[DLC] Bioshock Infinite - Burial at Sea

Bioshock Infinite - Burial at Sea

WarhawkLusztig Zsolt2014.04.01. 18:01

Szerény pici világomban két részre osztom a Bioshock Infinite-t megtapasztalt játékosokat. Vannak azok, akiket a történet, a helyszín és a karakterek annyira lenyűgöznek, hogy hajlandó túllépni a játék egyébként nem túl acélos játékmenetén és vannak azok, akiket viszont annyira sokként élték ezt meg, hogy nincs az a történet, helyszín vagy szereplő, ami enyhítené bánatukat. (Oké, és vannak azok, akik körítéstől és játékmenettől függetlenül leszarják az egészet, de nekik nincs lelkük és utálom őket.) Azonban bármelyik csoportba is tartozol (kivéve a harmadikat) a kétrészes Burial at Sea-be érdemes belenézned, ugyanis az Irrationalnál, talán hallgatva a kritikákra két, az Infinite-től (és egymástól) merőben eltérő játékmenettel rendelkező kiegészítőt raktak össze, majd egy olyan csavaros történettel töltötték fel, hogy még a korábbi részeken edződött játékosok is garantáltan csak a fejüket fogják vakarni.

A helyszín Rapture, ‘58 szilvesztere, pillanatokkal Andrew Ryan utópiájának összeomlása előtt. Booker bőrébe landolunk, akit Elizabeth-noir bérel fel egy kislány, Sally megtalálására. Miért ő? Miért őt? Miért itt? Miért ekkor? Miért nem ismeri fel Booker Elizabethet? Miért ilyen fontos a lány? Többek között ezek azok a kérdések, melyekre az epizód másfél-kétórás végigjátszása alatt egy picike választ se kapunk, még úgy se, hogy az első rész utolsó percei arról szólnak, hogy Elizabeth mindent elmagyaráz. A második epizód se segít a dolgon, hiába az új főhős (Elizabeth, jippi!), hiába a merőben más történetvezetés, a bennünk felmerülő kérdések száma inkább növekedni fog. Főleg azért, mert jól érezhetően próbálták a játékban összekötni az eredeti Bioshock történéseit és az Infinite történetszálát (ami fura, tekintve anno az Infinite megjelenése környékén kategorikusan kijelentették, hogy a cím ellenére nincs komolyabb kapcsolat Rapture és Columbia között), melyet a visszaható folytonosság használatával szándékoztak elérni. Ami jó dolog, ha ügyesen használják, de itt néhányszor igencsak bumfordi módon töltik fel extra tartalommal a korábban már megismert karaktereket, eseményeket. És akkor még nem is beszéltem arról, hogy az Infinite végtelen univerzumaival és lehetőségeivel szemben itt kicsit az eleve elrendeltetés került a középpontba… A Burial at Sea története, szemben az Infinite-l akkor működik jobban, ha nem próbálunk komolyabban belegondolni, inkább csak az adott pillanatra koncentrálunk.

Éppen ezért én azt javaslom, hogy érdemes kicsit a háttérbe űzni a történetet és helyette inkább még egyszer, utoljára próbáljuk magunkba szívni Rapture (és kicsit Columbia) világát. Ehhez pedig minden segítséget megkapunk, a pusztulás előtt álló víz alatti város elképesztő hangulatot áraszt, rendkívül sajnálatos, hogy csak rövid ideig járkálhatunk benne, aztán gyorsan elsodródunk arra a lesüllyedt részre, melyet a korábbi részekben megszokhattunk. De még így is, Rapture egyike minden idők leghangulatosabb helyszíneinek, még a legrosszabb formájában is képes bármely pillanatban lenyűgözni az embert. Ráadásul a Burial at Sea, főleg a második része, a történet konzisztenciájától függetlenül tud komoly meglepetésekkel szolgálni, a játék második felében konkrétan vagy tátott szájjal fogjuk a képernyőt bámulni, vagy a szemünket eltakarva próbáljuk levenni róla a tekintetünket.

Említettem, hogy a játékmenetet is komolyan átalakították: ezt azonban az első részben még annyira nem vehetjük észre. Jó hír, hogy az Infinite arénaharcai már itt sem kapnak szerepet (nem is tudnának, Rapture sokkal zártabb annál), azonban ellenére az új plazmidnak, új felszereléseknek és új fegyvernek (valamint annak, hogy végre nem kettőt tudunk belőlük tárolni, mindegyik nálunk lehet egyszerre) az alapjátékban kifejlődött reflexek fognak leginkább szerepet kapni. Sőt, kicsit még az se, éppen a bezárt területek miatt az Airgrabber (a Skyhook itteni változata) annyira nem tud érvényesülni. A második epizód azonban komoly változtatásokat eszközöl, Elizabeth erőben eltörpül Booker mellett, így vele olyat kell tennünk, amit a Bioshock világában eddig még nem igazán kellett: lopakodnunk. Van direkt erre kifejlesztett plazmidunk (Peeping Tom, átláthatunk a falakon, illetve láthatatlanná válhatunk vele), az ellenfelek nem vesznek azonnal észre és dönthetünk, hogy közvetlen közelről leütjük őket, vagy inkább távolról altatjuk el egy jól irányzott lövéssel az új, multifunkciós számszeríjunk segítségével. Sőt, még zárakat is nekünk kell saját kézzel feltörni egy nem túl egyedi, azonban annál jobban kinéző módszerrel. Nem mondom, hogy egy Thief kategóriájú játék lett belőle, de ez a ritmusváltozás nagyon jól lett implementálva, nagyon jól működik. Ráadásul van két vonzatos pozitívuma is: egyrészt a lassabb tempó miatt tovább tart a kiegészítő (olyan 3-4 óra, szemben az első rész 1,5-2 órájával), másrészt sokkal jobban magunkba tudjuk szívni a Bioshock világának esszenciáját, jobban rá tudunk csodálkozni azokra az apróbb részletekre, melyek mellett elsuhantunk volna.

A Burial at Sea lett az Irrational csapat hattyúdala, és így kicsit nehéz elfogulatlanul vizsgálni. Ha úgy tennénk, akkor felróhatnánk a nem túl acélos történetet, az első rész java részének relatíve laposságát. De jó érzés volt még egyszer, valószínűleg utoljára bejárni Rapturet, látni azt úgy, ahogy még soha, a fénykorában. Jó érzés volt újra találkozni Columbia két főszereplőjével és a korábbi részek nevesebb mellékszereplőivel, Atlasszal, Ryannel és természetesen Sander Cohennel. És a maga perverz módján nagyon jó volt hallani Elizabeth utolsó szavait, melyek - bár aki figyelt számíthatott rá - olyan, lórúgásszerű felismerésbombát robbantanak az emberben, amelyek élesítésében Ken Levine és társai utolérhetetlenek. A Burial at Sea, ha kicsit megizzadva, bukdácsolva is, valamennyire kerek egésszé varázsolta nem csak Columbia, de Rapture történetét is, ezzel elbúcsúzva a rajongóktól.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

15 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==