[Teszt] MXGP - The Official Motocross Videogame

MXGP - The Official Motocross Videogame

dragCsető Zsolt2014.10.30. 08:30

"És ez miben más, mint egy 20 évvel ezelőtti játék?" - hangzott el a tízpontos kérdés, miközben az MXGP - The Official Motocross Videogame tesztelésével múlattam az időmet. Tízpontos, mert bármennyire is szerettem volna, nem nagyon tudtam rá mást mondani, mint azt, hogy "igazából semmiben". Oké, a 20 év nyilván enyhe túlzás volt, de amikor egy Milestone alkotással játszom, valahogy mindig eszembe jut első meghatározó 3D-s versenyjáték-élményem, a Bizarre Creations-féle Formula-1 97, és hogy tartalmilag, valamint a funkcionalitást tekintve mennyire nem sikerült túllépnie még ezen a szinten sem az olasz stúdiónak. Pedig gyártottak ők már mindent, a túraautózástól kezdve a Superbike-on és a MotoGP-n át egészen a WRC-ig, valamennyire is említésre méltó színvonalat azonban - korához mérten persze - kizárólag utóbbi licensz támogatása mellett sikerült elérniük.

Kénytelen vagyok tehát immáron sokadszorra is elővenni kedvenc kifejezésemet, a Funkcionális Versenyjátékot - a Milestone tudniillik többségében ilyeneket gyárt, immáron egy generáció óta. Lélektelen, színtelen-szagtalan, és összességében totálisan semmilyen videojátékokat, melyekben semmi, de tényleg semmi olyan nincs, ami kiemelné azt a tömegből - vagy jelen esetben egész egyszerűen csak túlmutatna a legeslegalapabb elvárásainkon, hiszen mégiscsak egy motocross címről van szó, amikkel aligha lehet Dunát rekeszteni. Igazából lassan én érzem magam kellemetlenül, mert olyan, mintha ezek a tesztek valamiféle sablon alapján készülnek. Pedig a sablon valójában a Milestone tulajdona, hiszen tényleg a sokadik olyan játékuk ez már, ahol a Career, Championship, Single Race, Quick Race, Time Attack menüpontokon, és a licensz mellé járó kötelező tartalmakon (pályák, csapatok és pilóták) semmi, de tényleg semmi nincs a korongon.

Maga a Karrier is a szokásos fantáziamentes darab - látatlanban is kitalálható, hogyan működik. Kezdetben bekerülsz valamelyik MX2-es istállóhoz, és ahogy haladsz előre a bajnokságban (mintha egy hagyományos Championship módot játszanál), vagy éppen új szezonba lépsz, néha átülsz egy másik motorra, ideális esetben a magasabb, MX1-es osztályból. És ennyi, nincs semmiféle metajáték, átfogóbb cél, szabadság, vagy akár bármi, ami a változatosságot szolgáltatná. Csupán a legalapvetőbb szolgáltatás, amit egy hasonszőrű videojátéktól 2014-ben elvárhatsz - de annál egy centivel sem több.

Ami valamennyire megmenti az MXGP-t, az az, hogy legalább a vezetési modellel nincsenek bajok: a két keréken történő dagonyázás manapság számít annyira hiánypótlónak, hogy ideig-óráig élvezetes tudjon lenni. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a pálya körről körre deformálódik, és folyamatosan ügyeskednünk kell a testsúly áthelyezésével, ha kellő lendületet szeretnénk átvinni az éles kanyarokon, vagy éppen jó ritmusban szeretnénk eltalálni az ugratókat. A játékmenet mélységét illetően persze semmi olyan nincs az MXGP-ben, amit akár a PS2-érában ne láttunk volna - nem is beszélve az olykor megmosolyogtató fizikáról és az ütközésekről, melyeknél valahogy mindig mi húzzuk a rövidebbet. Úgyhogy igazából itt is csak annyit mondhatunk, hogy hozza a minimálisan elvártat, de nagyjából meg is elégszik azzal.

Olyan dolgokról, mint például a látvány igazából kár beszélni: a Milestone az előző generációban sem képviselt túlságosan komoly színvonalat, így PS4-en kifejezetten ciki ugyanazzal a grafikai nívóval szembesülni - egyáltalán nem számottevő a különbség a tavasszal debütált PC, PS3, Xbox 360, PS Vita verziókhoz képest, de a fenti videó segítségével erről ti is megbizonyosodhattok.


ENNYIVEL TÖBB A PS4 VERZIÓ

A játék most megjelent PS4 verziója 4 új pályát tartalmaz a korábbi változatokhoz képest, és immáron 22 versenyző húzza a gázkart egyszerre a pályán - más tartalmi változtatás nincs.

Mint a legtöbb Milestone alkotásnál, úgy az MXGP-nél sem arról van szó, hogy egy rossz játékkal állunk szemben, egész egyszerűen csak annyira nincs benne ötlet, újítási törekvés, kreativitás vagy éppen vállalkozó szellem, hogy igazából azt sem érzi kellemetlennek, hogy egy másfél évtizedes standardhoz igazítja magát. Mondhatnánk, hogy ha kedveled a témát, akkor tégy vele egy próbát, de ebben az esetben bizonyára már van a birtokodban egy-két stílusbeli cím. Márpedig ekkor miért is vetnéd rá magad egy olyan játékra, amely a valamivel szebb külsőt leszámítva bizonyára semmi érdemlegeset nem tud ahhoz hozzátenni?...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

20 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==