[Teszt] The Lego Movie Videogame

The Lego Movie Videogame

mcmackoGéczy Attila2014.02.19. 18:20

Az új Lego mozifilm az utóbbi idők legjobb dolga, ami az animációs filmekkel történt. Pont.

A remek licensz lehetőségek sokaságát kihasználó dán cég 2014-re jutott el arra a pontra, hogy a videojátékok mellett a mozivásznak frontvonalát is meghódítsa. Ebből maradna ki a Traveller's Tales és a virtuális Legóország? Dehogy is! A Lego the Movie Videogame felkarolja a filmet, átemel félórányi videóanyagot belőle és játék formában vezet minket végig a forgatókönyv jellegzetes részletein. De vajon miben tud többet nyújtani, mint a legutóbbi Lego programok?

Röviden: semmiben. A Lego feldolgozás inkább visszalép kettőt a mostanában menő nyitott világos megközelítésből, és visszahozza a hub alapú pályaszervezést. A pályadesign is általában a régi időket idézi, megspékelve olyan akciójelenetekkel, amelyek mindig az adott szinthez és a film kulcsfontosságú részeihez kapcsolódnak. És ez a kapcsolódás meglepően szoros. Ritkán érezhetünk Lego programban ennyire feszes kapcsot a feldolgozott alapanyag és a tényleges játék között. Ez egyrészről szupi-szuper™, hiszen aki látta már a filmet, annak nagyon tetszetős lesz a moziban látott dolgokkal történő új találkozás, másrészről viszont problémákat is okozhat, hiszen a film ismerete nélkül csak poénokat spoilerezünk, és nehezen követjük a ki-mivel-miért kapcsolatokat.

Az alapsztori bájos. Emmett a tökéletesen átlagos Legóváros-lakó egy nap rádöbben, hogy a teljes Lego univerzum sorsa az ő kapocsalakú mancsaiban van, hiszen a próféciák is megjövendölték: a Kiválasztott lesz az, ki legyőzi a Kriglit megkaparintó Lord Businesst. Emmett pedig kétségtelenül A Kiválasztott, hiszen egy balfék véletlen folytán a hátára ragad Az Ellenállás Eleme. Az univerzum főépítészei (ők azok a bizonyos ikonikus karakterek az egyes becsatlakozó licensz-univerzumokból) persze már évszázadok óta küzdenek Lord Business gonoszsága ellen, és hiába képesek különböző világok között ugrabugrálni - az öltönyös zsarnok terveit láthatólag nem lehet megfékezni. És hogy miként kerül az asztalra Batman, a kék űrhajós figura, Gandalf és a többiek? Hát így! Minden univerzum felett átívelő kalandról van szó, amely fittyet hány a logika törvényeire, de annál mókásabb és lehetetlenebb fordulatokat tartogat. Már amennyiben fogékonyak vagyunk a mókás-mesés fordulatokra.

Mint már a cikk elején (és a külön boxban is) megemlítjük, hogy mennyire zseniális a film, így a játéktól is azt várnánk, hogy képünkbe dörgölje nagyszerűségét. Azonban a sorozat legnagyobb problémáit már 2005 óta képtelenek Telltale-ék orvosolni. Úgy látszik a Lego moziadaptációnál sem éreztek rá nagy késztetést, hogy ezekkel a gondokkal mélyebben foglalkozzanak, így (pláne a nextgen verzióval játszva) állandóan szembejön velünk valami szakállas megoldás. Nem a Telltale 'B' csapatától (azaz a TT Fusion-től) várnánk persze a reformokat, de láttunk már elég Lego címet ahhoz, hogy megköveteljünk egyfajta fejlődést ezektől a programoktól.

Legfájóbb pontként talán a harcok megszokott bugyutaságát emelnénk ki, ami szokásosan minimális stratégiát, erőt vagy fineszt sem hordoz magában. A mobok elleni bunyókat a játék felétől már inkább felesleges játékelemnek érezzük, a pályákon itt-ott felbukkanó mini-főnököknek (pl. Mikromenedzserek) is inkább örülünk majd, mert náluk legalább valami minimális taktikára szükségünk lesz. A harcok nagyon elviselnének már egy egyszerűbb kombó rendszert, valami súlyozó ritmikát, vagy legalább egy kis átláthatóságot. A navigálásnál és karakterváltásnál is problémás 4-5 társ jelenléte a csapatban, a hullámokban érkező rendőrrobotoknál pedig már azt sem látod már, hogy kit ütsz, csak nyomod a gombot, mint süket azt a bizonyos csengőt.

És hát a többi klasszikus hiányosság is itt sorakozik, melyek miatt az évek során sírt a szánk. A játékban többször találkoztunk pályatörő bugokkal, a karakterek beakadnak, fennakadnak egyes játékelemeken, és egyes szkriptvezérelt események sem érkeznek úgy, ahogy muszáj volna nekik. Online multiplayer? Felejtős, mint ahogy a változatosság is csak addig gyönyörködtet, amíg a hátterekben el tudunk mélyedni. Bár ismét sok az ötlet és rengeteg a grindelős tartalom, a pályák önmagukban nem tudnak olyan változatossággal bírni, amivel a lelkesedésünk szinten lenne tarva. A film egyes jelenetei túlságosan hosszúra vannak nyújtva, és a felbukkanó hősök, újabb minijátékok sem feledtetik a játék körülbelül felénél felbukkanó monotonitást.


A Lego Kaland - röviden a mozifilmről

Ha nagyon röviden kellene a Lego moziról nyilatkozni, csak annyit mondanánk, hogy mindenki álljon fel a gép elől, és most azonnal rohanjon a moziba megnézni Warnerék legújabb őrületét. Kicsit bővebben: A Lego Kaland gyakorlatilag az utóbbi évek legdurvább kreatív atombombája, amivel előrukkoltak a filmesek. A mese egyszerre bájos és egyszerre szemtelen - gyakorlatilag annyi rétegből épül fel, hogy mind a tős-gyökeres geekek, mind pedig az öt éves kisklambók elégedetten, széles vigyorral plusz könnyáztatta szemekkel távoznak majd a moziszékekből.

A film nem rest két másodpercenként hozzánk vágni valami geget, amit a jobb pillanatokban meg is sokszoroz, így első megtekintésre a poénok egy része át sem jön igazán. A viccelődés színvonala pedig meglepően magas kulturális szintet képvisel, mintha csak a Simpson Család ötödik-hatodik évada környékén járnánk.

Íme tehát: végre egy film, amely nem rest intelligensnek nézni a gyerkőcöktől fiatal felnőttekig terjedő közönségét. Poénjaival feltételez egy bizonyos fokú alapműveltséget, történetével, karaktereivel pedig bárki tud azonosulni. Sőt, mindezeket úgy éri el, hogy közben észre sem vesszük: a film közel száz percében gyakorlatilag egy gigantikus Lego reklámot látunk.

Mi ez, ha nem popforradalom?

*Szokásos módon színes, és szokásos módon Legós játék lett a The Lego Movie Videogame, amely a filmet szorosan követő narratívájával leginkább azoknak készült, akiknek nem volt elég a mozis mókából. Filmátiratként tehát kiemelkedően teljesít. Sajnos az elmaradások viszont epizódról-epizódra fájóbb problémát jelentenek azoknak, akik a sorozatot lelkesen követik. Az a tény pedig, hogy a program minden otrombaságán túl szórakoztató marad, az leginkább az eredeti formula érdeme.

Az pedig a mai napig zseniális, akárcsak a mozifilm, vagy úgy cakompakk az egész Lego jelenség.*

A teszt a Playstation 4-es verzió alapján készült.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 órája
11

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

21 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==