Váratlan problémákba ütköztek a Nintendo fejlesztői régi klasszikusok 3DS-re történő portolása közben. A 3D Classics sorozattal a manapság divatos retro hullámot óhajta a japán óriás meglovagolni, a szokásosnál kicsit nagyobb odafigyeléssel: minden régi játékhoz 3D hatást próbálnak hozzácsapni. Ez remekül hangzik, de a gyakorlat kicsit macerásabb az elméletnél.
"Az eredeti Xevious játékmenete gyakorlatilag egy sík felületen bontakozott ki..." kezdi Takao Nakano, a 3D Classics projekt vezetője. "Aztán amikor átraktuk az egészet 3D-be, és a Solvalou űrhajó felemelkedett a levegőbe, egy csomó furcsaság bukkant fel a játékban."
Nakano-san ilyen problémás dolognak találta a föld-levegő rakéták hirtelen megjelenését, a magasságérzetben lévő pontatlanságokat, de a NES-es Tennis átportolása is hasonló problémákba vetett fel. A fejlesztő szerint egy-egy klasszikus cím 3D formába történő átalakítása akár tízszer-húszszor több munkaidőt vesz igénybe, mint egy tipikus port elkészítése. A Tennis példáját folytatva, egy teljesen új teniszjáték fejlesztése annyi időbe kerülne körülbelül, mint az eredeti kód átalakítása.
Ez jó magyarázat lehet arra, hogy miért csak hat cím kerül be a 3D Classics sorozatba. A Xevious ebben a hónapban csatlakozik az Excite Bike és Urban Champion mellé, Európában is.