[Teszt] Yaiba: Ninja Gaiden Z

Yaiba: Ninja Gaiden Z

mcmackoGéczy Attila2014.04.16. 18:45

Szóval vannak azok a műfajok, melyek egyébként is egy szűkebb, kifinomultabb rétegnek szólnak. Ha egy ilyen zsánerben kijön valami félig sikerült játék, azt hajlamosabb mindenki a porba döngölni. Így van ez a Yaiba: Ninja Gaiden Z-vel is, amely olyan cifra pontokat kapott mindenfelé, hogy én is eléggé bátortalanul mertem csak elindítani.

Aztán az első pillanatok meg is leptek, mert nem azt a kétpontos borzalmat láttam magam előtt, amire titkon készültem. Oké, a Yaiba nem egy Bayonetta, még csak nem is egy kifejezetten jó játék. Továbbmegyek, a sorozatot sem pofozza egyenesbe a meglehetősen tré hármas epizód után. De bizonyos tekintetben szórakoztató, ez pedig épp elég volt arra, hogy az előzetes gondolatkísérlet levezénylését (miszerint három perc után a kukába vágom az egész kódhalmot) néhány óra vagdalkozásra cseréljem.

A Yaiba Z egy spinoff, amely csak nagy nehezen passzintható be az eredeti NG univerzumba. Azzal sem árulunk el nagy titkot, hogy az alapfelállásban elég sok minden megváltozott. Antihősünk a korábbi főszereplő (Ryu Hayabusa) ellenfele, a korábbi Tecmora jellemző plasztikus látvány helyett pedig agresszív képregényes vizualitásban röpködnek a leszakadó zombi végtagok. Itt semmi nincs komolyan véve, az önirónia és egyedi stílus már az első percekben odakacsint a játékosnak. Az egyediséget persze nem kell kő komolyan vennünk (Suda51 és csapata teljesen hasonló attitűddel alkot már évek óta), de még így is felüdülés a humoros hangvételt és a szarkasztikus geek poénok sokaságát bevállaló játékot látni a korszak felhozatalában.

Csak épp amíg Sudáék ügyesen lavíroznak a színes-szagos szar és a működőképes megoldások békategóriás egyvelegében, addig a „Team Ninja-Comcept-Spark” hármasa ennek a komcepciónak (Sic!) csak a gyengébb utánzatát képesek prezentálni. A játékmenet egyszerűsége, a háromféle támadás és elementális hatások kiaknázása még mókás is alaphangon, amitől egy könnyedebb-árkádos formát kap a Ninja Gaiden recept. Néhol szimplább környezeti akadályok is színesítik az amúgy nem túl furfangos pályákat; a szórakoztató faktor elemeit pedig nem is rest újra és újra előhozni nekünk a program.

Akkor kezd kellemetlenbe átmenni a helyzet, amikor bejön 1-2 erősebb ellenfél (akár nagyobb létszámban is), és a szimpla szabályrendszer kifullad. A nagyobb randaságok és bossok ellen a felőrlés és kivéreztetés taktikája működik leginkább - holott a minőségi hack and slash termékek a gyönyörűen időzített parry mozdulatokról, a fineszesen elsütött kombókról és a stratégiát reflexekkel vegyítő cséplésről kellene hogy szóljanak. A „kibekkelés” pedig azon gyenge játékok ismérve, amelyek nem képesek a saját korlátaikon átlépve megoldást találni a kihívás és a szórakoztatás kényes egyensúlyának megtartására.

*Így a Yaiba: Ninja Gaiden Z ott marad az időnként szórakoztató, de összességében inkább lapos és frusztráló cuccok táborában. Technológiai gyengeségeit (szimpla textúrák, egyszerű geometria és oktondi kamerakezelés) sajátos stílussal és remek animációkkal némileg kompenzálja, de ez sem jelent gyógyírt a belső problémákra. A lényeg pedig - mint tudjuk - általában a felszín alatt keresendő. A stílus nagymesterei kerüljék.

(Apró megjegyzés még a cikk margójára: titkon azért azt is reméljük, hogy Inafune újrarendezett csapata a jövőben ennél azért többet tesz majd hozzá a saját patinás örökségéhez.)*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

17 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==