[Interjú] Dan Greenawalt - a Forza lóerői mögött

Dan Greenawalt - a Forza lóerői mögött

mcmackoGéczy Attila2014.09.27. 10:45

Rémhírek terjengtek az úriemberről - már ami a vele történő interjúzást illeti. Jómagunk már lepattantunk róla többször is, így hezitáltunk, hogy egyáltalán megpróbáljuk-e… aztán a Microsoft Play Day-en meglepő egyszerűséggel jött össze, az ami előtte nem.

Dan Greenawalt - a Forza sorozat mögött álló agytröszt - a Gamescomon nem közvetlenül a saját játékát promózta, hanem a Playgroundos srácok Horizon 2 bemutatója környékén ólálkodott. Jelenléte mégis jogos volt, hiszen a sorozat nevének felemelésében óriási szerep jutott az öregnek. Talán az adódó helyzet spontaneitásából, talán a Horizon 2 körüli felszabadult légkörből fakadóan kaphattuk el egy teljesen laza villáminterjúra a Turn 10 karmesterét, nem sokkal a Microsoft Gamescomos konferenciája után.

Gamer365: Az imént hallottuk a Microsoft konferenciáján, hogy a Forza Motorsport széria, mint olyan, a motorsport játékok előkelő panteonjában a legmagasabban értékelt sorozatként düllesztheti a melleit. Milyen érzés ez a te szempontodból?

Dan Greenawalt: Nagyon megtisztelő a dolog, és hazudnék, ha nem nézegetném én magam is a sajtóban megjelenő értékeléseket. Figyelem a Metacritic pontokat is. De megmondom őszintén, nem ez motivál, hanem a rajongói visszajelzések, és az emberi kontaktusok létesítése során szerzett tapasztalat. Azért is szeretek például a Gamescomra járni, mert itt találkozom az emberekkel, a rajongókkal - és minden egyes pozitív visszajelzés óriási örömmel tölt el. Ezért érdemes csinálni. Tudod, annak van egy hatalmas ereje, amikor valaki odajön hozzád, hogy kölyökkorában a Forza első részével kezdte el tolni, és ma már rendes autókkal versenyez. Számomra ez hatalmas élményt jelent. Ezt pedig nem lehet visszaadni a sajtó által közölt kritikák akár pozitív mivoltával sem.

G365: Az autóversenyes játékok esetében állandó a fejlődés. Jönnek az új perifériák, most újabban például a virtuális valóság van a nyakunkban. Mi a következő lépés a Forza esetében? Nehéz újat kitalálni a motorsportok viszonylag merev stílusában?

DG: Az ötleteknek nem vagyunk híján (nevet!), sőt a Turn10-nél elvárjuk, hogy olyanok dolgozzanak, akik állandóan újító ötletekkel rukkolnak elő. Így sorban állnak nálam is azok a pontok, amelyekkel a következő játékainkat többé-jobbá lehet tenni. Természetesen megtartom most magamnak ezeket az innovatív újítási lehetőségeket, de azért azt be kell látni, hogy itt a hardveres fejlődés és az idő az, ami hagyja ezeket a szintlépéseket kibontakozni. Nézz rá a Forza 5-re, ahol bejött a felhő, és a közösség is addig nem látott méreteket öltött.

Figyelem persze a különböző alternatív lehetőségeket is. Az Oculus például nagyon bejön, de egyelőre nem erre a vonulatra fókuszálunk.

G365: A konkurenciát és az ő megoldásaikat figyeled? Esetleg volt már példa arra, hogy irigy lettél egy konkurens játék miatt?

DG : Igazából nem is konkurenciaként tekintek a pályatársakra, sokkal inkább testvérekként gondolok rájuk, akik szintén az autók, és az autóversenyes játékok szeretetéért élnek-halnak. Ezzel szerintem mások is így vannak, ami pozitív. Nyilván motiváljuk is egymást, sőt hazudnék, ha azt mondanám, hogy magam nem játszom mások autós címeivel. Sőt az Assassin's Creeden keresztül a többi hasonló nagyszabású játékért is tudok rajongani. Ne gondoljátok azt, hogy egy autóverseny játék fejlesztője szemellenzővel csak a saját műfaját képes játékosként is élvezni. (nevet) A saját játékainkkal viszont a saját ötleteinkre és megoldásainkra koncentrálunk, és a saját újdonságainkat próbáljuk a lehető legjobb formába önteni. És, mint korábban is mondtam, mindig több sorakozik a tervezőasztalon, mint amit meg is tudunk valósítani.

G365:A Forza Horizon esetében a motorsport stílus kicsit könnyedebb ívet kapott, lekanyarodott egy kicsit az árkádos irányba…

DG : Ne viccelj, mindig ezzel az árkádos dologgal jönnek az emberek. Miről beszéltek? (nevet) Az árkád játékokról nekem általában az ilyen pontgyűjtős, hi-score vadász cuccok jutnak az eszembe, vagy azok a klasszikusok, amelyek egyszerűségükben rejtették a nagyszerűséget. Amit ma úgymond árkádos autóversenynek mondanak, azok mögött is olyan komplex rendszerek zakatolnak, amelyeket össze sem lehet hasonlítani a régi játéktermi stílusú autóversenyekkel. Én inkább úgy közelítem meg a dolgot, hogy van a Forza Motorsport, amit akár precízségre törekvő szimulátorként is használhatsz, és van a Horizon (most már) széria, amely esetében pedig azon van a hangsúly, hogy a finomkodást félretéve élvezd a vezetést.

G365: Mint a Forza mögött álló fő kreatívnak, neked is kellett lennie valami korai motivációnak, inspirációs forrásnak! Fiatal korodban melyik autóversenyes játék fertőzött meg?

DG : Hű, én annak idején sokat játszottam a különböző kétdimenziós, vagy épp sprite alapú autóversenyes játékkal. Nem ma kezdtem a bulit. De az első specifikusan autós játék, ami úgy igazán megfogott, az a Hard Drivin' volt. Tudod - kezdetleges, de már élvezetes térbeli látvány, némi fizika, ami akkor újszerűnek számított. Az egyik helyen volt kiállítva egy masina, rájártunk rendesen.

Csető Zsolt (drag), Géczy Attila (mcmacko)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

23 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==