[Teszt] The Golf Club

The Golf Club

WarhawkLusztig Zsolt2014.09.29. 13:23

A golfjátékok, legalábbis a komoly golfjátékok kedvelőinek az idei év nem volt túl szerencsés. A stílus egyeduralkodójának számító EA-féle Tiger Woods széria az évet pihenéssel tölti (és jövőre is valami egészen mással fog visszatérni) így igazából az egyetlen számottevő megjelenés a Mario Golf: World Tour volt 3DS-re, ami viszont annyira van közel a valósághű élményhez, mint amennyire a hajdúszoboszlói minigolf pálya hasonlít mondjuk Pine Valley-hez. Így lényegében versenytárs nélkül érkezett a The Golf Club, azonban a stílusban kezdőnek számító HB Games azért nem aprózta el a dolgokat, hanem megalkotta az utóbbi idők talán leginkább valósághű golfjátékát.

Olyannyira valósághű, hogy még a Tiger Woods sorozathoz szokott játékosokat is meglepheti az a spártai hozzáállás, ami a játékot jellemzi. Itt nincs virtuális segéd, aki segít a megfelelő ütő kiválasztásában, nem fog senki segíteni az ütés erejének belövésében és nem, nem fogod tudni mágikus módon a levegőben irányítani a labdát. Megkapod az alapvető információkat (távolság, szintbeli eltérés, szél erőssége és iránya) a többi pedig rajtad múlik. Ez pedig azt jelenti, hogy ha nem Rory McIlroy vére folyik az ereidben, a játék első néhány órája erőteljes szívással fog telni. Komolyan. Ahogy a való életben is, a lehető legkisebb hiba, a kar legkisebb „dőlése” azt jelenti, hogy a labda totálisan más (jellemzően: katasztrofálisan rossz) irányba repül el, az első néhány lyuk esetében inkább a helyzet megmentése, mintsem a tervezett játék lesz a jellemző feladatunk. Higgyétek el, akkor is nagy királynak fogjátok érezni magatokat, ha sikerül part elérnetek, nem hogy még valami jobb eredményt. Viszont ahogy a valóságban, úgy itt is a gyakorlás lassan meghozza gyümölcsét. Nincsenek skill pontok, nem az általunk alakított játékos fog fejlődni, hanem mi - lassan rájövünk, hogy hova mit érdemes választani, mire kell figyelni, mekkora lendület kell, mikor éri meg alányesni a labdának, vagy oldalról megütni és így tovább. Talán picit túlzó, de a Dark Soulshoz lehetne hasonlítani: nem a játék lesz könnyebb vagy nehezebb, a képességeink fognak felnőni hozzá.

Ami egyrészt szokatlanul újszerű élmény, másrészt viszont tökéletesen megmutatja, hogy ha az ember nem a stílus megszállottja, akkor mindez önmagában gyorsan unalmassá tud válni. Úgy értem, hogy persze, jóleső érzés egy-egy pályát jó eredménnyel befejezni, de ennyi, nem nyílik meg semmi, nem kapunk semmi olyat, amit egy rosszul teljesítő játékos ne kapott volna. Részben szándékos lehet ez a döntés, részben abból fakad, hogy a Golf Club nem tartalmaz (illetve valószínűleg a szerződések miatt nem tartalmazhat) semmit, amivel egy Tiger Woods el tudja halmozni a játékost. Nincsenek híres játékosok, mindössze néhány alkatrészből állíthatjuk be Névtelen Karakterünk kinézetét, nincsenek megnyitható, megvásárolható valódi tárgyak, nincsenek valódi helyszínek, sőt, még nézők vagy kommentátorok sincsenek. Oké, utóbbi igazából van, de inkább nevezzük a Kanadai Akcentusú Láthatatlan Havernak, mintsem tényleges bemondónak.

És nem csak a tartalomra, a prezentációra is vonatkozik ez a fapados hozzáállás. A golf jellemzően nem az a stílus, amely vizuális bravúrokra sarkalná a fejlesztőket, de azért egy, az újgenerációs konzolokra is megjelenő játéknál vannak bizonyos elvárások, melyeket a Golf Club nem igazán tud megugrani. Röviden: a játék eléggé csúnya. A terep minimálisan van csak kidolgozva, karakterünk még annyira se, a tereptárgyak némelyike az előző generációból köszön vissza és ha mindez nem lenne elég, még a frame rate is be tud csúszni néha az elvárt szint alá. Nem mondom, hogy élvezhetetlen, de azért kell egy komolyabb elszántság hozzá.

Amit vesztünk a prezentáció terén azt viszont bőven visszakapjuk tartalom, vagy legalábbis pályák frontján. Írtam, hogy a játékban nincsenek valós helyszínek, nos, bevallom, ez csak félig igaz. A játékban hivatalosan nincsenek valós helyszínek, viszont van egy elképesztően robusztus pályaszerkesztő és egy lelkes közösség, melyek párosítása miatt tízezernél is több (közöttük tucatnyi valós) helyszínt próbálhatunk ki. Oké, ezek jó része nagyjából a „hello world” golfos megfelelője, de a megfelelő szűréssel és a felhasználói pontszámok figyelembevételével még így is több tucatnyi helyszínt járhatunk be. És persze ha úgy tartja kedvünk nekiállhatunk saját pályát készíteni, melynek menete attól függően, hogy mennyire mélyülünk el benne, lehet nagyon egyszerű vagy nagyon bonyolult is.

Szóval eléggé vegyes élményt nyújt a Golf Club. Ha pusztán a golfozás öröméért akarsz játszani és nem zavar, hogy a testreszabhatóság vagy az előrehaladás mint olyan nem létezik, vagy ha minden vágyad, hogy az általad megálmodott helyszíneken játsszon a világ, akkor mindenképp érdemes belenézned. Ha azonban szeretsz egy digitális mentőövet magad körül tudni, vagy szereted látni, hogy a javuló pontszámokon kívül mást is kapsz, akkor a Golf Club nem a te játékod lesz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

10 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==