A Sherlock Holmes sorozatról elhíresült Frogwares stúdió nagy fába vágta a fejszéjét. No nem csak azért, mert egy olyan univerzumot piszkáltak meg, amit a rajongók csak Chtulhu Mythos-ként emlegetnek, hanem azért is, mert az utóbbi évek legeredetibb és legütősebb műfaj-megújítóját, a Portal játékokat próbálják a legfrissebb játékuk fő ihletforrásaként megjelölni. Ami nem is nagy baj, révén a belső nézetű puzzle játékok zsánerében még rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik, a két Valve-kaland pedig garantáltan sokunkban mély nyomot hagyott. A problémát inkább ott érezzük, hogy ilyen patinás címek mellett nehéz akár csak közelítő minőséget is produkálni… na de talán ne szaladjunk ennyire előre.
Mint Portal-klón a Magrunner: Dark Pulse-nak is megvan a maga furfangos ötlete, amire a játék mechanikáját felhúzták. Ezúttal nem kapukat, hanem mágneses tereket manipulálhatunk hősünkkel, amelyekkel platformokat mozgathatunk, dobozokat lökhetünk el egymástól, ésatöbbi. Alapvetően tehát a vonzás-taszítás törvényeit kihasználva piszkálgatunk majd fix pályaelemeket. A „fix” szócska nem pejoratív értelmű, hiszen portálokat sem lehetett minden felületen nyitni, így a doboz-foglalatok, pályákon repkedő platformok, mágnestükrök és a többi apró okosság is mederben tartja a gondolatmenetet, amibe kapaszkodva aztán a pálya végső megoldásáig elkecmereghetünk. A mezőket vizuálisan is kirajzoltathatjuk menet közben, a készítők pedig ügyesen vezetik rá a játékost a lehetőségek kiaknázására. Sőt - a nehézségi ív is egészen rendben van, de az is igaz, hogy talán többször izzadunk majd meg kopaszodó fejünket vakargatva, mint azt a műfaj korábbi képviselőinél megszokhattuk.
Ez részben a szigorúbb nehézségnek, részben az egyre nyomasztóbb horror-hangulatnak, részben pedig annak a ténynek köszönhető, hogy a mágneses terek háromdimenziós mivoltát komplex feladat átlátnunk és értelmeznünk. A pályaszerkesztők sem tudtak maximálisan egyenletes, polír minőséget felállítani az egyes tesztkamrák között - de játékot megtörő feladvány, abnormális logikát igénylő szoba szerencsére nincs a Magrunnerben.
Sztori tekintetében amúgy egy érdekes lovecrafti mesét kapunk, sci-fi mázba ágyazva némi aktuál-áthallással, ahol a naaagy és gonosz cég vezetője a „Zuckerberg” (igen, a Facebookos csóka) egyik lehetséges anagrammáját hordja vezetéknévként. A kissé erőltetett párhuzamokat elnézzük a Mythos-hű fordulatokért, és ütős vizuális megvalósításért cserébe, ahol a túlvilági teremtményektől a kozmikus síkokig minden apró részlet a mester munkájának teljes tiszteletében lett megkomponálva. Nem spoilerezünk, de a befejezés is leginkább a ktulu-sztorik kedvelőinek fog imponálni; Lovecraft-munkásságát hanyagolók lehet, hogy kissé furcsának is fogják tartani a történet vezérmotívumait és jellegzetes vonásait.
De ami a Magrunner legnagyobb problémája: a szuperül összerakott mechanika, a faintos tartalmi vonatkozások és a remek vizualitás mellett sem tud a történetmesélésben és az önmagában is „mesélő környezet” vonatkozásában felérni a forrásanyaghoz, amelyektől egyszerűen nem tudunk elvonatkoztatni menet közben. Rácsodálkozós pillanatból, elrejtett utalásokból, kiemelkedő mozzanatokból sincs túl sok - arról nem is beszélve, hogy az igen sokat csacsogó karakterek bőrébe sem igazán tudjuk magunkat beleélni.
Ezek az apróságok aztán felültetik a továbbhaladásra késztető motivációnkat egy magaslatokat és mélységeket egyaránt felsorakoztató hullámvasútra, menet közben pedig néhányszor úgy érezzük: rá is kell pihennünk a Magrunnerre, hogy erőt merítsünk a következő kanyarhoz.
Nagy kár, mert alapvetően remek cucc (lenne) a Dark Pulse, sok-sok okos megoldással, szép látványtervekkel és tökös lovecrafti utalással. Csak egész egyszerűen egy olyan műfajban próbálkozik, ahol a nagytesó szinte utolérhetetlen és (tesztelői objektivitást latba vetve is) megkerülhetetlen alapot fektetett le. Nyilván azért a játék problémáinak tudatában is ajánljuk a programot a stílust kicsit is kedvelő játékosoknak. A gyakran éhezésre késztetett Chtulhu-rajongók pedig már úgyis kinézték maguknak ezt az ínyencséget - amely egyelőre Steam platformon keresztül szerezhető be, meglehetősen kedvező 20 Eurós áron. Konzolosok figyelmébe: az PSN és XBL portok is hamarosan érkeznek…