[Teszt] Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft

dragCsető Zsolt2014.07.12. 16:00

Egy gyűjtögetős kártyajáték belépési korlátjai cseppet sem elhanyagolhatóak. Ki kell mozdulnunk otthonról, játékostársakat kell találnunk, el kell sajátítanunk a gyakran igencsak komplex szabályokat és végül - de cseppet sem utolsó sorban - egy kezdeti anyagi befektetést is igényel a dolog, ami csak szerencsés esetben nem lépi túl mondjuk egy dobozos videojáték árát. Kellő érdeklődés esetén persze ezek az akadályok könnyedén átugorhatók, de mennyivel könnyebb lenne a helyzet, ha simán félre lehetne söpörni őket? Bizonyára valami ilyesmi járhatott a Blizzard fejében is, amikor összeállt a Hearthstone: Heroes of Warcraft koncepciója, a free-to-play CCG ugyanis mesterien dönti le a fentebb felvázolt korlátokat.

*Kártyáinkat egy virtuális albumba rendezve nézegethetjük, és innen

állíthatjuk össze paklijainkat is.*

Ha még sosem játszottál ilyet, íme az egész dióhéjban: egy CCG-ben mindenkinek saját, egyedileg összeállított paklija van, a cél pedig az, hogy kártyáink - meg persze a megfelelő lépések - alkalmazásával nullára redukáljuk az ellenfél életpontjait. A Hearthstone-ban konkrétan lényekkel és varázslatokkal. A Heroes of Warcraft rendszere a HS áldozatává vált World of Warcraft TCG alapjaira építkezik, de a lehető legegyszerűbb formában viszi azt tovább, hogy tényleg az is boldogulhasson, aki soha életében nem játszott még hasonlóval. Ennek hozománya a fix manarendszer (minden kör elején automatikusan nő eggyel az adott körre rendelkezésünkre álló varázspont), a rendkívül egyszerű lapok (egy kártyának csak kivételes esetben van kettőnél több képessége), valamint az, hogy kizárólag a saját körünkben van lehetőség cselekedni. Egy kártyajáték "online-osításánál" mindig komoly akadály, hogy egy-egy meccs során kismillió interakciós pont van, a HS azonban ez utóbbi húzással ügyesen kiiktatta annak szükségességét, hogy a játékosoknak folyamatosan okézniuk kelljen a másik lépéseit. Tény: a rendszer ennek megfelelően piszok egyszerű - annyira, hogy aki jártas a kártyajátékok világában, annak első pillantásra könnyen elrettentő lehet a rendszer primitív volta. A Hearthstone azonban elképesztő mélységek nélkül is piszok szórakoztató, addiktív, remekül felépített játék.

*A 9 hős: Warrior, Shaman, Rogue, Paladin, Hunter,

Druid, Warlock, Mage, Priest*

A Hearthstone-ban kilenc hős közül választhatunk, melyek alapvetően két dologban különböznek egymástól. Az egyik az, hogy mindegyiknek vannak specifikus kártyái: a jelenleg közel 400 darabból álló lapkészletnek csak egy részét tehetjük be bárhova, a többi kaszthoz kötődő lap. A másik, hogy mindegyik hősnek van egy beépített képessége, amit körönként egyszer, két manáért használhat: a mágus például lő 1-et, a pap gyógyít 2-t, a paladin pedig termel nekünk egy 1/1-es lényt. Utóbbiak természetesen ki vannak balanszolva, így párba állítva őket többé-kevésbé ütik egymást, így jelen esetben nem is az a kérdés, hogy melyik erős, és melyik gyenge, hanem hogy milyen stratégiákat tudunk rájuk építeni. Szó szerint, hiszen mint mondtam, egy CCG-ben mindenkinek saját paklija van, mindent verő deck márpedig még ennél a viszonylag szűkös lapkészletnél sincs, így a metagame (a játékkkörnyezetet aktuálisan jellemző paklik), meg persze az aktuális ellenfél függvényében az "erős" és a "gyenge" igen relatív fogalmakká válnak.

A Taunt lényekkel (kötelező őt támadni) és a lefordított Secret lapokkal (bizonyos hatásra aktiválódnak) keresztülhúzhatjuk az ellenfél számításait.

A játéknak alapvetően két fő része van - az alapok megtanulását segítő, és a kezdeti lapkészlet megnyitására alkalmas Practice módról most nem ejtenék külön szót. A Play módban előre összeállított deckekkel játszhatunk "tét" nélküli vagy Ranked összecsapásokat - utóbbi esetében egy 25 fokból álló ranglétrát kell megmásznunk, ha a legjobbak (Legend) közé szeretnénk kapaszkodni. Ennél jóval érdekesebb az Arena, ami egy egyszerűsített draft. Ez azt jelenti, hogy első lépésben kiválasztjuk a véletlenszerűen elénk dobott 3 hős egyikét, ezt követően pedig nem a saját lapkészletünkből kell játszanunk, hanem össze kell válogatnunk egy 30 lapos paklit - itt is rendre 3-3 lapból kell kiválasztanunk a legszimpatikusabbat. A cél ezt követően az, hogy a lehető legmesszebb jussunk úgy, hogy legfeljebb kétszer kapunk ki - a harmadik bukónál (vagy ideális esetben a 12 győzelemnél) véget ér a játék. Ha ez megtörténik, megkapjuk jól megérdemelt nyereményünket - hogy pontosan mit és mennyit, az teljesítményünktől függ.

*A varázslatok és a különféle támadások látványos

animációkkal "elevenednek" meg.*

Azt hiszem itt érdemes rátérni a free-to-play modell ismertetésére, hiszen ne feledjük, egy ingyenes játékról van szó. Mindenek előtt azonban megnyugtatnék mindenkit: a Hearthstone a játékon belüli fizetőeszköz (Gold) kizárólagos használhatával is maximálisan élvezhető, minden funkciója elérhető - valós pénzért legfeljebb időt vásárolhatunk magunknak, tudást semmiképp. Vegyük például az Arenát. Egy belépő 150 Gold vagy 1.79 euró, de már 5-6 győzelemnél visszajön a befektetett arany, ráadásul fixen nyerünk egy csomag kártyát is, ami azt jelenti, hogy lényegében ingyen növeltük lapkészletünket (éppen ezért jobban megéri Arenázni, mint 100 aranyért csomagokat bontani). Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy a Play módban minden harmadik győzelemért jár 10 Gold, valamint hogy a napi questekért 40, 60, vagy akár 100 arany is szerezhető, akkor könnyen belátható, hogy meglepően simán finanszírozható játékunk - főleg úgy, hogy a Play mód tényleg teljesen ingyenes. Maga a lapkészlet egyébként nem csak csomagok bontásával bővíthető, felesleges lapjainkból (illetve az Arenából) szerezhetünk Dustot is, melyből egyénileg is kicraftolhatjuk az éppen szükséges lapokat.

*A ritkaságokat a lapokon található kő jelzi: gyakori (ezüst), ritka (kék),

epic (lila), legendary (narancs).*

A F2P modell tehát korrekt, a legfontosabb kérdés azonban még ott lebeg: van annyi élvezet a HS-ben, hogy megérje vesződni vele? A válasz szerencsére határozott igen. A Blizzard remek érzékkel ismerte fel, hogy miként lehet igazán szórakoztatóvá tenni egy ilyen egyszerű rendszerű játékot is: jól balanszolt lapokkal, valamint ötletes, a szürkeállományt aktívan birizgáló kártyákkal, melyek rengeteg kombólehetőséget rejtenek magukban. Van még egy olyan aspektus ráadásul, melyet egyáltalán nem érintettünk az eddigiekben, pedig pont ez az, ami miatt joggal nevezhetjük kiemelkedőnek a Hearthstone-t. Hiába mondható ugyanis kártyajátékként viszonylag egyszerűnek, videojátékként vizsgálva máris egy komplex, rendkívüli szabadságot nyújtó stratégiai alkotásként tekinthetünk a Blizzard legújabb remekművére, amely stílusos külsővel, megkapó effektekkel és prezentációval, valamint mesés illusztrációkkal teszi vonzóvá a CCG műfajt azok számára, akik ezidáig idegenkedtek tőle.

Ha tehát veterán kártyásként ódzkodsz a Hearthstone egyszerűségétől, tedd félre előítéleteidet, előbb-utóbb ugyanis te is rájösz majd, hogy a nem különösebben összetett szisztéma mögött egy hihetetlenül szórakoztató játék rejlik. Ha pedig ezzel szeretnél belépni a CCG-k világába, csak bátorítani tudlak: a Hearthstone-nál keresve sem találsz jobbat erre a célra.

A Hearthstone jelenleg PC és iPad platformokra elérhető, a lenti bannerre kattintva rögtön töltheted is! A mobilos verziók az év második felében érkeznek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

22 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==