[Teszt] Terraria

Terraria

WarhawkLusztig Zsolt2013.04.10. 18:28

Ha valaki a Terraria 2011-s megjelenésekor azt mondja nekem, hogy ez a fajta játék konzolokon is menő lenne, hát, minimum furán néztem volna rá. Viszont miután a szinte napra pontosan egy évvel később Xbox Live Arcadera megjelenő Minecraft változat sorra dönti meg a különböző rekordokat, kénytelen vagyok felülvizsgálni akkori véleményemet és valószínűleg hasonlóképp vélekedtek a Re-Logicnál is, mi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy végre Xbox 360 és PS3 tulajok is belekóstolhatnak a játékba.

De mi is az a Terraria és mi köze van a Mojang szupersikeres játékához? Nos, ha csak felületesen vizsgáljuk a két produktumot, akkor mondhatnánk azt is, hogy ez itt a kétdimenziós Minecraft. Az alapok hasonlóak: kapunk egy véletlenszerűen generált pályát, néhány alapvető eszközt, majd uccu neki, szabadon vagyunk eresztve. Azonban minél többet játszunk, minél jobban beleássuk magunkat a Terraria világába annál inkább rájöhetünk, hogy a bekezdés elején leírt definíció mennyire hibás.

Értelemszerűen a leglátványosabb különbség annak a bizonyos harmadik dimenziónak a hiánya. Hihetnénk, hogy ezzel valamennyire szűkülnek lehetőségeink is, azonban ez nem igaz, a Terraria még így is hatalmas világot és iszonyatos mennyiségű lehetőségeket ad. Bármi amit kivágunk, kitúrunk, kikaparunk, kiírtunk ad valamit, amiből elő lehet valami mást állítani - soha, egyszer se zavart, hogy kockavilág helyett pixelvilágba voltam zárva. Az már inkább, hogy maga az eszközök előállítása, a crafting egy nem túl intuitív, de cserébe rendkívül nehezen irányítható menüben zajlik. A Terrariaban legalább annyit fogunk menükben lépkedni, mint magában a világban. Hátizsákunk, térkép (ja igen, végre van térkép!), a crafting, társak, minden menükben és almenükben van, melyek böngészése néha igazi kínszenvedés volt. Ráadásul itt a világ nem áll le míg ezekben böngészünk - ezt sajnos kénytelen voltam a nehezebb úton megtanulni.

Játékmenetét tekintve a Terraria lényegesen közelebb áll a klasszikus értelemben vett játék fogalmához, mint a Minecraft. Bár lenyűgöző, fotelbe szögelő történetszálról és fordulatokról itt sem lehet beszélni, de legalább vannak NPC-k, sőt néhány főszörny is. Előbbiek akkor bukkannak fel, mikor valamilyen speciális kritériumnak megfelelünk (legyen elég pénzünk, szerezzünk robbanószert, stb) és csak akkor maradnak nálunk, ha építünk nekik egy házat. Oké, háznak mondjuk erős túlzás ezeket nevezni, legjobb esetben is szoba kilátással, de ez a kis Sims-utánérzés is épp elég ahhoz, hogy valamennyivel színesebbé tegye a bolyongásunkat. Ezek a karakterek ráadásul hathatósan tudják segíteni haladásunkat, felgyógyítanak, vásárolhatunk vagy akár el is adhatunk náluk.

Kellenek is a legjobb tárgyak, mert bár a nappali, illetve a kezdetben ránk törő éjszakai szörnyek relatíve könnyen két vállra fektethetőek az alap fegyverünkkel, minél messzebbre merészkedünk vagy mélyebbre ásunk annál keményebb ellenfelekbe ütközünk. Ezek közül is messze kiemelkednek a főellenségek, melyeket különösen jó tárgyakkal, kis szerencsével, de leginkább társakkal tudunk legyőzni. A Terrariaban lokálisan maximum négyen, online pedig nyolcan vághatunk neki a világnak és higgyetek nekem, itt tényleg fokozottan jobb és élvezhetőbb lesz a játék néhány ismerőssel - másképp pedig nem is játszhatunk online, a játék ugyanis nem enged idegenekhez csatlakozni.

A Terraria PC-s változata alapvetően egérre és billentyűzetre volt hangolva, így kellett egy új, kontrollerekre szabott irányítási sémát is rittyenteni hozzá, mely sajnos nem sikerült túl jól. Két “üzemmód” között váltogathatunk, egyiknél mi irányíthatjuk a “kurzort” egy fix körön belül, másik pedig megpróbálja valamennyire kitalálni, hogy mit szeretnénk, például egy fa mellett állva annak első blokkját jelöli ki, feltételezve, hogy ki szeretnénk azt vágni. Bevallom, én se tudtam volna jobb sémát kitalálni, de még így is nagyon zavaró tud lenni oda-vissza váltogatni, javítgatni a véletlen kiásott, kivágott, lerombolt dolgokat - váltogatni pedig kénytelen leszünk, mert harcolni az egyikben, építkezni a másikban kínszenvedés.

Az irányítást tehát szokni és elviselni kell, ezt és a rengeteg menüt leszámítva azonban egy nagyon jól összerakott portot kaptak a konzolos játékosok. Nem maradt ki belőle semmi (sőt, egy rakás új tárgyat, ellenfelet és egyéb nyalánkságokat raktak bele) és a recept tökéletesen működik a tévéképernyőn is. Csak aztán tessék figyelni az órára, mert az hajlamos turbó módra váltani ha egyszer az ember belefeledkezik a játékba.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

15 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==