[Előzetes] Shadow Realms

Shadow Realms

WarhawkLusztig Zsolt2014.08.19. 17:03

Mikor először hallasz a Shadow Realmsról könnyen hiheted azt, hogy a Bioware próbál az új trend - azaz a négy az egy ellen multiplayer - után menni, pedig az igazság az, hogy az ő esetükben ez inkább visszatérés oda, ahonnan '98-ban a Baldur's Gate-tel elindultak: a jó öreg pen & paper szerepjátékokhoz. Eleddig a játékmester szerepét ők töltötték be, ők alakították a szabályokat, ők pakolták le az ellenfeleket és a csapdákat, most pedig mindezt egy játékos kezébe adják.

De a Shadow Realms nem csak ezért lesz különleges. Most történik meg először, hogy a scifi és high fantasy után a Bioware új területre, a modern fantasy világába merészkedik. A játék története szerint különböző átlagemberek „ébrednek fel” és fedezik fel magukban a mágikus erőt, ami kapóra jön, ugyanis az Embra bolygó Árnyék Légiója éppen próbálja leigázni a Földet. Ezen kiválasztottak feladata lesz bolygónk megmentése, ennek helyszíne pedig ugyanúgy lehet az Embra valamelyik mágiával átitatott területe, mint Párizs vagy Tokió egy-egy városrésze. A Shadow Realms a merőben új játékmenet ellenére magán fogja viselni azokat a vonásokat, melyeket az emberek a Bioware játékokban megszerettek: a fordulatos történet, érdekes karakterek, (morális) döntések, románcok szerves részei lesznek a játéknak. A tálalás azonban megváltozik, a játék epizódokban fog érkezni, a részek pedig sokszor valamilyen cliffhangerrel fejeződnek be - a fejlesztők célja, hogy egy-egy részt végigjátszva az szereplője legyen a másnapi diskurzusnak épp úgy, mintha egy tévésorozat lenne. És hasonlóan a tévésorozatokhoz annak se kell félnie aki esetleg lemaradna, a binge-watching (azaz egy-egy sorozat akár teljes évadának egyszerre történő „befalásának”) mintájára itt is lehetőség lesz binge-playingre, így a lemaradók gyorsan felzárkózhatnak majd.

Ezek tehát az ígéretek, melyekből mi egyelőre nem sokat láttunk, mivel a Gamescomon bemutatott nagyon korai verzió nem ezekre, hanem magára a csatára, a 4vs1 játékmenetre koncentrált. A kis teremben négy plusz egy gép volt, négy különböző karakterosztállyal, illetve szembefordítva velük az ellenfeleket irányító Shadow Masterrel. Mi egy cleric karaktert kaptunk, de lehetőségünk volt megfigyelni az Árnyékmestert is munka közben.

Amennyiben a négy harcos egyikét irányítja valaki, akkor a Shadow Realms egy egyszerű(nek tűnő) akció-szerepjáték lesz. A karakterek irányítása, az egér két gombjára beállított támadás / kitérés páros, illetve a 3+1 képesség ismerős lehet. Miért a bontás? Mert három belőlük bármikor elérhető (de természetesen különböző idejű cooldownnal rendelkeznek), papunk például tudott életerőt elszívni egy ellenféltől, egy területre ható bénító varázst letenni, illetve egy szintén területre ható, komoly sebzést okozó varázslatot elsütni. A negyedik képesség a harcok során töltődik fel, az adott osztályra jellemző, elég erős és a fejlesztők szerint érdemes a komolyabb ellenfelekig várni elsütésével. (Ez alól kivétel pont az általunk irányított pap speciális képessége volt, egy az egész csapatot gyógyító varázs, melyet már olyan 30% környékén el lehetett sütni - de természetesen minél később használtuk, annál több HP-t töltött vissza.) Ezen kívül minden karakter kapott valamennyi életerő visszatöltő italt, illetve az egész csapat kapott egy kevés feltámasztó-csomagot.

A kipróbált (a játék fejlettségi szintje miatt eléggé unalmas kinézetű) pálya különböző, egymástól szépen elzárt termekből állt, melyeket egy-egy checkpoint szakított meg néha. Ezeket a pontokat elérve a csapat kapott egy feltámasztó-szettet, illetve a karakterek egy-egy HP csomagot. Jól érezhető volt, hogy a gondosan megtervezett csapatmunka jövedelmező, a varázshasználók közelről nem sokat értek, inkább hátulról támogatták a harcosokat, a nagyobb szörnyek figyelmét szépen el kellett terelni, hogy közben a többiek hátulról támadhassák - kicsit egy MMO instance-harcához hasonlított, érezhető volt, hogy számít a csapatmunka. Papunkkal általában érdemes volt beszaladni a szörnyek közé, ledobni egy bénító varázst majd a harcosokra hagyni az elcsípett ellenfelek levadászását, miközben hátulról támogattuk őket, vagy a gyengébb hátramaradottakat ritkítottuk.

Mindeközben pedig, bár nem láttuk, a Shadow Lord ott repkedett körülöttünk. Az ő képességei is cooldownokhoz vannak kötve és ahogy fejlődött az egyszerűn zavarótól a halálos fenyegetésig terjedtek. Csapdákat pakolhatott le (nekünk pedig figyelni kellett a fémes kattanásra, hogy kikerülhessük), időzített bombákat dobálhatott, szörnyek felett vehette át az irányítást. Később pedig bevethette a játék egyik legmókásabb csatáját eredményező képességét, le tudja klónozni valamelyik karaktert, majd ezt a doppelgängert irányítva rátámadhat a többiekre. Nagyon mókás volt, ahogy a nagy felfordulásban egyszer csak azt vettük észre, hogy egyik társunk hátba támad minket, majd pedig kénytelenek voltunk gyorsan levadászni. A megfelelő pillanatban (esetünkben: a fejezet végi, egyébként is bika erős főellenséggel párosítva) ez a képesség halálos lehet, kettejüknek szépen lassan sikerült kivégezniük az egyébként nem túl összeszokott csapatunkat.

A Shadow Realms ötlete kellemesen frissnek és érdekesnek tűnik, határozottan pozitív érzésekkel távoztunk a játéktól, azonban nem tudtuk nem észrevenni azokat a pofonokat, melyeket majd ügyesen el kell kerülnie a Biowarenek ha sikeres végterméket akar az asztalra tenni. Nem kaptunk például információt az epizodikus rendszer árazásáról, nem tudjuk mi történik akkor, ha egy rossz Shadow Mastert kapunk, nem kaptunk képet a karakterfejlődésről, illetve arról, hogy ez a vegyes multiplayer megoldás hogyan fog hatni a történetmesélésre és még hosszan sorolhatnánk kérdéseinket. Azonban a srácoknak egyrészt van idejük ezen bukkanók elkerülésére (a játéknak még körülbelüli megjelenési dátuma sincs), ebben pedig nagyban számítanak a közösség visszajelzéseire, ebben pedig nagy segítség lesz a következő hónapban kezdődő tesztelési fázis. Mi minden esetre drukkolunk neki, elképesztően mókás volt az Árnyékmesterrel folyamatosan trollkodni a kalandozókkal, olyan ötlet ez, amit szívesen próbálgatnánk újra és újra.

Fejlesztő: BioWare | Platform: PC | Megjelenés: 2015

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

18 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==