[Teszt] Saint Seiya: Brave Soldiers

Saint Seiya: Brave Soldiers

dragCsető Zsolt2014.01.02. 16:00

A Saint Seiya: Brave Soldiers tesztelését megelőzően volt egy olyan naív elgondolásunk, miszerint a Dimps csapata azt követően, hogy legyártott több tucat verekedős játékot, és részt vett az elmúlt generáció legmeghatározóbb alkotásainak fejlesztésében a műfajon belül, bizonyára nem nagyon tud komolyan mellényúlni a bunyós műfajon belül. Naív, mert hamar bebizonyosodott, hogy nem volt igazunk, a legújabb Saint Seiya játék ugyanis hiába tesz meg mindent a címben is szereplő manga / anime rajongóinak megragadása érdekében, játékként kifejezetten csalódást keltő munkának mondható.

Pedig az alapfelállás tényleg nem rossz: a Brave Soldiers a történet mindhárom fő fejezetét feldolgozza (Sanctuary, Poseidon, Hades), méghozzá egy rendkívül tartalmas sztori mód keretein belül, mintegy száz összecsapást (és ugyanennyi egyedi kihívást) kínálva. Hiába azonban az ígéretes potenciális játékidő, a nagyjából 45 karakter, a kismillió ruha-variáns, a megnyitható modellek, kártyák és zenék, valamint a harcosok bizonyos tulajdonságait erősítő Orbok, az új Saint Seiya lényegében semmit sem tesz meg annak érdekében, hogy az újoncok felvehessék a fonalat, unalmas állóképeken prezentálva a komolyabb alapozás nélküli cselekményt. Másrészt pedig ott van a bevezetőben már felvázolt probléma: a játék harcrendszere egész egyszerűen elmarad attól a színvonaltól, melyet egy reneszánszát élő műfaj esetében minimálisan elvárnánk.

A Brave Soldiers arénái teljesen szabad 3D-s mozgást kínálnak ugyan, ami ráadásul viszonylag jól harmonizál a jellemzően gyors mozgású karakterekkel, maga a harc azonban szinte semmilyen szinten nem épít az ebben rejlő lehetőségekre. Sőt, a csaták esetenként hajlamosak bohózatba illő kergetőzéssé fajulni, ami egyértelműen annak a számlájára írható fel, hogy a játékból hiányoznak azok a kellően precíz irányításbeli megoldások és technikák, melyek a zsánerben elvárhatóak lennének. Sőt, a technikák, mint olyanok úgy általánosságban is, a gyenge és erős támadások egymásba fűzésére építő szisztéma - tessék megkapaszkodni - nagyjából 5-6 féle kombót tud felmutatni karakterenként. Ehhez hozzájön még ugyan egy-egy fogás, illetve speciális támadás, de azt hiszem mindenki érzi, hogy ez így, ebben a formában bőségesen kimeríti a nevetségesség fogalmát. És akkor még nem beszéltünk a Cosmo Gauge-ról...

...arról a Cosmo Gauge-ról, amely elvileg színesebbé kellene hogy tegye a harcokat: ez a négy részre osztott csík minden beadott és bekapott ütés után töltődik, és egy-egy egységéért elsüthetünk egy speciális támadást, illetve háromért egy jóvál kockázatosabb, ám annál erősebb - és viszonylag látványos - csapást. Ez eddig rendben is van. Csak hogy ott van a harmadik opció is, a mágikus R1 gomb, mely az átgondolatlanság netovábbja, és elegáns mozdulattal heréli ki még ezt a bántóan primitív harcrendszert is, egyszersmind elintézve, hogy az esetleges kompetitív ábrándok is pillanatok alatt tovaszálljanak. Hogy mit csinál? Közvetlenül az ellenfél háta mögé teleportálja karakterünket. De nem akárhogy: bármikor, bármiféle időzítés igénye nélkül lenyomhatjuk, ha esetleg elkezdenénk beszedni néhány pofont, és máris megmenekültünk - mit megmenekültünk, nyerő pozícióba kerültünk! Mindez a Cosmo Gauge csík egyetlen egységébe kerül, melyet nagyjából öt másodpercbe kerül visszatölteni. Szerintetek?

Alapvetően nem lenne baj a Saint Seiya laikusok számára emészthetetlen - és a látvány szempontjából kifejezetten idejétmúlt - körítésével, ha mint verekedős játék egy ajánlható alkotásról beszélhetnénk. Sajnos azonban éppen ez a legnagyobb baja a Brave Soldiers-nek: napjaink anime-alapú bunyós kínálatához mérve képtelen közelébe kerülni az elmúlt évek Dragon Ball Z és Naruto játékai által mutatott szintnek. És akkor a stílus nagyjairól még említést sem tettünk...

A Saint Seiya: Brave Soldiers a manga / anime legnagyobb rajongói számára ideig-óráig nyújthat némi szórakozást, az igen hosszú sztori mód és a rengeteg megnyitható tartalom ugyanis tényleg bőségesen kiszolgálja őket - nem is beszélve a japán hangokról. A rendkívül gyenge harcrendszer azonban előbb-utóbb az ő gyomrukat is meg fogja feküdni, a játék legfontosabb eleme ugyanis képtelen elvinni a hátán a Dimps alkotását. Ha pedig csak szimplán a bunyó része érdekelne a játéknak... nos, akkor kifejezetten rossz helyen kutakodsz, kedves játékos cimbora.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

1 órája

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==