Közeleg a Skyward Sword megjelenése, egyre több információt csepegtetnek Nintendóék a játékkal kapcsolatban. Lássuk milyen okosságokat hintettek el legutóbb. Hárfa, madarak és tárgyfejlesztés - nem feltétlenül ebben a sorrendben.
Az új Zeldához az eddigiektől kicsit különböző dolgokat is csináltunk - építettünk egy teljes upgrade rendszert a játékba. - mondta Bill Trinen, a Nintendo szócsöve a Gamespot munkatársainak.
- Linknek lesz tradicionális pajzsa, de valójában egy csomó féle pajzsot szerzel majd a játékban. Egy alappal kezdesz, aztán ahogy az ellenfeleket leküzdöd, kincseket és egyéb cuccokat szerzel tőlük, amiket aztán alapanyagként használhatsz a tárgyait fejlesztéséhez. ... Ezt megcsinálhatod a pajzzsal, a repülő bogárral, és más tárgyaiddal is. Kombinálni fogod a rupee gyűjteményed az alapanyagokkal, és fejleszteni fogod a meglévő tárgyaidat.*
Eiji Aonuma a legutóbbi Nintendo Power-ben ejtett el néhány információt a Skyward Sword-ben felbukkanó hárfáról.
- A hárfa egy központi hangszer lesz. ... Több korábbi Zelda játékban lehetett hangokat alkotni, komponálni. A hárfa természetéből adódóan (és abból a tényből kiindulva, hogy a hárfát pengetni kell), ezúttal a Wii M+ erejét fogjuk használni, hogy a pengetés ritmusát kihasználva küzdjük le a zenés feladványokat"*
Élelmes rajongók kiszúrták, hogy a hárfa hasonló Sheik hangszeréhez. Anouma ezt úgy kommentálta, hogy a design teljesen azonos a Sheik-féle hárfával. A producer kitért a madarakra is, amelyek a Spirit Tracks vonataihoz és a Wind Waker hajójához hasonlított, a játékban betöltött szerepük szerint.