[Teszt] Fast & Furious: Showdown

Fast & Furious: Showdown

liquidSomosi László2013.07.05. 19:30

A nyolcvanas évek gyermekei talán még emlékeznek a Hahota magazin vicceire, különösen arra, melyben egy ember (nevezzük Bélának) teljes erőből üti a bal kezét egy méretes kalapáccsal, a közelben nézelődő barátja pedig döbbenten kérdezi tőle, hogy ebben most mi a jó.

Béla válasza: az, amikor melléütök.

A tréfa régi és rossz, mégis helyén való, ha a Fast & Furious: Showdown-ról beszélünk, lévén, hogy a játék is hasonló élvezeteket nyújt - akkor a legjobb, amikor megszólal a telefonod, lefő a kávé, vagy csenget a postás, ilyenkor öt percre kiszakíthatod magad a játék háromórás, kínos, interaktív szórakoztatásnak csúfolt taposómalmából.

Az F&F filmeket gondolom senkinek nem kell bemutatnom, a kezdetben szigorúan gyors autókra, izmos férfiakra és jó nőkre fókuszáló széria jelenleg a hatodik részénél tart, és sikeresen értelmezte át magát látványos, széles(ebb) közönséget megszólító akciósorozattá. A hatodik epizód töretlenül sikeres, a 682 millió dolláros nemzetközi bevételen fellelkesült stúdió pedig már jövőre harcba küldené a hetedik felvonást. A mindenhonnan ömlő dollárok jó alapot adhatnának arra, hogy kielégítő videójáték-kísérő készüljön az új film mellé, ez valamiért mégsem történt meg. Talán a játékot gondozó Activision nem szereti a pénzt (valószínűtlen), talán titokban gyűlölik a filmeket (szintén), vagy egyszerűen - és ez a legvalószínűbb szcenárió - magasról tesznek az egészre, és a „legyártatjuk valakivel két tál rizsért, ráírjuk az ismert márkanevet, oszt a népek úgyis megveszik” utat követik.

Mi a rossz a Fast & Furious játékban? Minden. Tényleg, túlzás nélkül - minden. A látvány egyszerűsége égeti a szemet, úgy tíz évvel ezelőtt néztek ki így az árkád autóversenyek. Mármint: a B-kategóriás versenyzők, mert az A-osztályban már akkor is ennél sokkal magasabban volt a grafikai léc. A járműfizika, és nagy általánosságban az autók viselkedése botrányos, fajtától függően az elszabadult betontömb és / vagy a vidáman pattogó gumilabda karakterisztikájával lettek felruházva. A nehézség teljesen véletlenszerűen hullámzik, a becsukott szemmel abszolválható pályákat hirtelen olyan szakaszok váltják, ahol kizárólag a vakszerencsének köszönheted, ha sikerül teljesíteni, amit a játék feladatul kirótt rád.

A Showdown alapvetően kétféle játéktípust váltogat: az első csoportba a szimplán versenyzős küldetések tartoznak, a másodikba pedig azok, ahol száguldozni és lövöldözni kell egyszerre. Az amatőr megvalósítás mindkét esetben bőségesen ad okot a frusztrációra. A versenyeknél harcolsz magával az autóval, megpróbálod megtippelni, hogy melyik tereptárgy veszélyes, és melyik nem - a többméteres fák gond nélkül letarolhatók, bármilyen falhoz kicsit is hozzáérve viszont reménytelenül lelassulsz - és imádkozol, hogy egyik ellenfeled se játssza el a tapadós trükköt, miszerint keresztbe fordul előtted, ráhegeszti magát a lökhárítódra, és nem hajlandó távozni onnan.

A lövöldözős pályáknál a járműirányítás borzalmai mellé a belép a fullkretén baráti AI is - ilyenkor vagy vezetsz, vagy lősz, és gyakran kell váltogatnod a kettőt, mert a gépi irányítás mindkét esetben szörnyűséges, a játék többszöri kényszerített pályaújrakezdéssel büntet azért, mert az AI alapvető szinten sem képes ellátni a feladatát. Szembe fordul a forgalommal, a falat túrja rendületlenül, és lő mindenre, csak az ellenfelekre nem. Az instant idegbaj kockázatát csökkented, ha ketten estek neki, és mindkét szerepkört humán játékos tölti be - erre szerencsére van lehetőség.

Mondjam még? A Fast & Furious bugos, láthatatlan falakba lehet ütközni benne (buktad a pályát); a rendőrautókkal (is) össze lehet ragadni (buktad a pályát); az egyik küldetés során a futurisztikus EMP-puska egy ponton úgy döntött, hogy nem működik tovább (buktad a pályát), máskor egész egyszerűen eltűnt a megvédendő autó a képernyőről… igen, pálya, bukás, a szokásos. A küldetésekért osztogatott pontokból kinyerhető modokat láthatóan véletlenszerűen találták ki és dobálták a játékba, a sztori-küldetések után megnyitható, időre menő kihívás-misszióknál pedig valamiért mindenkinek ugyanaz az idő szerepel a neve mellett a leaderboardon.

A sztori egyébként előzmény-féleség, de minimális erőfeszítést sem tettek rá, hogy valamennyire is összefüggő / érthető legyen. Sokat elmond, hogy a játék kizárólag mellékszereplőket vonultat fel a filmből, Vin Diesel vagy Dwayne Johnson (bölcsen) se a nevüket, se a kinézetüket nem adták ehhez a digitális szemétkupachoz.

Nincs racionális ok rá, hogy bárki időt, pénzt, vagy minimális energiát pazaroljon a Showdown-ra. A játék elvileg a 40 eurós „budget” kategóriában kapható, de még ez is pont harminckilenc euróval több annál, mint amennyit rákölteni érdemes. A maradék háromszáz forint sem a klasszikus értelemben vett szórakozásodat fogja szolgálni, hanem azt a Youtube videót, ahol állati üvöltések kíséretében kalapáccsal szétvered a lemezt. A cikk elején elsütött viccel ellentétben minden egyes sikeres ütés jól fog esni. Nagyon jól.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

10 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

18 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==