[Teszt] KickBeat

KickBeat

mcmackoGéczy Attila2013.10.14. 11:14

Mi történik olyankor, amikor két látszólag teljesen idegen műfajt gyúrnak össze egy új eleggyé? Az eredmény kétféle kimenetellel szokott bírni, hiszen vagy nagyon jól sül el a keveredés, vagy totális karambolba torkollik az össze nem illő dolgok egymáshoz erőltetése. A hazai fejlesztésű Kickbeat valahogy kikerüli ezt a két sablonos halmazt és a kettő közé pottyan be középre. Nagy probléma nincs a PSN címmel, de valahogyan az átütő erő (amit az előzetes trailerek alapján felfedezni véltünk a programban) is hiányzik belőle.

Minimál képregényes sztorival indul a játék, amelyre jobb is ha nem fektetünk túl sok figyelmet, a lényeg nem ezen van ugyanis. A játékmenet első perceiben kiderül, hogy a Kickbeat az árkádok gyermeke, és mint olyan az anyuka-apuka is színtiszta árkádos pedigrével rendelkezik. Anyai ágon a zenés ritmusjátékok sorakoznak a családfán, ahol a megfelelő ritmusban történő gombnyomás hozza a pontok és kombók sorozatát. Az atyai felmenők pedig a beat 'em up játékokra emlékeztetik az egyszeri gamert, ahol gengszterek sorát püföljük végig, amíg a pálya végére nem jutunk. A Kickbeat hősével gyakorlatilag nem is mozgunk, hanem a pálya közepén várjuk az érkező haramiákat. A zsoldosok és egyéb gazemberek a zene ritmusával együtt mozogva próbálnak minket bekeríteni, az összehangolt támadás pedig perceken keresztül (gyakorlatilag a nóta végéig) tart. A rendszerben mi vagyunk az origó, az ellenfelekre pedig akkor kell rásózni egy jó nagyot, amint azok az XY tengelyek metszéspontjára érnek.

A variációs tényezők ott figyelnek be a játékba, hogy az ellenfelek között nem csak tufa négynegyedes taktusra érkező mobok vannak, hanem van aki a nyolcad ütemre érkezik, vannak akik össze vannak láncolva, vannak csapatosan támadó figurák és akadnak majd főellenfelek is a felhozatalban. Mindeközben, ha duplán nyomjuk az akciógombot, akkor a gonosztevők feje fölött repkedő bónuszokat is elcsíphetjük. Bár elég sok lehetőségünk van hibázni (az életerőcsíkunk erre eléggé bőséges lehetőséget nyújt alap fokozaton), a kombók és a vaskos pontok sínylik meg a mellényúlásainkat. A játék pedig alapvetően erre utazik.

Hol itt a probléma? - kérdezi az olvasó. A Kickbeat is a „flow” élményt ígéri: célja, hogy a zenével összeolvadva csak a gombnyomkodásokra és a nagy pofonokra figyelj. Alacsonyabb fokozaton azonban (hiába az egész jó elektro/indusztriál/rock/metál OST) hamar ráununk a gombnyomkodásra, egy-egy nótánál feltűnik, hogy négy perces hossz helyett bőven elég lenne három is, nehezebb fokozatokra kapcsolva pedig ember legyen a talpán, aki egyszerre érzi a zenét és látja a körbe-körbe kacsázó ellenfeleket. Kár, pedig tartalom (és több egyéni személyre szabási lehetőség) azért van a csomagban, de sajnos az is elég lassan nyílik meg a játékos kezei előtt. A grafika is nagyon csini (főleg Vitán), de pár nóta után ugyanaz a díszlet, ugyanazok a pofák már nem túl izgalmasak, az animációk pedig szintén hamar kiszámíthatóvá válnak.

Remek alapötlet és kissé ellaposodó, hosszabb távú inspirációt nélkülöző árkádos játékmenetet rejtő cím a Kickbeat, amely az ötletességével jó néhány plusz pontot begyűjt majd a játékos közösségnél, hosszú távú nyomokat viszont nem fog hagyni senkiben. A potenciál adott; egy esetleges folytatást sok-sok aprósággal lehetne még turbózni, így az élményfaktor is egy kicsit tartósabb és ütősebb lehet. Várjuk a második epizódot!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 órája

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

11 órája
8

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==