[Teszt] BattleBlock Theater

BattleBlock Theater

mcmackoGéczy Attila2013.04.14. 16:19

A Behemoth játékait egyszerűen lehetetlen nem szeretni. Van bennük egy jó adag báj, nagy kanálnyi kedves humor, ami csak rájuk jellemző, nem mellesleg a játékaikat is általában a tökéletesség határáig szokták súrolgatni.

A BattleBlock Theater a hárdkór 2D platformjátékok műfaját próbálja a saját képére formálni, és - a Meat Boy után szabadon - a saját egyszerű szabályrendszeréből próbál összetetten precíz, komoly ügyességi kihívást nyújtani.

De miből is állnak ezek a szabályok? A furmányos pályaterveket alapvetően kockákból összelegózott 2D szintekben álmodták meg a fejlesztők. A négyzet, mint síkidom, egy remek alkotóelem, hiszen rácsra illesztve nem csak a szimmetriát fokozza, hanem a tervezés egyszerűségét is elősegíti. A dolog egyszerűségének ellenére meglepően sokat kihoznak a „négyzetrácsos” tervezésből a designerek. Csapdák, felvehető powerupok, ellenfelek, különböző halálos sugarak és természeti hatások dobálják hősünket ide-oda, miközben próbáljuk a gyémántok összekaparásával megnyitni a kijáratot. Minél több gyémántunk lesz, annál jobb a pálya végi értékelés, a hub-világban pedig vadul költekezhetünk a boltokban, amivel az alap firkafigurák különböző indokolatlan permutációit nyithatjuk meg, egyre mókásabb kivitelben.

Természetesen a négyzetrácsos tervezés könnyűsége a közösségi jelleget is kihangsúlyozza, a BattleBlock Theater erre is nagy hangsúlyt fektet. Elég menőnek érzed magad, hogy a rendszerből te is fifikás pályaterveket hozz létre? A BBT ennek teret enged, a négyzetekből pedig bárki összeránthatja - konzolos szinten is elfogadható könnyedséggel - a saját ötletét. A közeljövőben számos felhasználói tartalmat várnak a készítők a játékhoz, ez pedig tovább bővíti az így sem egyszerű tartalmat, amit a program a bónusz-szintekkel és minijátékokkal is színesít.

Koop-játék és hangsúlyos multiplayer funkciók: a BBT ebben is a maximalizmusra törekszik. A coop során a szintek és a játékmenet apróságai gyakorlatilag új színezetet kapnak. Ha valamiben tud újat mutatni az agyas indie platformerekhez képest a BBT, akkor az a cimborák bevonásánál domborodik ki igazán. A multiplayer módokból is süt a kreativitás, ám a harcok mechanikája szintekkel elmarad a platformer-lehetőségeinktől, így nem csak az egyszemélyes kampány során tűnik erőltetettnek a távolsági és közelharci elemek használata, de a multinál hatványozottan érződik ennek az alkotónak a súlytalansága. Így leginkább azokat a módokat helyezzük majd idővel előtérbe, ahol az ugribugri-skilleket kell csillogtatnunk.

A BattleBlock Theater legnagyobb hibája azonban egy másabb jellegű, erősen szubjektív érzésben csúcsosodott ki. (Bocsi, ettől nem mindig tudunk szabadulni! - a szerk.) Hiába Behemothék frankó humorérzéke, hiába a remek 2D grafikusi teljesítmény, ha a hangulat valahogy nem húzza be annyira az embert, amennyire lehetne. A pályatervezők ráadásul a saját korlátaikba ütköznek és néha a négyzetrácsos tervezés önismétlő kényszerpályáira kénytelenek navigálni Hatty Hattington barátsághajóját. Az érdeklődést fenntartó új játékelemek bevezetése között gyakran akadunk unalmasabb, jellegtelenebb szakaszokba, amelyek a játék ívére kicsit rányomják a bélyegüket. Aztán ki tudja... lehet már csak a mi ingerküszöbünk szaturálódott az utóbbi néhány évben a jobbnál-jobb indie-platformjátéknak köszönhetően.

*A BBT vastagon igyekszik maximalistának látszani az árcédulához mérten is bőkezű tartalommal, humorral és bájjal - valamint olyan precíz platformjáték esszenciával, amit még a mostanában erre szakosodott indie profiknak sem mindig sikerül összehozni.

Szeretted a Behemoth játékait? Bírod a Meat-Boy féle pro-ugrabugrákat? Tégy egy próbát akkor a BattleBlock Theaterrel is, de jobban teszed, ha inkább a cimborákkal vágsz bele a játék által nyújtott élvezetekbe - hídd el, sokkal többet látsz majd abból, amit a fejlesztők eredetileg mutatni szerettek volna neked.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

10 órája
14

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==