[Interjú] Sam Lake - Quantum Break

Sam Lake - Quantum Break

mcmackoGéczy Attila2014.08.18. 08:00

Sam Lake, polgári nevén Sami Järvi, régóta a játékipar nagyjai között tanyázik. Nevéhez és írói-kreatív munkásságához a Remedy legnagyobb sikerei kötődnek, mint a Death Rally, vagy a frenetikus Alan Wake, de ne feledkezzünk el arról, hogy az eredeti Max Payne sztorija és Max arca is tőle származott.

Legújabb nagyszabású játéka a Quantum Break lesz, aminek bővebb bemutatójára a Gamescomon került sor. Sam-et nem volt egyszerű becserkésznünk, de két napnyi nyomulás után sikerült mikrofonvégre kapnunk az urat.

Gamer365: Az időutazáson alapul a Quantum Break sztorija. Sok írónak beletört már a bicskája a kikerülhetetlen ellentmondásokba, paradoxonokba a hasonszőrű sztorik esetében. Hogyan törekedtek a Sci-Fi „tudományos” elemének korrektségére?

Sam Lake: Sok-sok munkánkba került a sztori kidolgozása. Tudjátok - az időutazós történetekben mindig van valami trükk. Annyiszor megtörtént a fejlesztés során, hogy leültünk beszélgetni, megtárgyaltuk, hogy hogyan tovább a történettel, majd valaki felállt, hogy várjatok ez óriási sületlenség. (Nevet!) Sokszor már magunk is rájöttünk menet közben, hogy ez így nem lesz jó, és már mondtuk is a hibát szóvá tevő kollégának, hogy „áh, inkább ne is szólj semmit”. (Nevet!)

A sztori tudományos mivoltát egy fizikussal konzultáltuk végig a történet megírása során. Az úr a Cernnél is dolgozott, és érti, amit csinál. A klasszikus fizikai dolgoktól a kvantumfizikáig otthon van mindenben és segített bennünket. A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy megkerestük őt, elmondtuk neki az összes eszement ötletünket, ő pedig (tudjátok, ilyen teljesen nyugodt, higgadt stílusban) elmagyarázta, hogy ezek a dolgok hogyan is működnek a valóságban.

G365: A történeteiben nem kevés helyet kap a misztikum. A Max Payne-nél ott voltak a hallucinogének; az Alan Wake a fény és sötétség harcáról szólt. Az időmanipuláción túl várhatunk valami más „természetfölöttit” is a Quantum Break sztorijától?

SL: Az időutazás maga a misztikum a játékban. De nem szabad azt gondolni, hogy ez egy egyszerű jelenség - az időmanipuláció témájának rengeteg mélyebb rétege is van. Szerettünk volna leásni és viszonylag mély, kacskaringós dolgokat kihozni a sztori ezen eleméből.

A Quantum Break a valóságon alapuló világban játszódik. Az Alan Wake esetében is ebből indultunk ki, majd természetfeletti és pszichológiai thriller adalékokat tettünk az alapokhoz. Itt is extrém dolgok történnek a hősünkkel. A játék elején a világ még normális, aztán ahogy az író barátunk esetében, itt is „megtörik” a környezet rendje. Úgy éreztük, hogy ezúttal sci-fi elemekkel fogunk játszadozni, és ilyen szempontból helyén van az is, hogy a hős esetleg olyan képességekre tegyen szert, ami kiragadja az átlagember szintjéről.

G365: A bemutató során eléggé erősnek tűnt a karakter. Megállítja az időt, majd lecsap egy teljes különlegesen képzett osztagot.

Sam: Ez a demo céljából lett így kialakítva - vicces lenne, ha Oz (A mellette demózó kollégájára, Oskari Häkkinen-re mutat. - a szerk.) félpercenként meghalna. (Nevet!) De az akciójeleneteknél felbukkan egy energia-csík, amely az idő-erők mögött álló lehetőségeinket korlátozza. Van egy stratégiai eleme a játéknak, hogy melyik szituációban melyik képességedet, idő-erődet akarod majd használni, és persze az energiád elfogyhat. Ez az energia a játék közben visszatöltődik majd.

G365: A korábbi játékokban rengeteget foglalkoztak a hősök belső vívódásával. A pszichológiai dráma itt is ilyen hangsúlyos lesz?

Sam: Igen, mindenféleképp. A mesemondókánk gyakran beszél a belső világról, vagy a főhősök lelkében zajló zavarodottságról. Szeretünk arról történetet mondani, hogy a külső tényezők, fenyegetések hogyan hatnak a belső lelkivilágra. A karaktereink világában több minden megtörik, összezuhan. Jack legjobb barátja a sztori elején belezuhan az időgépbe, majd hirtelen ott terem a világban, 60 évvel öregebben, a Monarch vállalat fanatikus fejeként. Az öreg első dolga, hogy megölje Jack tudós bátyját, aki valamilyen tudás birtokában fenyegetné a vállalatot és az öreget is. Azt hiszem ez elég durva kiindulópont Jack számára.

G365: Klasszikus mesemondói húzás: a játékaiban sokszor látni olyan jelenetet, ami esetében nem lehetünk biztosak abban, hogy amit átélünk az ténylegesen meg is történik. Várhatunk hasonlót a QB-től?

Sam: … (elgondolkodik), van egy pszichológiai elem a történetben, ami végülis hasonló, mint amire a kérdés utalt. Egy ponton túl a főhősök a saját épelméjűségüket megkérdőjelezik. Az időutazás, és az ehhez tartozó erők-energiák bizony túlszárnyalják az emberi elme befogadóképességét, és ennek a következményeit egyértelműen látni fogjuk a hőseinken.

G365: A látvány nagyon hasonló az Alan Wake képi világához. Ugyanazt a motort használták?

Sam: Igen, ez a saját motorunk. Sok elemét átvettük az Alan Wakeből, de ezek egy részét újrakevertük, a többit pedig teljesen felújítottuk, vagy éppen hozzáadtunk. A North Light Engine fejlesztése során arra koncentráltunk leginkább, hogy a filmes hatás minél jobban előtérbe kerüljön. A karakter-technológiánk igen fejlett, de az idővel kapcsolatos apróságok kidolgozására is nagy hangsúlyt fektettünk. Az Alan Wake esetében a fényre és a sötétségre kellett fókuszálnunk, itt erre lehetett építkezni és továbbmenni.

G365: Nekünk nagyon tetszettek az időlöketekkel behullámzó tereptárgyak például.

Sam: A torzító effektuson rengeteget dolgoztunk. Mondhatni ez lett a Quantum Break jellegzetes, meghatározó vizuális eleme, ami az időmanipulációval kiegészülve fontos részét képezi a játék egészének.

G365: Legyen szó zenéről, filmekről, vagy épp játékokról, az északi országokból származó művészi víziók kicsit mindig különlegesebbek az átlagosnál. Mit gondol, miért lehet ez?

Sam: Van benne igazság. Manapság mindenki próbál nemzetközi lenni, legalábbis a pop kultúrát tekintve mindenképp. Van egy óriási nagy tengered, egy ősleves, amiből mindenki kiemel valamit, és (remélhetőleg) a végén vissza is tesz valami újat. Az a jó az egészben, hogy mindenki egy kicsit más szemszögből, más típusú szemüveg mögül szemléli a világot. A mi vízióink sajátosságai talán ennek a finn-szemüvegnek köszönhetőek.

(Ezen a ponton Oskari is beleszól a beszélgetésbe. - a szerk.)

Oskari Häkkinen: Tudjátok megvan annak a hangulata, hogy a nagy hidegben kimegy az ember egy kis faházba, és onnan szemléli a világot. Szauna, meg egyebek. Egyszer érdemes kirpóbálni. (Nevetnek!)

Csető Zsolt (drag), Géczy Attila (mcmacko)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

13 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==