Az inFamous: First Light legalább három dolog egyszerre: single player DLC az inFamus: Second Son-hoz, előzmény az inFamous: Second Son-hoz, és... félig-meddig egy új inFamous epizód, aminek futtatáshoz nincs szükség arra a játékra, aminek a címét már leírtam kétszer ebben a mondatban, és harmadszor nem tervezem. Gémernyelven: standalone kiegészítőt kaptunk, ami pontosan ott ér majd véget, ahol a Second Son elkezdődik.
Ennek megfelelően a főhős is új, illetve annyira azért nem, Abigail "Fetch" Walker-rel már a főjátékban is találkozhatunk, ő volt az a conduit, akitől Delsin bezsákolta a neon-képességet. A First Light Fetch szomorkás háttértörténete, tele mindféle depresszív dologgal, van itt szívtelen szülő, hajléktalansors, kábítószer-addikció, árulás és halál, vagyis csupa olyasmi, amit az ember sem magának, se a Fetch-hez hasonló aranyos lányoknak nem kíván.
A játékidő és a játéktér is jóval korlátosabb, mint a Second Son-é volt. A helyszín alapvetően ugyanaz (Seattle), de csak részben, a főjáték két szigete közül egyre (az elsőre) enged rá a játék, és hozzácsap egy új lokációt (egy titkos DUP bázist és annak közvetlen környékét) is. A két terület sem időben, sem térben nem kapcsolódik egymáshoz, a First Light dupla előzmény, a jelenben a DUP fogságában (a bázison) sínylődő Fetch emlékszik vissza azokra az időkre, amikor a bátyával együtt csöveztek a városban, ő pedig szándékai ellenére belekényszerül abba, hogy a képességei segítségével vegye fel a harcot egyrészt a DUP katonákkal, másrészt különféle melegítős és maszkos rosszemberekkel.
Ha már szó esett a képességekről: Fetch nem válogathat többféle erő közül, van neon és neon, a leányzó repertoárja leginkább a Jó Utat követő Deslin-verzió neon-szettjéhez hasonlatos - kezdetben legalábbis, mert fejlődni (ismét: shard-ek gyűjtögetésével) természetesen itt is lehet majd. Az egyik jelentős különbség, hogy Fetch jóval gyorsabban (és élvezetesebben) közlekedik a városban, mint Deslin, az alap neon-cikázást a sebességet jelentősen felgyorsító, a városban bőséges mennyiségben fellelhető neon-ködökkel turbózták fel. A harci képességek többszöri fejlesztés után határozottan durvák, és a sztori befejezése környékén már alaposan túlmutatnak azon (berobbantható vagy éppen az oldalunkra állítható ellenfelek!), amire Delsin képes volt a neonnnal.
Ha kizárólag a sztori-küldetésekre fekszel rá, a First Light kifejezetten rövid, alig kétórás kaland, az összes shard begyűjtése, és az összes melléktevékenység (kétféle: egy tökjó cikesz... azaz menekülő shard hajhászós verseny, és egy kevésbé tökjó drón-keresés) abszolválása nagyjából négy órára nyújtja a játékidőt. Aki túl van a Second Son-on, a sztori-küldetésektől nem fog hasra esni, az alapjáték (közepesebb) missziónak felmelegítése történt meg, leszámítva a játék utolsó tizenöt percét, ahol a First Light megpróbál átmenni Uncharted-ba, és nem áll jól neki.
Szerencsére ott vannak a Battle Arena-k, szerény meglátásom szerint ez a First Light igazi ereje, lényege és élvezetközpontja. A háromféle zárt harci aréna két játékmódjában (túlélés, és túlélés + túszmentés) simán el lehet tölteni annyi időt, mint a sztorimódban, az ellenfelek hullámokban támadnak, sokan vannak, kapsz pár power-uppot, pontra megy az egész, a folyamatos ölésekkel szorzót lehet pörgetni, és a végén felkerülsz egy világszintű ranglistára. Ha van Second Son mentés a gépeden, Delsint is megkapod, mint választható karaktert. Remek árkád szórakozás.
A First Light sztorimódban nem túl erős, de az arénákkal sikeresen inFamous-étvágyat csillapító kiegészítő. Mivel nem kell hozzá az alapjáték, óvatosan ajánlanám azoknak, akik még nem próbálták magát a sorozatot, vagy a Second Son-t. Esetleg: PS4 tulajként belenéznének a platform egyik legcsinosabb játékába, de nem akarnak teljes árat fizetni érte. A First Light inFamous-kóstolóként teljesen jól működik.