DEFCON

DEFCON

hzx2006.10.16. 13:01

A DEFCON nyomasztó játék. Nem úgy nyomasztó, ahogyan a B kategóriás horrorfilmek és a hasonló sablonok alapján készülő “mikor ugrik elém egy zombi?” horrorjátékok, hanem úgy, hogy olyasmiket írogat a képernyőre, hogy “LONDON HIT, 8.2M DEAD” és közben női zokogás keveredik a háttérben a lassú, apokaliptikus zenével - mialatt további 20 nukleáris robbanófejjel ellátott rakéta tart további 5 másik nagyvárosunk, köztük Budapest felé. A méltatlanul mellőzött, de a digitális disztribúciónak (aka Steam) köszönhetően másodvirágzását élő Uplink és a Darwinia alkotója, az Utolsó Garázsfejlesztő, a többszörös ilyen-olyan-díjas Introversion Software és a mindeki-meghal.com (everyone-dies.com) honlap gyilkos humorral mutatja be a Világ Első Genocídium játékát, a Termonukleáris Világháború szimulátort.

Mert a világvégét igenis marketingelni kell. Nem elég jó programozónak lenni, jó ötletekkel előállni, de tudni kell úgy manőverezni is, hogy a leendő produktum ott legyen a köztudatban - szerepeljen az újságok oldalain, beszéljenek róla a fórumokon és úgy egészében részt vegyen a videojáték világ vérkeringésében. Az Introversion ebből a tárgyból jelesre vizsgázott: már évekkel ezelőtt szerepeltek Defcon képek és fejlesztő interjúk a mértékadó lapokban, a játék kinn volt több E3 -on is, amelyek kapcsán újra és újra bekerült a PC-s játékvilág egyre szűkülő kínálatáról szóló tudósításokba - sikerrel használva ki a számítógépes-játék sajtó azon sajátosságát, miszerint mindenki szívesen ír az indie játékokról egy olyan érában, ahol nem játszik velük igazán senki. PoxNora vagy Defcon? Ugye.

A Defcon hálózatos-többjátékos módra kihegyezett valósidejű stratégia. Az Utolsó Világháború 6-8 órájának élethű online szimulációja - ennyi idő kell a háborús készültséget jelző DEFCON 5 -ről a nukleáris töltetek indítását jelző DEFCON 1 -re való átváltásig és a kilőtt interkontinentális hordozórakéták célba jutásáig. Ennyi egy Defcon meccs maximális időtartama is: ezen belül az office mód valósidejű műélvezetétől a Speed Defcon 15 percbe sűrített intenzív-armageddon élményéig a játékos maga választhatja ki a Föld elpusztításának számára kényelmes ritmusát. A játékban semmi sincs túlbonyolítva: a pre-deployed RTS műfaji szabályainak megfelelően a D5-4 az egységek telepítésének az ideje, konvencionális háború zajlik a D3-2 intervallumban és a végső D1 -en indulhatnak a termonukleáris töltetek. A játékosok által kiválasztott kontinenstől és a létrehozható diplomáciai kapcsolatoktól függetlenül mind számukban, mind minőségükben azonos egységek állnak rendelkezésre a támadáshoz és a védekezéshez: radar mutatja meg a környezetet, repülőtéren állomásoznak a bombázók és a vadászrepülők, siló a légvédelmi és az interkontinentális rakétákat rejti, a flotta pedig a mozgatható haderő - cirkáló, anyahajó és tengeralattjáró részegységekre bontva. A fizikai modellezés természetesen kompromisszumos: a mozgatható egységek sebessége nincs arányban az eltelt idővel (valószínűleg senkinek sem lenne kedve 3 napot várni arra, hogy flottája átszelje a Csendes Óceánt) vagy a megtett úttal (az Egyenlítőn ugyanolyan gyorsan mozognak az egységek a kiterített földgömbön, mint a Sarkok közelében). Az AI komoly ellenfél - kár, hogy a gépi intelligencia értelemszerű mikro-menedzsment előnyét (emberi időfogalmakkal mérve a gép azonnal felfogja a teljes harcteret és azonnal képes mindenhol mindenre reagálni) a fejlesztők nem kompenzálták. De ez talán nem is véletlen - a Defcon egyjátékos módja inkább csak kiegészítő, mintsem alapvetés. Minden meccs alapértelmezetten online multiplayer, melyből CPU játékosok felvételével (és mások kizárásával) tudunk egyszemélyes élményt kovácsolni.

Az egyetlen térképen (a Föld, maga) játszható Defcon célja nem is annyira a győzelem, mint inkább - a világháborús doktrínának megfelelően - az utolsónak vesztés: alaphelyzetben az ellenfél (ellenfelek) és a játékos veszteségeinek aránya határozza meg a végeredményt, a genocide vagy a survival módok azonban épp ez előbbi vagy utóbbi felállás maximális kiaknázására lettek kihegyezve. A vizuális megjelenés puritán és végtelenül funkcionális, de épp ezáltal lesz igazán stílusos: a nyolcvanas évek sci-fi filmjeinek 8 bites Commodore gépekkel generált miliőjét idéző (Wargames!!!) alkotás így év egyik leghangulatosabb egyhétvégés játéka lett. Mert végeredményben erről van szó: a Defcon a szó legjobb értelmében vett shareware, amely a legtöbb játékos számára nem hordoz többet 5 óra játékidőnél. A kisebb programozási és tervezési hibák vagy a grafikai megjelenés által nem indokolt gépigény ellenére azonban a 14 eurós, körülbelül 60 megabájtban (melyből 58 a hanganyagot tartalmazó dat fájl) terpeszkedő játék igenis képes újat mutatni a tizen-sok részes sorozatokban gondolkodó játékosoknak és újat tanítani az állandóan a fejlesztési költségek emelkedéséről konferenciázó fejlesztői fősodor számára.

8/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==