Rémhírek terjengtek az úriemberről - már ami a vele történő interjúzást illeti. Jómagunk már lepattantunk róla többször is, így hezitáltunk, hogy egyáltalán megpróbáljuk-e… aztán a Microsoft Play Day-en meglepő egyszerűséggel jött össze, az ami előtte nem.
Dan Greenawalt - a Forza sorozat mögött álló agytröszt - a Gamescomon nem közvetlenül a saját játékát promózta, hanem a Playgroundos srácok Horizon 2 bemutatója környékén ólálkodott. Jelenléte mégis jogos volt, hiszen a sorozat nevének felemelésében óriási szerep jutott az öregnek. Talán az adódó helyzet spontaneitásából, talán a Horizon 2 körüli felszabadult légkörből fakadóan kaphattuk el egy teljesen laza villáminterjúra a Turn 10 karmesterét, nem sokkal a Microsoft Gamescomos konferenciája után.
Gamer365: Az imént hallottuk a Microsoft konferenciáján, hogy a Forza Motorsport széria, mint olyan, a motorsport játékok előkelő panteonjában a legmagasabban értékelt sorozatként düllesztheti a melleit. Milyen érzés ez a te szempontodból?
Dan Greenawalt: Nagyon megtisztelő a dolog, és hazudnék, ha nem nézegetném én magam is a sajtóban megjelenő értékeléseket. Figyelem a Metacritic pontokat is. De megmondom őszintén, nem ez motivál, hanem a rajongói visszajelzések, és az emberi kontaktusok létesítése során szerzett tapasztalat. Azért is szeretek például a Gamescomra járni, mert itt találkozom az emberekkel, a rajongókkal - és minden egyes pozitív visszajelzés óriási örömmel tölt el. Ezért érdemes csinálni. Tudod, annak van egy hatalmas ereje, amikor valaki odajön hozzád, hogy kölyökkorában a Forza első részével kezdte el tolni, és ma már rendes autókkal versenyez. Számomra ez hatalmas élményt jelent. Ezt pedig nem lehet visszaadni a sajtó által közölt kritikák akár pozitív mivoltával sem.
G365: Az autóversenyes játékok esetében állandó a fejlődés. Jönnek az új perifériák, most újabban például a virtuális valóság van a nyakunkban. Mi a következő lépés a Forza esetében? Nehéz újat kitalálni a motorsportok viszonylag merev stílusában?
DG: Az ötleteknek nem vagyunk híján (nevet!), sőt a Turn10-nél elvárjuk, hogy olyanok dolgozzanak, akik állandóan újító ötletekkel rukkolnak elő. Így sorban állnak nálam is azok a pontok, amelyekkel a következő játékainkat többé-jobbá lehet tenni. Természetesen megtartom most magamnak ezeket az innovatív újítási lehetőségeket, de azért azt be kell látni, hogy itt a hardveres fejlődés és az idő az, ami hagyja ezeket a szintlépéseket kibontakozni. Nézz rá a Forza 5-re, ahol bejött a felhő, és a közösség is addig nem látott méreteket öltött.
Figyelem persze a különböző alternatív lehetőségeket is. Az Oculus például nagyon bejön, de egyelőre nem erre a vonulatra fókuszálunk.
G365: A konkurenciát és az ő megoldásaikat figyeled? Esetleg volt már példa arra, hogy irigy lettél egy konkurens játék miatt?
DG : Igazából nem is konkurenciaként tekintek a pályatársakra, sokkal inkább testvérekként gondolok rájuk, akik szintén az autók, és az autóversenyes játékok szeretetéért élnek-halnak. Ezzel szerintem mások is így vannak, ami pozitív. Nyilván motiváljuk is egymást, sőt hazudnék, ha azt mondanám, hogy magam nem játszom mások autós címeivel. Sőt az Assassin's Creeden keresztül a többi hasonló nagyszabású játékért is tudok rajongani. Ne gondoljátok azt, hogy egy autóverseny játék fejlesztője szemellenzővel csak a saját műfaját képes játékosként is élvezni. (nevet) A saját játékainkkal viszont a saját ötleteinkre és megoldásainkra koncentrálunk, és a saját újdonságainkat próbáljuk a lehető legjobb formába önteni. És, mint korábban is mondtam, mindig több sorakozik a tervezőasztalon, mint amit meg is tudunk valósítani.
G365:A Forza Horizon esetében a motorsport stílus kicsit könnyedebb ívet kapott, lekanyarodott egy kicsit az árkádos irányba…
DG : Ne viccelj, mindig ezzel az árkádos dologgal jönnek az emberek. Miről beszéltek? (nevet) Az árkád játékokról nekem általában az ilyen pontgyűjtős, hi-score vadász cuccok jutnak az eszembe, vagy azok a klasszikusok, amelyek egyszerűségükben rejtették a nagyszerűséget. Amit ma úgymond árkádos autóversenynek mondanak, azok mögött is olyan komplex rendszerek zakatolnak, amelyeket össze sem lehet hasonlítani a régi játéktermi stílusú autóversenyekkel. Én inkább úgy közelítem meg a dolgot, hogy van a Forza Motorsport, amit akár precízségre törekvő szimulátorként is használhatsz, és van a Horizon (most már) széria, amely esetében pedig azon van a hangsúly, hogy a finomkodást félretéve élvezd a vezetést.
G365: Mint a Forza mögött álló fő kreatívnak, neked is kellett lennie valami korai motivációnak, inspirációs forrásnak! Fiatal korodban melyik autóversenyes játék fertőzött meg?
DG : Hű, én annak idején sokat játszottam a különböző kétdimenziós, vagy épp sprite alapú autóversenyes játékkal. Nem ma kezdtem a bulit. De az első specifikusan autós játék, ami úgy igazán megfogott, az a Hard Drivin' volt. Tudod - kezdetleges, de már élvezetes térbeli látvány, némi fizika, ami akkor újszerűnek számított. Az egyik helyen volt kiállítva egy masina, rájártunk rendesen.