[Teszt] New Super Luigi U

New Super Luigi U

Gamer3652013.08.09. 09:10

A Nintendo visszafordíthatatlanul beszállt a DLC bizniszbe. Egyesek e fejleményt látva bizonyára magukra zárták a pincét egy konzolgenerációra elegendő táplálék és Super Nintendo gyűjteményük társaságában, a többiek azonban láthatják, hogy a kiotóiak (egyelőre) közel sem azt az utat követik, ami miatt sokan minden fizetős kiegészítő mögött a nyúzókést lóbáló nagy kapitalista ördögöt látják. Ezzel szemben a New Super Luigi U már első ránézésre is korrekt ajánlatnak tűnik: az eredeti kaland mind a 82 pályája teljesen újakra cserélve, Luigi mozgáskészletéhez igazított dizájnnal, az alapjáték árának kevesebb, mint feléért.

Mégis, hogy jó befektetés-e a Luigi U, az nagyban függ játékstílusunktól. A NSLU pályái ugyanis jóval rövidebbek és célratörőbbek, mint az eredetiek. Jóval kevesebb idő is áll rendelkezésünkre, hogy végigrohanjunk rajtuk, ennek megfelelően pedig kevesebb titkot és rejtett zugot van lehetőségünk felfedezni. Ez jó hír azoknak, akik például falra másznak a szellemkastélyok sajátos logikájától, vagy belebetegszenek, mire a reflexpróbát felfedezősdivel helyettesítve minden alternatív kijáratot és Star Coint felkutatva kimaxolják (ez belefér, Mackó? :) ) a játékot. Itt inkább végigcsinálni nehéz az extra kihívásokat, mint megtalálni őket, így ezt a DLC-t főleg a vegytisztább platformerek rajongói érezhetik magukénak. Akik viszont azt remélték, hogy második nekifutásra talán jobban eltalálja az EAD a Mario World „kalandosabb” formuláját, azok még kellemetlenebbet koppannak majd, mint a NSMB U-val; azok pedig, akik csak egy laza ugrabugrára vágynak, meglepően rövid idő múlva már vagy a stáblistát nézik majd (ha elég profik), vagy jobb eséllyel egy „hogyan operáljunk ki egy kontollert a TV-ből” útmutatót.

A NSLU ugyanis kifejezetten nehézre sikeredett, köszönhetően a még őrültebb terepdizájnnak, a sürgető visszaszámlálónak, és Luigi irányítását meghatározó tehetetlenségnek. Nincs felező zászló, minden pályát egy húzásra kell végigcsinálni, így nagyjából a Mario Bros. 3 óta először ismét esély van rá, hogy még egy veterán játékos is meglássa a Game Over képernyőt. Kicsit súrlódik is az új pályatervezési filozófia a „gazdajátékkal”, mivel továbbra is minden sikertelen próbálkozás után visszakerülünk a világtérképre, így az újrakezdés egy többnyire teljesen felesleges, cirka 10 másodperces intermezzo, ami roppant idegesítő tud lenni, mikor a pályák egyébként is alig tartanak egy percig.

Közhely, de emiatt is igaz: A játék annyit ad vissza, amennyit beleteszel. A kihívás ellenére még a 82 új pálya is soványnak, sőt, sekélynek tűnhet, ha csak a zászlók elérése a célod. Az ötcsillagos értékelés hajszolása közben azonban feltárul mindaz a mélység, ami miatt az első pillantásra kicsit futószalag jellegű 2D Mariók még mindig letehetetlennek bizonyulnak.

Mert egyébként a NSMBU-val megegyező térkép is jelzi, hogy az EAD-nél kőkeményen ment az asset-újrahasznosítás. A pályák csak elvétve tartalmaznak új elemeket, az átvezetők, a zenék is a régiek. Persze akinek ez igazán számít, az már az alapjátékra is csak legyintett. A többieknek az a néhány új elem, meg az ismert trükkök már említett, őrültebb módon való kombinálása továbbra is képes lesz meglepően csavaros megoldásokkal szolgálni. Még akkor is, ha tudjuk, az ilyen pályákat a Nintendo pályatervezői egy sakégőzös vállalati partiról hazafelé menet is lazán kihúzzák a kisujjukból. Igazi csalódásnak csak az új Challenge-ek hiányát nevezhetjük, hiszen az alapjátéknak talán ezek képezték a legizgalmasabb részét. Majd talán a következő DLC-ben?

A New Super Luigi az elődjével ellentétben nem találja el annyira jól azt a mainstream egyensúlyt, amivel egyaránt képes a kezdők és a mazochista veteránok kedvében járni. Káröröm vagy sem, de kifejezetten kellemes, hogy ez most a „mi oldalunkon” landolt, és végre keményebbre sikerült a megszokottnál. Aki hajlandó (és tudja, hogyan kell) a legtöbbet kihozni a Mario platformerekből, az 8-10 óra minőségi időtöltésnek néz elébe. Mindenki más óvatosabban közelítsen.

A New Super Luigi U tesztünket Pálmai Zsolt (rehynn) írta.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

20 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==