[Teszt] The Walking Dead Season Two

The Walking Dead Season Two

VegaNagy-Sz. Ferenc2014.08.31. 22:23

[A cikk spoilermentes.]

Mostanra azért végre a helyére került a Telltale és a Walking Dead játéksorozat. Kezdetben ugye a fejlesztő előéletére alapozva mindenki azt várta, hogy valamilyen klasszikus és modern elemeket ötvöző kalandjáték fog születni a Walking Dead átiratból. Az első útkeresések után kiderült, hogy végül nem ezt az irányt választották. Az első évad vége felé mindenki azt várta, hogy a több tucatnyi apróbb és komolyabb döntés milyen végkifejletet fog eredményezni, hogy a Mass Effect 3-nak majd jól megmutatják, hogyan kell elágaztatni a szálakat. Nem tették. A második évad kezdő epizódjában a Lara Croft reboothoz hasonlatos szuperhőst csináltak egy tizenegy éves lányból - na sokaknak itt elegük is lett mindenből. Pedig a második résztől kezdve erősen korrigál a sorozat, és végre pontosan lehet tudni, hogy mit akarnak kihozni belőle. Az évad sikerült jobban, vagy csupán jóval reálisabbak az elvárások, amiket már simán teljesít az új szezon?

A Walking Dead mindig is ügyesen alkalmazta a filmes beállításokat a feszültség fokozása érdekében.

De milyen vágyaink maradtak? Ha már a döntések eredményeképpen nem hozhatunk létre gyökeresen eltérő elágazásokat, akkor reális elvárás az, hogy legalább a karakterek legyenek hitelesek. Hogy a zombik csak a hátteret szolgáltassák, az igazi történéseket a különböző személyiségek közötti összezördülések indukálják, a történetet a csapattagok egymás közti nehézségei vigyék előre. Azt, hogy a motivációk érthetők legyenek, hogy ne kerüljön elő a semmiből egy hiteltelen főgonosz. Tehát igazából azt, hogy hol könnyebben, hol nehezebben emészthető interaktív drámát kapjunk, ami az első pillanatától az utolsóig egyenletes minőségű. Ezeknek az elvárásoknak az első évad csak korlátozottan tudott megfelelni, és nincs ez másként most sem. A hangsúlyok ugyanakkor alaposan eltolódtak.

Bodri szagot fogott. Dögszagot.

Az első rész kakukktojás. Aki a terminátorina Clementine miatt hagyta abba, az nyugodtan folytassa, a későbbiekben szó sincs legyőzhetetlen, agyonkínzott, mindenkinél erősebb nagylányról. Olyannyira nem, hogy még csak nem is igazán válik valódi főszereplővé a történetben, legalábbis a közepétől kezdve inkább csak azért van ott, hogy legyen valaki, akinek a szemszögéből a csoporton belüli változásokat, ellentéteket bemutatják, és aki általában meghozza a végső döntést. Ugyanígy nem kell tartani a 400 Days jellegtelen szereplőitől sem, van, akivel hosszabban, mással rövidebben fogunk csak találkozni, de egyikük sem elég erős ahhoz, hogy fontos szerepet kaphasson. A második évad nem egyszemélyes show, és nem is történet-, sokkal inkább karaktervezérelt. Ez azt jelenti, hogy kicsit road movie jellege van, hosszú időn keresztül nem történik szinte semmi, csak ismerkedünk a karakterekkel. Igazság szerint ha történik is valami, annak is inkább az a szerepe, hogy a különböző személyiségeket bemutassák ezen keresztül. Aki csak a sztori miatt játszik, az a harmadik rész végén fogja elérni a csúcsot, onnantól kezdve mindent unalmasnak fog találni. Akit a konfliktusok és a csoporton belüli politizálás jobban érdekel, az pont innentől kezdve fogja igazán élvezni a történéseket.

A múlton való merengés még drámaibb, ha tábortűz mellett történik.

Míg az első évad nem igazán szólt a túlélésen kívül másról (legalábbis a központi szál), itt van egy összetartó elem, ez pedig nem más, mint a család. Szinte mindent eköré építenek fel. Szó van arról, hogy meddig lehet elmenni egy családtag védelmében. Hogy családnak számít-e egy csoportosulás, és ha igen, minek a hatására válik azzá. Fontos szerepet kap az, hogy aki elvesztette a korábbi családját, az tud-e nulláról újrakezdeni mindent. A készítők egészen odáig mennek ennek a központi elemnek a kihangsúlyozásában, hogy még egy mosómedve-mamát is majdnem elkapnak a szereplők, de aztán előkerülnek a kicsinyei, és mindenki elérzékenyül. De persze csak egy pillanatra, a kemény döntések itt is legalább annyira fontos szerepet játszanak, mint az elődben. Hogy formálják-e a végkifejletet? Tulajdonképpen igen, a csoportdinamikán keresztül. Emlékszünk az első évad szimpatikus, barátságos karaktereire? Na itt olyan karakterek nem nagyon lesznek. A legtöbben sokkal árnyaltabb személyiséggel rendelkeznek, igazából nagyon nehéz igazán megkedvelni bárkit is. Ez szintén sok játékosnál válóok lesz, nagyon nehéz ugyanis azonosulni a szereplőkkel. De ami az igazi kérdés, hogy következetes-e a történetvezetés. És ezen a területen sokkal jobban teljesít a második évad, mint az első, az utolsó négy óra gyakorlatilag nyílegyenesen száguld (vagy botorkál) a végkifejlet felé, addig mutogatják az abban szereplők lelkivilágát és személyiségét, míg már szinte követeljük, hogy jöjjön el a végső elszámolás. És bár messze nem lesz annyira szomorú, mint az elődben, sok szempontból keserűbb, keményebb annál. Na nem a pirula keserűbb, inkább a búcsú…

A havas tél ellenére bízunk benne, hogy itt is Lastofus. [lesztavasz]

Azt, hogy játékként mit nyújt a Walking Dead, talán nem szükséges a Wolf Among Us után ismét elővenni: gyakorlatilag egy képeskönyv lapjainak forgatásához tudnám hasonlítani az élményt, de végig érezzük a távolságot a saját, és a bemutatott világ között. Nem mi vagyunk a főszereplők, nekünk csupán a befogadói szerepkör jutott.

Engem személy szerint nagyon bántott, hogy rendkívül sokszor nem tudtam a három felajánlott válasz közül kiválasztani azt, ami igazán tetszett volna, kimondottan sokszor maradtam inkább csöndben. És bár ez is egyfajta választási lehetőség, én inkább rosszul megírt párbeszédeknek tudom be. Ugyanez volt a problémám sok „kiemelt” döntési ponttal is. A statisztikákat böngészve gyanúsan sok pont áll 50-50%-on, ami két dolgot jelenthet. Vagy azt, hogy olyan komoly morális döntéseket kell meghozni, hogy a játékosok nagyjából hasonló arányban birkóztak meg ezekkel. Vagy pont az ellenkezőjét, hogy „who-gives-a-shit” típusú dolgokkal fárasztanak minket, amikre akár random is rá lehet nyomni. Az igazság ezúttal középen van, minden „úristen!” pillanatra jut egy ásítós negyed óra, a folyamatosan magas minőséget nem képes tartani a játék.

Csizmáskandúrnézés(TM), horrorhangulatra hangolva.

Meghozzuk a döntéseket, mert megkérnek rá, de már nem is csodálkozunk azon, ha az élet másfelé megy tovább. Ezt kell most elfogadni a Telltale játékokban, és tudni fogjuk előre, hogy hol a helyük. És hát minden hibája ellenére azért valljuk be, azért játszunk vele, mert nem sok játékban kényszerítenek arra, hogy ha nincs más kiút, a legjobb barátunkat is úgy kezeljük, mint egy zombit.

7/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

4 órája
2

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

15 órája
4

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

20 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

22 órája
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

4 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

8 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==