I KNOW YOU
A Halo 3 több, mint egy játék. A Bungie blockbuster FPS-e mindenkinek mást és mást jelent: valakinek egy felejthetetlen single player élményt, valakinek pedig több száz órányi multiplayer szórakozást. Ami biztos, az az, hogy szó nélkül senki sem képes elmenni mellette, a Halo 3 ugyanis túllépett egy olyan határt, amit ezidáig csak nagyon kevesen tudtak abszolválni - a videójáték-történelem egyik igazi, élő mérföldkövéről beszélünk.
YOUR PAST
Hogy mitől olyan egyedi a Halo 3? Netán a többmilliós, sokak számára irigylésre méltó eladásoktól? Nem teljesen: a franchise korábban is minden idők legsikeresebb darabjai közé tartozott, és a harmadik rész megjelenésével is csupán saját magától kellett átvennie a trónt (még ha nem is a legtöbb eladott példányért járót), így az óriási bevételek minden bizonnyal senkinek sem okoztak túlságosan nagy meglepetést - főleg nem egy, a szoftvereladások terén már korábban is remekül teljesítő konzol esetében. Sőt, lényegi változások tulajdonképpen nem is történtek: egy monumentális trilógia befejező darabjáról van szó, ami teljes egészében előzményeire, és így önmagára építkezik, mégis van a Halo 3-ban valami, ami kiemeli őt a tömegből, sőt, az első két epizód közül is.
YOUR FUTURE
És bár a harc elviekben véget, valamint a Bungie függetlenné válása is hatalmas meglepetésként söpört végig a játékos társadalmon, mégsem valószínű, hogy Master Chief karrierje csúcsán akasztja szögre zölden csillogó sisakját. Sőt: a Halo a történtek ismeretében nyugodtan bejelentkezhetne a minden idők legnagyobb videójáték-franchise-ja címért, a Microsoft kezében ugyanis most már egy olyasvalami van, ami csurig töltve van potenciállal, és óriási lehetőségek rejlenek benne, a jövőbe tekintve pedig nagy úgy tűnik, hogy ezek bizony nem is maradnak kihasználatlanul, és ismételten világokat fog majd megmozgatni az utolsó spártai hős - és nem csak egy milliók által favorizált, a konzolok terén példátlanul népszerű online komponens miatt.
BELIEVE
A Halo a harmadik résszel túllépett saját magán, és újraértelmezte a hype fogalmát. Nem csak hogy minden idők egyik leggyorsabban fogyó játéka lett, és rekordszámú premiernapi bevételt hozott, de képes volt olyan játékosokat is meggyőzni - saját meglepődésükre -, akik korábban nem látták meg azt a valamit a sorozat korábbi epizódjaiban, és inkább valami mást preferáltak helyette - nincs mese, a Halo 3 egyszerűen ellenállhatatlannak bizonyult. Mind közül a legnagyobb erénye pedig az, hogy mindezt egy átalakulni látszó konzolos szcénában sikerült megcsinálnia. Manapság - amikor a konzolgyártóknak sokáig alapvetőnek látszó standardok megváltozásával, és egy teljesen új játékos réteggel kell szembenézniük - sokan elkönyvelték már magukban, hogy a videójátékok világa ismételten elér egy komoly fordulóponthoz, és hogy hamarosan olyan változások lépnek érvénybe, amit a legtöbben nem fogadnak majd kitörő örömmel. Master Chief azonban jött, látott és győzött: megmutatta, hogy nem csak az egyszeri tömegeket megcélzó hardvereké a jövő, és hogy a "másik oldal" is képes világszintű, akár a piacon kívüli témává is válni, kitermelni egy minden bizonnyal még évekig élő legendát. Mert a Halo 3 több, mint egy játék. A Halo 3 a hardcore diadala a casual felett.