[Teszt] BlazeRush

BlazeRush

liquidSomosi László2014.12.02. 15:45

"És itt van egy kisebb projektünk" - tolja elém a laptopját a Gamescomon a Targem Games bájos marketingese, aki talán az egyetlen oka annak, hogy délután hatkor még beülünk egy olyan prezentációra, ahol egy általunk egyáltalán nem ismert orosz stúdió a készülő F2P űrcsatázós MMO-ját próbálja bemutatni a láthatóan kevés számú érdeklődőnek.

A kisebb projekt a BlazeRush, amiben nincs űrhajó, és egyáltalán nem masszívan multiplayer, viszont vannak benne fura járgányok nagy fegyverekkel, és lehet driftelni, meg egymásra rakétákat lövöldözni, vagyis nagyjából minden megvan benne, amire egy videójátéknak szüksége lehet. Nem mellesleg: le sem tagadhatná, hogy kis volt az édes jó apukája, mert egy az egyben Rock 'n Roll Racing. Igen, az régi SNES / Sega MegaDrive játék, amiben autókkal kellett felülnézetből versenyezni, és egymásra lövöldözni. Pontosan ugyanaz. Ezt gyorsan közlöm is a bájos marketingessel, aki - bizonyára fiatal kora okán - nagyot csodálkozik, hogy valaki még emlékszik egy olyan játékra, ami huszonegy éve jelent meg.

Csapkodhatnám az asztalt, hogy micsoda pofátlanság valamit ennyire másolni, de nem teszem, két okból. Egyrészt: a Targem azért annyira pofátlanul nem másolt, az alapkoncepciót vették át, minden más az övék, még akkor is, ha javarészt az eredeti ötletek újragondolásaival dolgoztak. Csinálták ezt már mások jóval pofátlanabbul, grafikai elemeket lopdosva az eredetiből, a Blaze Rush ettől nagyon távol áll.

Másrészt: ez a műfaj nincs túlreprezentálva mostanában, nagyon kevés ilyen játék jelenik meg, ha egy klasszikus erős inspirációjához van szükség arra, hogy játszhassak ilyesmivel, ám legyen.

A BlazeRush nem vállal túl sokat, de azt teljesíti. Nem tesz hozzá komoly játékelemeket az eredetihez, nem kínál autófejlesztést (vagy bármilyen fejlődési rendszert), nem babrálhatunk a gépekkel, nem festhetjük őket. Kapunk tisztességes adag pályát, tizenhat féle járgányt (ezek egy részét külön meg kell nyitni), egy csomó fegyvert és turbó-eszközt. Nem is kell több: a BlazeRush versenyei gyorsak, néha kaotikusak, és üdítően kíméletlenek, az AI agresszív, mindenki lő mindenkire, és az nyer, aki sikeresen keveri ki magénak az ügyességből, időzítésből és puszta szerencséből álló koktélt. Versenyt nyerni és veszteni is lehet az utolsó fél percben is, a játék mesterségesen korlátoz abban (nem "húzza ki" eléggé a kamerát) , hogy nagyon elhúzz a mezőnytől, mindenki folyamatosan egymás nyakában liheg, a veszély folyamatos.

Vagyis: ez egy alapvetően izgalmas játék, van benne közepesen hosszú szólómód, négyfős lokális és nyolcfős online multi, utóbbi kettő jelenti nyilván az igazi élvezeteket. A "nem bonyolítjuk túl, ez egy árkád játék" hozzáállás szimpatikus, de egy ponton illet volna többet adni - a BlazeRush alapvetően három játékmódot vonultat fel, amik élvezetesek (különösen a Survival, ahol egy hatalmas darálógép szecskázza fel a hátul haladókat), de a játék javára válna, ha kétszer ennyi lenne belőlük. A járgányválasztékkal sem voltam teljesen megelégedve: oké, hogy tizenhat van belőlük, de a hozzájuk kapcsolt háromféle statisztika majdhogynem kozmetikai szerepet játszik, nagyon (nagyon!) hasonlóan viselkednek, így a legjobb gyorsulást produkáló gépen kívül nem nagyon láttam értelmét mást választani.

A BlazeRush egy szimpatikus kisjáték, ahol a "kisjáték" azt jelenti, hogy nem komplex, nem igényel hosszú beletanulást, nincsenek kiismerhető stratégiák, vagy grindolás a magasabb szintű eszközökért. A Targem előcibált a fiókból egy 20+ éves klasszikust, vetett rá egy alapos pillantást, és csinált egy hasonlót. Ennyi, nem több, nem kevesebb.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 órája
2

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

17 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==