kaland kezdetekor. Osiris ereklyéihez azonban nem egyértelmű utak vezetnek. Környezeti fejtörőket, időzítős, kapcsolós, úszkálós, lengedezős akadálypályákat kell Laráéknak leküzdeni, miközben hőseinkre csak úgy ömlenek a szkarabeuszok, a morcos csontvázak, krokodilpapok és egyéb rettenetes, egyiptomi mondakörből érkező randaságok.

Hogy miért beszéltünk hősnőnkkel kapcsolatban többes számban? Mert Lara és Carter mellé Horus és Isis is csatlakozik az Osiris-t felszabadító hadművelethez, így praktikusan adottá is válik a négyfős kooperatív mód lehetősége a játékosok számára.

A pályák önmagukban egyébként jópofán vannak felépítve, már-már „nintendós” (pontosabban „zeldás”) hangulatot áraszt egyik-másik fejtörő, a szintek kialakítása pedig (azt leszámítva, hogy néhol szűkösek a terek) jól idomul a négyfős kooperatív feladatokhoz is. Ugyanakkor egyedül játszva sem fogjuk soha azt érezni, hogy a többszereplős pályadesign miatt nyeltünk be valamilyen békát.

A pályákon a kincskeresés sem hagyja a játékost hidegen, hiszen a drágakövekért cserébe tudunk különböző ládikókat megnyitni a kalandunk során, amelyből természetesen izmos loot potyoghat a nyakunkba. Díszesebb ládát akarunk kinyitni? Több drágakövet kell kicsengetnünk, cserébe nagy valószínűséggel olyan tárgyakat emelhetünk ki a ládából, amelyek egyre jobb és erősebb tulajdonságokkal ruházzák fel Larát, vagy épp másik választott hősünket. Jól olvastátok, kis RPG hangulat is bekerült ezáltal az ToO-ba, hiszen a fegyverektől kezdve a különböző cuccokig, mi magunk cicomázhatjuk fel a hősünket. A kincskeresés és a harcolás párosába ráadásul a pontgyűjtögetés is beleidomul - érdemes elkerülni a sebződést, hogy a kimaxolt kombó-méterrel minél nagyobb pontokat vihessünk magunkkal a leaderboard listákra.

Az Osiris Temploma következő generációs gépeken meglepően jól néz ki; a cikkírónak a Knack-et juttatta eszébe az aprólékosan kidolgozott, ám kissé meseszerű grafika. Az effektusok mellett a különböző karakterek is egészen csinos animációt kaptak, a főellenfelek pedig remek, látványos csatákat garantálnak, régi szép videojátékos korszakokat megidézve. Meglepetés, hogy a játék zenei szekciója is meglepően színes, izgalmas - mintha csak egy kalandfilm hangulatos muzsikái szólnának a háttérben. Kicsit féltünk egyébként attól, hogy az egyiptomi helyszín nem lesz-e unalmas hosszú távon, azonban a készítők ügyesen variálták az időjárást, a napszakokat és az adott istenekhez tartozó, egymástól jól elkülönülő sírhelyeket.

Ami viszont problémás, hogy bár a játék igyekszik egyre-másra új játékelemeket bemutatni, a sztori kétharmadától kicsit munkássá válik a labirintusok tisztogatása. A kameranézettel sem voltunk mindig kielégítve, hisz sajnos sok precíz ugrás és mozdulat (főleg, amit itt-ott az extra bónuszokért kell elvégezni) a látószögből fakadó nehézkes távolságfelmérés miatt hiúsult meg. Az első rész után továbbra is úgy érezzük, hogy bár egy fokkal talán jobban kidolgozott a sztori, mint korábban - azért egy kicsit nagyobb ívű, a karaktereket jobban kiaknázó történetnek mindenki jobban örült volna.

*Természetesen így sincs semmi nagyobb baj a Temple of Osirissal. Az első rész óta ténylegesen tetten érhető a fejlődés, a már említett „nintendós” húzása és változatos hangulati megoldásai miatt könnyedén elrepül az az 5-6 óra, amit az odafigyelős végigjátszás során kipréselhetünk belőle. Viszont nem szabad elmenni amellett sem, hogy a játékmechanika tekintetében (négyes koop ide vagy oda) bátran lehetett volna még mélyebbre ásni és a bevált fordulatokon túl egy kicsit távolabbra tekinteni a készítőknek.

Ha jól esne az őszi nagyágyúk után egy klasszikusabb szemléletben fogant videojátékot előkapnod, akkor számodra a Lara Croft and the Temple of Osiris lesz a titkos tippünk az elkövetkező ünnepi, lazulós estékhez.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

11 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

19 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==