Bízunk benne, hogy a Mass Effect 3 (360, PS3, PC) sok szempontból előrelépés lesz az elődhöz képest: az ellenfelek viselkedése egészen biztosan egy ilyen eleme lesz a játéknak.
Christina Norman gameplay dizájner az Xbox 360 World stábjának adott interjújában arról beszélt, hogy nagyon sokat dolgoztak az ellenfelek mesterséges intelligenciájának javításán.
*"Ha van valami, amit a programozók folyamatosan egyre jobbá és jobbá szeretnének tenni, az egyértelműen az AI, úgyhogy ezzel sokat foglalkoztunk."
"Még mindig van min dolgoznunk, de azt szeretnénk elérni, hogy az ellenfelek viselkedése komplexebb legyen, többféle viselkedési formájuk legyen, és hogy reagáljanak a történésekre."*
Norman szerint a nagyobb ellenfelek és a bossok elleni harcok is változatosabbak lesznek: nagyobb szerep jut a gyenge pontoknak és a környezet ellenük történő kihasználásának.
Mint az ismeretes, a Mass Effect 3 megjelenése átcsúszott a következő naptári évre: jövő márciusban lesz csak a premier.