[Teszt] Anomaly 2
Kapcsold jtk: Anomaly 2 (pc)
Eddig 7 hozzszls
Vega
2013. mjus 16.
cstrtk 06:00
Tower Defense jtkot valsznleg desanym is ltott mr, pedig neki nyilvn a szmtgp bekapcsolsa is gondot okozna. Ennl a mfajnl agyonklnozottabb ugyanis aligha ltezik a vilgon, a 2007-es harmadik felfedezse utn (az els a 90-es Rampart, a msodik valamelyik ezredforduls Starcraft mod volt taln) a csapbl is ez folyt veken keresztl. s valljuk be, a msolatokbl volt nhny elkpeszten lvezetes s sikeres is, de a mfaj sajt magnak lltott korltai mindig gtat szabtak a tovbbi fejldsnek. A jl bevlt formuln tbben gy prbltak vltoztatni, hogy megcserltk a szerepkrket, s nem a vdekez, hanem a tmad brbe bjtattk a jtkost. Ennek a trekvsnek kiemelked kpviselje volt a 11 Bit Studios Anomaly-ja, mely br konzolokon nem aratott klnsebb sikert, iOS s PC verzijrl sokan riznek kellemes emlkeket a mai napig. Joggal, ugyanis nem sok olyan cm van a piacon, amely a taktikai- s akcielemeket ilyen nyers, szinte, s mgis zsenilis mdon tvzi. Ha valaki nem ismeri az Anomaly 2 elzmnyt, a kicsavart formula gy nzett ki, hogy megkaptuk a kzvetlen irnytst egy harctren rohangsz parancsnok fltt, aki tbb klnbz kpessget tudott hasznlni, ezen kvl minden ltez kanyarnl eldnthettk, hogy az automatikusan halad konvoj merre kanyarodjon, s magt a csapatot is menedzselhettk.

Ez utbbi volt a leglvezetesebb, ugyanis a klnbz szerepkrk miatt rendkvl sok kombincit lehetett sszerakni a hat szabad helyre, s ezek prblgatsa gyakran tbb idt elvitt, mint egy-egy plyaszakasz. Ami azonban igazn kiemelte a tmegbl, az a jtkossal szemben tmasztott azon elvrsa volt, hogy gyakran pillanatok alatt kellett nagy horderej taktikai dntseket meghozni, s utna viselni a kvetkezmnyeit. A felsznen egyszernek tn mechanika valjban egy rendkvl sszetett rendszert takart, ami nhny plya utn egsz egyszeren megkvetelte azt, hogy mindent kszsg szinten kezeljen a jtkos. rdemes rnzni a leaderboardokra, a tizenngy plya kb. felnl minden egyes trkp megakasztotta a prblkozk jabb s jabb tz szzalkt. Sz sincs arrl, hogy jtszhatatlanul nehz lett volna, inkbb csak tl nagy odafigyelst s elktelezdst ignyelt.



Ilyen elzmnyek utn milyen is lett a msodik rsz? Termszetesen minden sokkal nagyszabsbb, letisztultabb. rtak hozz egy pkzlb trtnetet kt klnbz befejezssel, vannak mr dinamikus kameramozgsokkal fszerezett tvezet jelenetek, jobban megrt prbeszdek s a korbbi egy-kt helyszn helyett legalbb ngy klnbz krnyezettpus. Lehetetlen nem szrevenni az els perctl kezdve, hogy sokkal profibban terveztk meg s ptettk fel a jtk egszt. A mechanikt rint legnagyobb vltozs az egysgek talakulsnak a lehetsge, ez egy olyan jtkelem, ami minden szempontbl egy j taktikai rteget kpez, s minden egyes szituciban figyelni kell r. Aki ezt ignorlja, az a jtk felig sem jut el. Arrl van ugyanis sz, hogy minden egyes harci jrm kt mdon kpes funkcionlni, s ezek kztt egy gombnyomssal vlthatunk. A legtbb szituciban egyik funkci jobban mkdik, mint a msik, a vgre pedig hat egysget vltogatni tz-hsz msodpercenknt igazn nagy kihvs. A kt funkciban kaphat ms kpessget a tank (lasstja az eltallt ellenfelet vagy tlti a csapat pajzst), vltozhat a kzelharci vagy tvolsgi hatkonysga, esetleg ugyanazt a dps-t egszen ms mdon hozhatja ssze.



A vltogatsoknak ksznheten hiba lehet brmikor meglltani a jtkot (na nem mintha ez tnylegesen rne is valamit a llegzetvtelen kvl, mert ekzben elmosdik a plya), mgis minden gyorsabb, tmnyebb s kemnyebb lett. Mivel sokkal tbb a taktikai lehetsg, mint az els rszben. nincs is idelis megoldsa az adott szakaszoknak, ezrt nem is kell annyit agyalni egy-egy rsznl, van, amin ervel t lehet csusszanni.

A plyk is hosszabbak lettek (br ugyangy tizenngy van bellk), de valahogy vgig olyan rzsnk van, hogy mr nem egy-egy okosan kitallt puzzle-t oldunk meg, hanem egy komplett szitucit, azt viszont elnagyoltabb mdszerekkel. Lesz, akinek bejn ez a vlts, val igaz, hogy az eldben elg volt rjnni az adott rsz legidelisabb megoldsra, itt a legtbbszr nincs ilyen, kiprbl az ember nhny “mindent bele” megoldst, s lesz, ami mkdni fog. Milyen furcsa, a taktikai lehetsgek bvltek, mgsem vrjk el tlnk, hogy mi is sszetettebben gondolkozzunk.



Az egysgek kivtel nlkl lecserldtek, a ngy kpessg kzl maradt a javts s a kamu clpont lehelyezse (ezeket bn is lett volna kidobni), az air strike s a smoke helyt egy kzepesen ers (rvid idre lebntja a tornyokat) s egy viszonylag gyenge (mindenki ezt a tornyot clozza) skill vette t, utbbi gyakorlatilag hiba rejtene magban j taktikai lehetsgeket, mgis hasznlhatatlan, mert a sajt ltvjn bell egsz jl vlaszt clpontot mindenki, akire pedig rtesszk ezt a clkeresztet, az gyis kvl fog esni rajta.

A balanszolatlansg mshol is jelentkezik, ugyan mr a hetedik plynl elkezddik az iszonyatos zzs, ksbb igen komoly nehzsgi tskkkel fogunk tallkozni itt-ott, az biztos, hogy nem kemnysg szerinti nvekv sorrendbe raktk a plykat.



Az els rsz jl sszerakott kihvsainak helyt most a multiplayer veszi t (nyilvn kell hely a dlc-knek), ami elsre vad tletnek tnik, de valjban nincs benne tl sok extra, az egyik oldal tornyokat rak le (mint minden tower defense jtkban), a msik pedig ugyanazt csinlja, mint itt az egyjtkos mdban. Nagyon ltszik itt is, hogy az Anomaly honnan rkezett, egyszeren tornyokat rakosgatni itt sokkal nehzkesebb, mint a parancsnokkal szaladglni, utbbi tevkenysge pedig mg gy is ttekinthetbb marad, hogy jval tbb mindenre kell figyelni. Nincs vele klnsebb gond, de hogy valaki multiplayerben a tornyokkal akarjon lenni, az klns perverzit ignyel.



Az Anomaly 2 minden tekintetben tipikus folytats, tgondoltabb, profibb, jobban sszerakott, mint eldje volt (br sszessgben nem hosszabb, hat ra alatt kivgezhet). De biztosan mindannyian jrtatok mr gy filmekkel, knyvekkel, sorozatokkal vagy jtkokkal, mint n most. Arra az rzsre gondolok, amit akkor rznk, amikor az agyunkkal tudjuk egy msodik rszrl, hogy minden egyes eleme fnyesebbre van csiszolva, mint az eld brmely szegmense volt, mgis hinyzik annak a zsenialitsa, frissessge s sokkol plyi. Az lmny, amire mg hossz id mlva is emlkeznk.

Na itt ugyanerrl van sz, hiba ltom a szememmel, hogy minden tekintetben tlnvi kt vvel idsebb st, a szvem mgis az marad.

mj 19., vasrnap 20:59 #7
gy ltszik, nagy divatja van mostanban ennek a kevert akci/stratgia mfajnak, mostanban jtt ki pl. a Sanctum 2 is, ahol FPS krnyezetbe vannak ltetve Tower Defense elemek, vagy pl. szemlyes kedvencem tavalyrl a szntiszta multiplayerre kihegyezett Natural Selection 2.
[57] renz
mj 17., pntek 17:06 #6
Towerdef ami 2,5 giga!?
Nem sproltk ki belle az anyagot...
liquid 2017. pr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) J, akkor mg egyszer: kerlj el minket krlek, s ne kommentelj a tovbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy tallsz alternatvt.
[67] Lavitz
mj 17., pntek 15:51 #5
J teszt lett Vega! Ksznjk!
Lav itz in the air ==> https://twitch.tv/lavitzintheair | l jtk streamek!
mj 17., pntek 13:44 #4
Ki fog jnni mindenre, amire az els, csak ki kell vrni.
[9] gabben104
mj 17., pntek 13:33 #3
n most nyzom a Koret androidon, remlem a msodik rsz is kijn r.
Xbox Live : Motorgabben104 Psn ID profilom : Gabben1982
[14] TaiPo
mj 16., cstrtk 19:51 #2
Androidon megvan az els ès a Korea is, 800pènz, teljesen j
[13] BjtsG
mj 16., cstrtk 18:01 #1
Az els nagyon tetszett, gy ennek is nekiesnk, csak adjk ki 360-ra is.
Tag: BojtiTheHun
Anomaly 2 adatlap
12 v felettieknek Tindzsereknek
Kiad: N/A
Fejleszt: Bits Studios
Megjelens:
Kategria: Akci
Online jtkmd: Van

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
- Kidolgozottabb s jobban sszerakott, mint az els rsz
- A ktfunkcis egysgek nagyszer vltozatossgot visznek a taktikzsba
- Az alapmechanika jval sszetettebb, mint elsre tnne
Ami nem tetszett
- Kicsit tlestek a tlzott akcikzpontsggal a l msik oldalra
Olvasi rtkels: 6 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

7 | [Teszt] Anomaly 2

Tower Defense kifordtva? Az Anomaly els rsze sikeresen keverte ssze az ezerszer ltott taktikai receptet egy nagy adag akcival, most pedig jra rnk s mechanikus konvojunkra hrul a bolyg megmentsnek feladata. Tesztlaborban jrt az Anomaly 2.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba