[Teszt] Hohokum

Hohokum

WarhawkLusztig Zsolt2014.08.29. 17:52

Valljuk be, a képek alapján nehéz kitalálni, hogy milyen játék is ez a Hohokum. Az tuti, hogy nagyon színes, meg durván absztrakt, de ebből még lehet egy manapság oly menő élményjáték, vagy akár egy csinosabb képernyőkímélő is. Nos, nem az - pedig lehet, hogy abban a „műfajban” jobban szerepelt volna. Helyette a Hohokum egy fura logikai-, puzzle játék lett - abból viszont egy elég közepes minőségű.

Manapság már annyira talán nem meglepő, hogy egy játék nem vesződik olyan apróságokkal, mint a történet, a Hohokum is úgy enged utadra, hogy egy szót sem szól róla, de még később se fogunk a nyomára akadni. Van ez a fura kígyószerű… valami, amit tudsz irányítani, gyorsítani, lassítani - ennyit tudsz, innentől neked kell kitalálni, hogy hova kell menni, mit kell csinálni. Szerencsére a végcél relatíve gyorsan tiszta lesz, ahogy nagy vonalakban az ennek elérése érdekében szükséges lépések sorozata is, de hogy miért csináljuk mindezt, arról sosem kapunk tiszta képet. Ez szinte biztos, hogy elriaszt néhány játékost, de a Hohokumnál különösen igaz, hogy nem a cél az érdekes, hanem az út, amit közben megteszünk.

Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy végeredményben bő egy tucat másik kígyólényt kell megtalálnunk, melyek mindegyike egy-egy különálló, de egymáshoz itt-ott csatlakozó pályán bújt el. A játék főszereplői nem is a lények, hanem a pályák, melyeket bejárhatunk: mindegyikük egy-egy külön egyéniség, saját színvilággal, hangulattal, zenével és kis túlzással, saját történettel. Vannak egyszerűek, vannak szövevényesek, de kevés kivételtől eltekintve mindegyik betyár jól eltalált, hangulatos helyszín lett. Legyenek azonban akármilyen jók, a probléma az, hogy mindegyikükön ugyanazt csináltam: érkezéskor megnéztem, hogy van-e kapcsolódó teleport, bejártam szélétől-széléig, kipróbáltam minek lehet nekimenni, majd megpróbáltam valami terv alapján megoldani az elsőre nem feltétlen egyértelmű feladatot.

Panaszkodom tovább: bár a feladatok elsőre változatosnak tűnhetnek (van itt minden: bebörtönzött majom kiszabadítása, sötét labirintusból kitalálás vagy hableány elvezetése a szerelmes halászhoz) az egészet hazavágja az, hogy az összes általunk végrehajtható interakció kimerül abban, hogy elrepülhetünk az adott tárgyak vagy szereplők előtt vagy nekik repülhetünk. Így az érdekesnek tűnő feladatok is leredukálódnak arra, hogy kitaláljuk, milyen sorrendben vagy kivel a hátunkon repülünk egy bizonyos helyre. Oké, néha azért így is kellett egy keveset gondolkodni, de miután rájövünk, hogy a megoldás mindig az adott pályán található (azaz nincs semmilyen több helyszínen átívelő feladvány) onnantól igazából egy puszta trial & error módszerrel meg lehet bármit oldani.

Ez a relatíve egyszerű játékmenet azért különösen zavaró, mert technikai oldalról nagyon rendben van a játék. Nyilván személyfüggő a dolog, de nekem iszonyatosan bejött a Richard Hogg által megálmodott szürreális látványvilág, a fura karakterek, a sima, folyékony, szemet pihentető animáció. Mindehhez pedig egy elképesztően erős soundtracket sikerült összeszedni, nem is csoda, hogy az album külön is megjelent (és a népszerűbb streaming szolgáltatóknál el is érhető - ajánlom meghallgatását!). Külön kedvencemmé vált az Increasing Amibition, mely önmagában is nagyon hallgatható, de összekötve a pályával tényleg egészen egyedi élménnyé válik.

A Hohokum egy igazán kellemes és különleges audiovizuális élmény, önmagában is hangulatos, összekapcsolva pedig pláne kitűnő képi és zenei világ kényezteti a játékost. A probléma az, hogy mellé egy, a legjobb pillanataiban is könnyű és könnyen unalmassá, repetitívvé váló játékot csatoltak, melyet éppen csak az ment meg attól, hogy az ember félbehagyja, hogy relatíve gyorsan, olyan 2-3 óra alatt letudható (de az egyik trófea alapján ez akár egy óra alá is csökkenthető).Egy csinos modell a játék, nagyon sajnálom, hogy a belbecs nem említhető egy lapon a külcsínnel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

18 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

23 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==