[Teszt] BIT.TRIP Presents... Runner 2

BIT.TRIP Presents... Runner 2

WarhawkLusztig Zsolt2013.03.19. 19:50

Nem vagyok oda az angol kifejezések használatáért, de most mégis kénytelen vagyok ellőni egyet, mert ez az a szó, mely tökéletesen jellemzi a csodaszép című BIT.TRIP Presents... Runner2 Future Legend of Rhythm Alien által közvetített életérzést. Az említett kifejezés ez: feelgood. Miért? Mert ez az a játék, mely anélkül képes mosolyt csalni az ember arcára, hogy direkt vicceket próbálna mesélni, ez az a játék, melyet vidámabban fogjuk befejezni, mint ahogy elkezdtük. Ez az a játék, amivel egész egyszerűen jó játszani.

De pontosan mivel is játszunk? Bár a cím alapján könnyen rájöhetünk, hogy egy folytatásról van szó, de mivel az előd, a BIT.TRIP Runner neve is valószínűleg sokaknak idegenül cseng, gyorsan tegyük tisztába az alapokat. A Runner egy ritmikus akció-platformjáték. Oké, ezzel nem jutottunk sokkal közelebb a megfejtéshez, nézzük inkább darabjaira szedve. Akció, platform, azaz a tradicionális módon balról jobbra haladva kell az adott pálya elejéről a végére érni, útközben ellenfeleket és akadályokat ugrálva át, bukva le előlük, vagy rúgva fel őket. Eddig még tiszta a dolog, a trükk azonban most jön: nem csak hogy nem tudjuk szabályozni a haladás sebességét, de a pályák egy zenére vannak felfűzve, minden egyes ugrás, csúszás, rúgás ütemre megy és egy-egy dallamot ad a zenéhez. Platform-gitárhíró, mondhatnánk és nem állnánk messze a valóságtól.

Ennyit tudott nagyjából az első rész, akkor most nézzük meg, miben is lett több a folytatás! Először is Commandervideo kalandjait megtoldották egy plusz dimenzióval, a retro pixeles világból kilép a szuperszexi harmadik dimenzióba. Ha valami, akkor ez elég komoly félelemmel töltött el, hiszen az ilyen gyors ritmusú ügyességi játéknál komoly veszélyforrás a túlságosan csicsás, a szemet a lényegtől elvonó környezet. Boldogan jelentem: az akadályt tökéletesen ugrották meg a fejlesztők, egyedül az utolsó két fejezet egy-egy pályáján volt olyan, hogy elkalandozott a szemem a feladatról, de felismerve a problémát és rákoncentrálva a karakterre ezeken is túl lehet lendülni. A "háromdésítés" egyértelműen előnyére vált a játéknak, csodaszép környezetekben futhatunk, az öt fejezet mindegyike egy-egy témakör köré csoportosul, de még így is minden egyes pálya egy-egy önálló egyéniség.

Ahogy a látványvilág, úgy a játék alapjául szolgáló zene is kilépett a retro világból, az előző rész chiptune dallamai után most “normális”, kicsit elektronikus, kicsit akusztikus, de mindenképp nagyon kellemes és fülbemászó zenei világot kapunk. Az alap az egész játékban ugyanaz, azonban ezt minden fejezet más-más módon variálja, néhol a pengetős kerül az előtérbe, máshol kicsit jazz hangulatú lesz. Értelemszerűen embere válogatja, hogy kinek jön be ez a zenei stílus, az én fülembe azonnal belemászott és ott ragadt. Az ízlésnél sokkal fontosabb azonban, hogy jól érezhető, könnyen megtanulható ritmussal rendelkezik - mivel minden egyes ugrás, mind egyes mozdulat erre épül, így rendkívül lényeges, hogy pillanatok alatt beleivódjon a csuklónkba, ezt pedig meg is teszi.

A “szebb-jobb-nagyobb” aranyszabály tekintetében a játékmenet is alaposan át lett gyúrva. Kezdetnek egy kicsit komolyabb sztori fogja össze a pályákat - nem kell semmi nagy dologra gondolni, egy rövid intro és néhány rajzfilmszerű átvezető képviseli ezt a funkciót, azonban ezek pont elegendőnek bizonyulnak ahhoz, hogy ne érezzük úgy, hogy csak egymás után pakolt feladványokat tudunk le. Hasonló funkciója van annak, hogy a száz pályát öt különböző fejezetbe foglalták, melyek között Super Mario Bros 3-ban látottakhoz hasonlóan tudunk utazni. A száz pálya már önmagában egy figyelemre méltó szám, azonban a Runner2 még ezen túl is tele van tömve tartalommal. Vannak itt eldugott kulcsok és kincsesládák, megnyitható ruhák és karakterek, összeszedhető és retro világba teleportáló SNES cartridgek, szóval minden, amire csak egy ilyen játéknál vágyhatunk.

Az első résznél jogosan róhatták fel néhányan, hogy túlságosan nehéz lett, ezt a hibát itt több szinten orvosolták. A Runner2-ben három különböző nehézség található és ami különösen pozitív: a játék nem bünteti azt, aki túl nehéznek érzi és a könnyebb fokozatot válassza. A cél az, hogy mindenki jól szórakozzon, nem kell lesajnálni azt, akinek nincs olyan szem-kéz koordinációja, ami a komolyabb nehézséghez szükségeltetik. A pályák ezúttal egy checkpointot is tartalmaznak valahol középtájon, tehát nem kell elölről kezdenünk az egészet, ha a vége felé belefutunk egy akadályba. De ha valaki úgy érzi, hogy neki erre nincs szüksége, nyugodtan dönthet úgy is, hogy egyszerűen átugorja ezeket az ellenőrzési pontokat - a kapu mellett álló karakter igaz, hogy idegbajt kap, de a játék megengedi, hogy így nehezítsük meg a dolgunkat. Ez a választási lehetőség áll a pályákon található elágazásokra is, jól látható táblák jelzik, hogy melyik irány az egyszerűbb és melyik a nehezebb, mi pedig szabadon dönthetünk, hogy merre indulunk. Mindkét irány járható, mindkét irányban összeszedhető az összes, a pályán elszórt aranytömb - egész egyszerűen a játékosra van bízva, hogy hol és hogyan nehezíti vagy könnyíti meg az életét. Az érme másik oldala, hogy ha valahol hibázunk, akkor azt pontosan és jól láthatóan jelezze vissza a játék. Ez is példásan van megoldva, ha valahol elbukunk, akkor mindig pontosan fogjuk tudni, hogy mit csináltunk rosszul és hogyan lehet legközelebb jól kikerülni az adott akadályt. Egy percig se fogjuk úgy érezni, hogy a fejlesztők ki akartak volna tolni velünk, minden egyes akadály legyűrhető, minden egyes pálya megtanulható, megoldható.

És bár a játékban nincsen multiplayer opció, mégis megéri újra és újra nekifutni a pályáknak, gyűjteni a pontokat. Minden egyes helyszínhez tartozik ugyanis egy-egy toplista, ahol összehasonlíthatjuk teljesítményünket a többi játékossal, vagy ismerőseinkkel. Ha pedig vannak pontszámok, akkor kell valami olyannak is lennie, mely segítségével többet szerezhetünk a többieknél: ez itt a tánc. Egy gombnyomás és karakterünk egy rövid, vicces táncba kezd, melyet egy szép adag ponttal jutalmaz a játék. Azonban míg táncolunk, addig nem tudunk semmi mást csinálni, tehát sebészi pontossággal kell belőni, hogy egy ugrás és egy lebukás között van-e időnk arra, hogy bugizzunk egy picit. A nap végén ez lesz az, amivel feljebb kerülhetünk a ranglétrán és ami miatt visszatérünk egy-egy pályára, megpróbálva picit javítani a pontszámunkon.

Ami talán a leginkább lenyűgöző a Runner2-ben az az, hogy egyszerűen sugárzik belőle, hogy határtalan szeretettel lett minden egyes bitje összerakva. Tudom, közhelyesnek hangzik ez, de onnantól kezdve, hogy a játék egy véletlenszerű, mókás reklámmal indít egészen addig, hogy minden karakter különböző, mókás táncot tud lenyomni, hogy a legutolsó kötelező jellegű üzenet is olyan módon van kiírva, hogy mosolyt csaljon az arcunkra, egyszerűen minden egyes pontja pont ott van ahol lennie kell, azt mutatja, amit látni szeretnénk. Nehéz, de nem kegyetlen, mókás, de nem öncélúan nevetséges, tartalmas, de a tartalom nem fog maga alá temetni. Egyszerűen élvezet vele játszani. Egy feelgood játék.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

4 órája
3

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

16 órája
5

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

20 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

22 órája
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

4 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

8 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==