[Teszt] Assassin's Creed Unity: a multiplayer

Assassin's Creed Unity: a multiplayer

Gamer3652014.11.27. 15:25

Gyorsan fussunk át a száraz tényeken, mielőtt a mélyebb boncolgatásba kezdünk. A multiplayer két móddal rendelkezik, az egyszerű Co-op missionök és a Heistek. Előbbieket maximum négyen játszhatjuk, míg utóbbinál legfeljebb egy duó vehet részt egyszerre a küldetésen. Fontos megjegyezni, hogy mindkét feladattípust csinálhatjuk egyedül is, tehát ha éppen nincs partner a közelben vagy csak növelni szeretnénk a kihívást (ami egyébként amúgy is elég magas lehet), nyugodtan belevághatunk Han módra. Soloban.

A Co-op küldetések a manapság divatos drop-in, drop-out mechanikára épülnek, azaz bármikor csatlakozhatunk egy már aktív feladathoz, illetve ha a szükség úhy hozza, akármikor kiléphetünk belőle. Ez egyaránt előny és hátrány is. Az érem pozitív oldalaként meg kell említeni, hogy ennek hála nem kell egy lobby-ban várakoznunk, - ami egyébként nincs is, a single kampányból azonnal átdob minket a játék a multiba - valamint, hogy bármikor csatlakozhatnak hozzánk is, hogy megkönnyítsék a megbízást. A negatív oldal pedig abból ered, hogy a matchmakingnél nem nézik, hogy az egyébként többlépcsős melónál mikor enged becsatlakozni. Ha szerencsések vagyunk, az utolsó szegmensben kerülünk partiba, amikor is már csak el kell menekülnünk egy adott helyszínről és máris sikerrel vettük az akadályt, aminek végén vár minket a „jól megérdemelt” jutalmunk, pénzt Sync pont és felszerelés formájában. Nem egyszer volt olyan pofátlan mázlim, hogy szó szerint mozdulnom sem kellett és fél perc alatt lettem gazdagabb néhány ezüsttel, valamint karakterfejlesztési lehetőségekkel.

A Heist típusú missziók már jóval kiegyensúlyozottabbnak tűnnek. Ezeknél egy fix területen kell megtalálnunk egy random ponton felbukkanó ládát és kifosztani azt. A dolgot nehezíti, hogy teljesítményünk függvényében változik a jutalmunk is, valamint, hogy az őrök és egyéb nehezítő elemek is véletlenszerűen generálódnak mind mennyiségben, mind elhelyezkedésben, tehát nem tudjuk memorizálni a kincshez vezető utat. A fentiekben említett pozitív-negatív érme itt is előkerül. A pluszos oldalon a véletlenszerűségnek hála mindig akad újdonság, ezért ugyanazt az egy melót akár többször is végigjátszhatjuk, mégsem lesz unalmas. A mínuszos félnél pedig fel kell tüntetni, hogy egy páros bevetés során a játék csapatszinten értékel, tehát ha a partnerünk bénázik, arra bizony mi is ráfaraghatunk.

A Co-op mód előnye, hogy a pénzszerzési lehetőség mellett a küldetés során Sync pontokat is gyűjthetünk, melyekkel felgyorsíthatjuk Arno fejlődését, ráadásul ezeket megfejelhetjük a misszió végén kapott további fejlesztési egységekkel. Ezekre egyébként szükség is van, hiszen a kampányfeladatokkal ellentétben, itt nem feltétlenül kapjuk meg a maximális jutalmakat ha végeztünk, gyakran csak az elérhető pluszok felével vagy harmadával leszünk gazdagabbak.

A multiplayer legnagyobb buktatója nem a fent részletezett negatívumok egyike, hanem a hálózat instabilitása. Többszöri próbálkozásnál is jelezték ismerőseim, hogy nem tudnak meghívni a saját játékukba, mivel az erre létrehozott menüpont folyamatosan tölt, én pedig hiába tudtam beinvitálni őket hozzám, csatlakozni már képtelenek voltak. Ennek köszönhetően mindig kénytelen voltam ismeretlenekkel szövetkezni és fejest ugrani a feladatokba. Ez pedig csak rátesz még egy lapáttal a korábban bemutatott problémákra, bár mentségére legyen mondva, a multiplayer nem kényszerít ránk szükségszerűen csapatmunkát. Ha úgy akarjuk, akár négy magányos farkasként is teljesíthetjük bármelyik küldetést. Ez viszont pont a játékmód lényegét veszi el, hiszen ha bárhogy megoldhatóak a missziók és csinálhatjuk őket egyedül is, Mi értelme volt egyáltalán beletenni a Unity-be?

Az Assassin's Creed Unity többjátékos szegmense mindenképpen elismerésre méltó, hiszen próbált szakítani a sorozat korábbi hagyományaival, azonban a megvalósítás több kérdést vet fel, mint amennyit meg is tudnak válaszolni. Talán majd a következő részben több szerencsével járnak.

[nesh]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 órája
10

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

20 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==