Játékosok ezrei foglalták már el méltó (?) helyüket a Dark Souls II végkifejletét követően, ki tudja hány játékot indítva már Lor... Drangleic elátkozott világában, néhány eldugott helyszín azonban akadt még a From Software tarsolyában: a The Lost Crowns Trilogy néven futó DLC-hármasban ezeket járhatjuk majd be. Az első kiegészítő, a Crown of the Sunken King ezen a héten futott be, mi pedig átverekedtük magunkat labirintusain és borzalmain. Elmondjuk, mit láttunk.
A Crown of the Sunken King a Black Gulch-ból érhető el.
Az új terület, Shulva impozáns méretei már első pillantásra is monumentális látványként terülnek el előtted. Ráadásul hamar rá fogsz jönni, hogy - amolyan jó Dark Souls-os szokásként - a felszín alatt mindig több rejtőzik, így bőven lesz merre kalandoznod a friss letölthető tartalomban. A pályadizájn tekintetében előszeretettel szokták a legnagyobbak között emlegetni a Dark Souls szériát (különösen az első részt a keresztbe-kasul összeszőtt világával), a Crown of the Sunken King helyszínei pedig ilyen szempontból mindenképpen ott vannak a második rész legjobbjai között: az elágazások, rövidítések és titkos termek egymásutánja hihetetlenül élvezetessé teszi a felfedezést. Sanctum City és a Dragon's Sanctum ráadásul telis-tele vannak különféle interaktív elemekkel: kapcsolók tucatjaival manipulálhatod környezetedet, így mindenképpen nagy figyelemre lesz szükséged, ha minden eldugott kincset össze szeretnél szedni. Álljon is itt egy aprócska jótanács az indulásra kész kalandoroknak: vásároljatok be bőségesen nyilakból valamelyik kovácsnál.
Új ellenfelek és új stratégiák várnak rád.
Szükség is lesz rájuk, a boszorkányok és az íjászok ellen ugyanis jól fog jönni valamilyen távolsági fegyver, de persze közelharcban sem lesz hiány: meglepően sokfajta új ellenfél vár rád a DLC-ben. Akad köztük néhány igencsak bosszantó fajta: ilyenek például a képeken már látott szellemlovagok, vagy éppen a fránya mérgező szobrok hatalmas, mozgó változatai. A kreatív ellenféldizájn és a pályatervezés kettőse ráadásul egy ponton hihetetlenül zseniális módon forr össze: az említett hatékony legyőzésének mikéntjére egy olyan húzással vezeti rá a játékost a From Software, melyet elsőre, az izgalmak hevében talán fel sem fogsz majd igazán. Aztán leesik, és lengeted a kalapodat.
Kincsek csábítanak a halálos tüskerengetegbe.
Ha már izgalom: talán ez az a jelző, ami a leginkább illik a DLC-hez, a többnyire sötét helyszínek atmoszférája ugyanis hamar rányomja bélyegét a hangulatra - különösen a szűk folyosókon és a csapdákkal övezett részeken. A Dark Souls egyik főszabályát pedig itt sem rest negyedóránként az arcodba vágni a játék: a figyelmetlen és nem elég elővigyázatos játékost megbünteti - egy sokkszerű elhalálozást követően persze aztán mindig jót nevetünk saját ostobaságunkon. Ugyanakkor a bátorságot sem felejti el soha jóval viszonozni: a Crown of the Sunken King több ponton is rendkívül ügyesen rángat bele az ismeretlenség veszélyébe, rendre megcsillantva a jutalom reményét.
A mélységekre és a magasságokra nem lehet panasz.
Amolyan Dark Souls-os, vagyis óvatos, nézelődős és sokszormeghalós tempóban 5 óra alsóhangon belerakható a DLC-be, köszönhető a lényegében opcionális harmadik területnek, a Cave of the Deadnek, valamint a több főellenfélharcnak. Utóbbiak kifejezetten a kooperatív játék szem előtt tartásával lettek megtervezve, így egyedül a kihívás, társsal pedig a stratégia fontossága fog előtérbe kerülni.
A The Lost Crowns Trilogy első felvonása tökéletes alapanyag a Souls-szenvedély felkorbácsolására, hiszen minden olyan dolgot felvillant, ami miatt imádni lehet a From Software játékát, legyen szó az élvezetes harcokról, a pályadizájnról, a bátorságunkkal való játszadozásról, vagy csak azokról a pofonokról, melyek még 100 óra felett is képesek elzsibbasztani egy kicsit a veteránok orcáját. A Crown of the Sunken King ennek megfelelően ajánlott vásár a Dark Souls II minden rajongójának - friss lelkesedéssel várjuk az egy hónap múlva érkező folytatást!