[Teszt] Child of Light

Child of Light

mcmackoGéczy Attila2014.05.10. 17:20

Komálod az indie művészkieskedést? Netalántán a Final Fantasy sorozat is kedves a számodra? Nos a fáma szerint neked szól, neked szólna a Child of Light, Ubiék legújabb különlegessége. Hogy miért különleges? Hát azért, mert az UbiArt motor által hajtott kétdimenziós kaland valójában tényleg egy JRPG stílusú játékot rejt. Külön nyalánkság, hogy a zsánertől teljesen idegen módon germán-francia stílusú mesevilágban járunk, ráadásul néhány apró újítással is sikerült előrukkolniuk a készítőknek. Elég ez ahhoz hogy az álomgyermek mennybe menjen?

Mint mondtuk, a Child of Light kétdimenzióban értelmezi a kaland-szerepjáték formulát. Hőseinkkel oldalnézetben járunk-kelünk a furcsa mesevilágban, amikor pedig nem a környezeti akadályokat próbáljuk leküzdeni, olyankor a térképen grasszáló, meglepően ijesztő rémségekkel küzdünk meg.

A harcok természetesen körökre osztott módon peregnek, ahol a színpadon mindenki a saját lehetőségére vár. A játék egész érdekes alaprendszert mutat be: a szereplők egy közös időtengelyen haladnak előre, majd amikor elérkezik a cselekvés pillanata, akkor kimerevedik a jelenet, mi pedig kiválasztjuk, hogy mit szeretnénk csinálni. Na, itt jön a svédcsavar, ugyanis minden cselekedet további időt (többet-kevesebbet) kér tőlünk. Amíg a karakter előkészül, addig a többiek sem tétlenkednek, de egy jól időzített támadással akár ki is üthetjük őket ebből az előkészületi fázisból. A rendszer nem tartalmaz túl sok izgalmat addig, amíg 2-3 karaktertől több nincs a képernyőn, ugyanakkor 4-5 csatározó apróság esetében már elő kell vennünk a stratégiai érzékünket.

Szerencsére (?) a Child of Light nem túl nehéz, ennek megfelelően totál kezdők számára is befogadható lesz a rendszere. Hősnőnket tovább segíti Navi... izé, Igniculus, a kis szentjánosbogár, akivel menet közben élet- és varázserőt pofozhatunk ki mindenféle növényekből és tereptárgyakból, valamint a kis lény a harcok és fejtörők során is segítségünkre lehet. Kurzorként irányítva ugyanis zavarhatjuk (==lassíthatjuk) az ellenfelek egységeit a harcok során. De néhány környezeti puzzle megoldásában is szerepe lesz kis segítőnknek, amikor a terep megfelelő pontjait fénnyel kell megvilágítanunk.

A Child of Light kettősségére jellemző, hogy bájos, rímekben beszélő karakterei mögött komoly lelki mélységgel bíró háttértörténetek húzódnak meg. A melankólikus sötétség és a fény reményteliséggel bíró jelentéstartalma állandó motívum, amely valahol az európai mesevilágból gyökerezik, de annál talán kicsit messzebre is mutat némi vallásos áthallással. A különleges hangulatot csak tovább fokozza a remek technológia. Az UbiArt motor tényleg csodákra képes, ha kétdimenziós megjelenítésről van szó, az apró háromdés effektusok (pl. Aurora haja) és mozgó hátterek pedig élettel töltik meg Lemuria álomországát.

Nagyszerű látvány, finom kis ötletek és alapvetően elronthatatlan játékmechanika mellett min csúszhatna el mégis egy ilyen projekt? Hát azon, hogy a Child of Light a hivatkozási alapokat csak megközelíteni tudja, tovaszárnyalni, vagy esetlegesen újraértelmezni nem képes. A harcok egy idő után kifulladnak, mivel azok a furfangos, komplex bővítési lehetőségek (ami a régebbi JRPG klasszikusokban a dolgok savát-borsát jelentették) szinte teljes mértékben hiányoznak, helyettük viszonylag egyértelmű skill-fák és karakterhez rendelt speciális mozdulatok játszanak, valamint a később felbukkanó kraftolások sem rejtenek sok izgalmat. A játék letölthető címként legföljebb a harmadát-negyedét tudja tartalmilag felvonultatni egy-egy klasszikus JRPG epizódnak, és ilyen formán a laposabb részek azért fájdalmasan tudnak hatni az átlag játékos számára. Még akkor is, ha a játék folyamatosan érdekesebb és talán mechanikailag is mélyebb lesz a történet előrehaladtával...

A másik személyes problémánk egész egyszerűen abból fakadt, hogy az utóbbi 4-5 évben kezdünk már telítődni az indie-címek áradatától, a Child of Light pedig előszeretettel emlékeztet minket a közelmúlt művészi stílusú független-sikereire. A cikkíró esetében a szubjektum itt legyőzte az objektivitást - ha valaki azonban még nem unt rá a stílus sajátosságaira, az találhat bőven muníciót a Child of Light-ban.


Az UbiArtról röviden

Michael Ancelék saját fejlesztésű, kétdimenziós motorja a francia kormány művészeti támogatásából fogant és eredetileg Rayman visszatérését hivatott támogatni. Az Originssel debütált technológia pedig még tovább fejlődött a Legends megjelenésével, ahol az ügyes kezű (és nem mellesleg kiváló esztétikai érzékkel rendelkező) Ubis grafikusok a végletekig facsarták a kézzel rajzolt kétdimenziós megjelenítés lehetőségeit. Mindezt tették úgy, hogy az olcsó androidos tabletektől kezdve (Rayman Run széria) a következő generációs full HD kijelzős  masinákig mindenhol csodálatosan festenek az UbiArt játékok.

A sprite-technikát háromdés effektekkel vegyítő motor ügyesen torzítja-méretezgeti az előkészített grafikus elemeket, közben pedig visszafogott hardveres igényével (és a Mobil-3DS-Vita konverziók esetében a skálázhatósággal) azt is bizonyítja, hogy a maroknyi fejlesztő kóder sem lazsálta el a fejlesztési időben rejlő lehetőségeket.

A Child of Light a következő esztétikai remekmű a sorban, a közeljövőben a motor pedig a Valiant Hearts fogja (remélhetőleg) tovább öregbíteni az Ubi-istálló hírnevét.

Gyönyörű látvány és kissé sekélyes indie-JRPG keverékből összeálló játékmenet jellemzi a Child of Lightot. Úgy tűnik, hogy a programmal leginkább a keményvonalas, “hozzáértő” közönséget célozták be, mi mégis úgy látjuk, hogy azok szórakoznak majd a legjobban Aurora történetével, akik még nem sokalltak be a művészi indie játékok áradatától, és nem játszották magukat agyon komplexebb JRPG játékokkal. Minőségi próbálkozás elvitathatatlan érdemekkel - és sajnos kissé lapos játékélménnyel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

8 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

20 órája
6

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==