[Próbakör] Evolve

Evolve

liquidSomosi László2014.08.27. 14:15

Szinte minden évben van (legalább) egy játék, amit a közönség kitüntetett figyelemmel követ a játékexpókon, és az ilyenkor kötelező, az eseményt záró szavazáson alaposan megszór mindenféle díjakkal. Az idei E3 és a Gamescom tapasztalatai alapján 2014-ben a Turtle Rock Studios (Left 4 Dead) új kompetitív-kooperatív hibridje, az Evolve ez a játék, már most csokornyi elismeréssel a háta mögött.

A díjak ilyenkor nyilván nem a végleges terméknek (ilyen még nincs), hanem a látottak / próbáltak alapján felsejlő potenciálnak szólnak. A közel egyórás próbakörünkre alapozva - melynek során mindkét oldalt kipróbáltuk többféle variációban is - az Evolve-ban tényleg van valami a kétségtelenül érdekes alapkoncepción túl is. De mi is az a koncepció? Az Evolve multiplayer-központú 4 vs 1 játék, ahol a négyest négy darab futurisztikus vadász, az egyest pedig egy darab nagy, és roppant veszedelmes szörny jelenti. A feladat, első pillantásra legalábbis, roppant egyszerű: a vadászoknak le kell csapniuk a szörnyet, a szörnynek meg vadászokat. Aki végképp padlóra küldi az ellenérdekelt felet, nyerte a meccset.

A gyakorlatban persze nem ilyen szimpla a dolog. Ha elköveted azt a hibát, hogy egyszerű "megyek 'oszt lövök mindenre, ami mozog, azok meg előbb vagy utóbb jól megmurdolnak" akciójátékként kezeled az Evolve-ot, rövid életkilátásokra, bónuszként pedig (okkal) dühös csapattársakra kell felkészülnöd. A Turtle Rock (a demó előtt gondosan elismételt) szándéka, hogy egyszerre célozzanak be kétféle típusú játékost: azokat, akik egy multiplayer játékban a koop csapatélményt keresik, és azokat, akik inkább magányos farkasként képzelik el a szerepüket a többjátékos arénákban. Az első csoport: a Vadászok. A második: a Szörny.

Mindkét kompánia odafigyelést igényel. A vadászoknak rögtön négyféle karakterosztályból (és további négy alosztályból - erről lesz szó később) kell választaniuk. Az Assault a klasszikus, nagy fegyveres, nagyot sebzős, nagy életerős harcos-kaszt, szükség esetén ő töltheti be a tank (mármint: a sebzést magára húzó kemény karakter) szerepét is. A Medic egy mesterlövész-gyógyító-feltámasztó kombót ad; a Support felderít, rakétákat lő, őrtornyokat telepít és tüzérségi támogatást hív be; a Trapper pedig azon kívül, hogy ő a gyorsan szaladgáló SMG-s kaszt, fontos feladatot lát el - ő képes különféle ravasz csapdákkal lelassítani, vagy ideiglenesen megállítani a szörnyet.

Az alap támadásokon kívül az összes kaszt négy plusz (értsd: speciális, cooldown után újra és újra használható) képességgel rendelkezik - mivel kasztonként kétféle eltérő funkciójú karakter közül választhatunk, nyolcféle szett áll majd rendelkezésünkre, így az azonos kasztok szerepei között is elég nagy lehet a különbség.

Lássuk például az általam kétféle formában (Val és Lazarus) is próbált Medic-et!

Val a hagyományosabb gyógyító karakter a kettő közül, ő képes (távcsöves puskából) bénító lövésre, betölthet egy erősebb lövedéktípust, van egy területre ható gyógyítása, és egy gyógyító-pisztolya, amivel tisztességes távolságból is képes plusz életerőt juttatni oda, ahol (akinek) szükséges.

Lazarus ezzel szemben nem kap külön gyógyító-fegyvert, és mesterlövészkedni is máshogy tud - álcázhatja magát, például, és hangtompító van a puskáján. A gyógyító-fegyvert egy nagyon hasznos képesség, a "büntetés nélküli" feltámasztás helyettesíti, azaz: Lazarus úgy képes visszahozni egy földre került csapattagot, hogy annak maximális életereje nem csökken a feltámasztás után. Vagyis: az osztályok, és az al-osztályok tényleg különböznek egymástól, más és más játékstílust igényelnek.

Szörnyet játszani (a demóban két példány állt rendelkezésre, én a távolsági támadásokra kihegyezett Kraken-t választottam) szintén nem esztelen csapkodásból és lövöldözésből áll. Itt is kapsz négyféle képességet, ezek között volt kifejezetten egy pontra és területre ható támadás is (köztük egy közelharci variáció) és a kedvencem, a sötétben aljasul elhelyezhető bio-akna csomag, amik virgoncan (és automatikusan célra tartva) kezdik üldözni a gyanútlan vadászokat.

Igen, az Evolve a nagybetűs Vadászatról szól. Vadászként követed a Szörnyet kereső bájos (oké, ronda dög) "kutyát", Daisy-t, figyelsz az apróbb jelekre ("felriasztott madárcsapat, csak nem arra jár a Szörnyeteg?!"), harcolsz az idegen bolygó veszélyeivel (egy rakás kisebb-nagyobb rémség, amik rád és a Szörnyre is veszélyt jelenthetnek), aztán magával a Szörnnyel. Ügyesen, odafigyelve a csapatra, segítve egymást. Szörnyként pedig: nem ugrassz neki rögtön a vadászoknak, lesed őket a sötétből, vársz az alkalomra, aztán lecsapsz, megpróbálod szétszakítani őket, végezni a Medic-kel, hogy ne kapjanak gyógyítást. Ha kell, elszakadsz tőlük, az erdőben kóricáló kisebb dögöket felfalva életerőt nyersz vissza, és újból támadsz.

És persze: fejlődsz, ha már ez a játék címe. A Szörny és a Vadászok is szereznek tapasztalati pontokat, ezeket pedig szintlépés esetén a speciális képességekre fordíthatják, erősebb, akár némileg másképpen működő variációkat nyitva meg belőlük. Remek érzés volt, amikor Supportként a Szörnyella nyakába csaptam egy felturbózott tüzérségi támadást, ami kapásból leszedte az életereje harmadát... és Szörnyként is jó volt fejlődni egyet, hogy az addig erőltetett távolsági harcmodor mellett végre a fentebb már megénekelt aknákat is használni tudjam.

Az Evolve az egyórás próba alapján izgalmas, változatos, élvezetes játéknak tűnt - nem csak én voltam vele így, a demóidő végéhez közeledve mindenki inkább maradt volna még egy körre, mint hogy a következő találkozójára bandukoljon át a kölni vásárközpont egy másik szegletébe. Az Evolve 2015 február tizedikén érkezik PC, PS4 és Xbox One platformokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

20 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==