[DLC] Dark Souls II - Crown of the Old Iron King

Dark Souls II - Crown of the Old Iron King

dragCsető Zsolt2014.08.28. 16:50

Második felvonásához érkezett a The Lost Crowns Trilogy, amely három izgalmas fejezettel hivatott bővíteni Drangleic és a Dark Souls II históriáját. Az egy hónapja megjelent első epizódot végigjátszva elégedetten állhattunk fel: a rendkívül ötletes és élvezetes pályadizájnnal megáldott DLC-ben minden megvolt, amiért a From Software akció-RPG-jét imádni lehet - írtuk akkor. De vajon mire képes egy ennyire erős kezdést követően a Crown of the Old Iron King címet viselő második rész? Kiderítettük.

A Sunken King mélységei után az Old Iron King a fellegekbe kalauzol el bennünket: a Brume Tower hamuval borított csúcsához egy szakadék felett átívelő láncon végigfutva juthatunk el. Hátborzongató helyszín ez is, nem vitás, de nem csak az első percekben felvillantott veszélyek miatt, a gyönyörű látképek ugyanis most az adnak valami olyat a Dark Souls II-höz, melyek még teljesebbé (és semmiképp sem redundánssá) teszik a második rész, és annak kiegészítői által alkotott élmény-csomagot. Ezek a világos, reménnyel és fénnyel teli momentumok rendre kiválóan működnek a Souls játékok sötét és elkeserítő világában. Sokáig azonban itt sem élvezhetjük majd őket: idővel kénytelenek leszünk alámerészkedni a baljós torony sötét labirintusába.

Az előző DLC kapcsán nem győztük dicsérni a kiemelkedő pályadizájnt, nem először bizonyítva, hogy a From Software mennyire jól ért a játéktervezés ezen szeletéhez, most pedig kénytelenek vagyunk újból lefutni ezeket a köröket. A Brume Tower első pillantásra egy rendkívül szűk helyszínnek tűnik, kevés mozgástérrel (szó szerint), a fejlesztők azonban ügyesen felismerték a toronyban rejlő lehetőséget: a vertikális elrendezésre építő megoldások egymásutánjára most sem tehetünk mást az elismerő csettintésnél. Az egész akkor teljesedik ki, amikor a kiegészítő felénél sikeresen beindítjuk a helyszín többelemű liftrendszerét: a kereszbe-kasul egymásba szőtt szobarengeteg mögötti tervezőmunka és tudatosság most is olyasmit szült, amit ritkán találni napjaink videojátékaiban.

A szokásosnál is több titkot és elágazást rejtő Old Iron King szobáit persze nem csak ezért érdemes felfedezni, hanem azért is, mert rengeteg hasznos tárgyat rejtenek, melyek miatt határozottan megéri fejest ugrani az ismeretlenbe - ilyen például az a gyűrű, mely nagy segítségére lesz majd azoknak a játékosoknak, akik szeretnek a pajzsukra és staminájukra építeni. Amíg azonban a Sunken King esetében a csapdákra is komolyan oda kellett figyelnünk, az új DLC sokkal inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy miként tudjuk a ránk támadó démonok ellen fordítani a környezetünkben előforduló veszélyes "berendezéseket". Az ezzel járó "a-ha!" momentumok szintúgy hatékonyan növelik az élvezeteket.

A kihívást illetően nagyjából hasonlóra érdemes készülni, mint a Sunken King esetében: az új ellenfelek véleményem szerint jobban sikerültek, mint az előző DLC szörnyei, és éppen akkora kihívást nyújtanak, amire egy tapasztalt Dark Souls II játékosnak szüksége van. A kooperatív játékot előnyben részesítő kalandorok most is találnak majd egy opcionális területet, ami kifejezetten az ő igényeikre lett kihegyezve, az igazi erőpróba azonban a DLC végén ránk váró főellenfél, amely sok játékosra fog új - de legalábbis szokatlan - harcmodort rákényszeríteni.

A Crown of the Old Iron King kiváló atmoszférával csábítja újabb utazásra a Dark Souls II-veteránokat, ismételten megvillantva, hogy mi mindenre képes a From Software csapata a szörny-, és főleg a pályadizájn tekintetében. Némileg talán rövidebb, mint a The Lost Crowns Trilogy első darabja, a Souls-élménnyel betelni képtelen játékosoknak azonban így sem érdemes sokat gondolkodni a vásárláson - reméljük, hogy a trilógia lezárása sem okoz majd csalódást!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==