Gamer365 podcast 2010 július / augusztus
Eddig 29 hozzászólás
liquid
2010. augusztus 15.
vasárnap 17:34
A Gamer365 podcast nyári összevont kiadása következik, ami nem jelenti azt, hogy augusztusban ne lenne belőle több - de azokkal már speciális formában és tartalommal, egyenesen a kölni Gamescom-ról jelentkezünk a jövő hét folyamán.

Ez a "rendes" nyári epizód, ha úgy tetszik, és eseményszegény nyár lévén kevésbé az elmúlt hetek történéseit tárgyaljuk ki benne, inkább a mögöttünk lévő egy hónap játékélményeit tárgyaljuk ki. A podcast második felét három témának szenteltük: a fizetős online multiplayerről, a folytatásokról, a videojátékokban elmesélt sztorik minőségéről esik szó.

A podcast egy órás, a lenti lejátszó segítségével rögtön hallgathatod, vagy ígény szerint (link a lejátszó alatt) le is töltheted későbbi fogyasztás céljából.

 


[LETÖLTÉS] GAMER365 PODCAST 2010 JÚLIUS - AUGUSZTUS


[7] koola
szept 22., szerda 14:03 #29
Nem tudom ki emlékszik arra, hogy régebben voltak próbálkozások, hogy a filmszerű (vagy konkrétan filmes) történetmesélést játékokba építsék. Volt egy nagyon régi platform, amire rengeteg ilyesmi játék jelent meg, ez pedig nem volt más mint Sega CD, a megadrive add-on. Csak hogy az egyik legnyilvánvalóbb játékot említsem ott volt pl a Night Trap. De igen, ha a filmes történetmeséléssel (cutscene) elvesszük az időt meg a helyet, akkor hol marad a gameplay? (erről pod-ban is volt szó).
Szerintem az ideális megoldást az olyan játékok adják mint pl a Metroid Prime. Nem véletlen olyan elismert game, mert minden szempontból nagy mű, ha a történetmesélést nézzük akkor is. Minimális cutscene, nem túlmagyarázottak, a történet jórészét pedig a játék közben kell felfedezni, kvázi része legyen a játékmenetnek. Szerintem ez az arany középút, ha tovább adagoljuk a filmes elemeket a game elveszti a játék mivoltát, és inkább minimálisan interaktív (rajz)film lesz belőle. Erre is volt kísérlet, emlékezzünk csak a Dragon's Lair-re. Na ehhez a témához ennyit, a Multiplayer dologról meg annyit hogy engem mindig is hidegen hagyott, ez nem változott, és nem is fog, single player vagyok
[62] casper007
aug 19., csütörtök 14:55 #28
A történetmesélésről: meg lehet tölteni egy játékot mélyebben szántó gondolatokkal, de eddig kétféleképpen találkoztam velük. Egyrészt átvezető videók formájában, ami sok játékosnak nincs ínyére, mert most akkor filmet nézünk vagy játszunk? A másik megoldás pedig a kisebb, egyszerűbb játékok felvonultatása, lásd Braid, vagy Limbo, ahol elvontan vannak jelen a dolgok, és nem feltétlenül érintik meg a nagyközönséget. Egy jó filmben sem az akció közben csodálkozunk el a sztori szépségein, sokkal inkább egy drámaibb helyzetben, vagy éppen egy csésze kávé mellett. És mit csinálna szívesebben a játékos? Kávét főzne, vagy lövöldözne a játékban? Nem tudom, hogyan lehet hatásosan egybefűzni az élvezetes játékmenetet a hatékony és felnőtt történetszövéssel, csak remélni tudom, hogy idővel megoldják.

A fizetős multi: tessék csigát enni, mondom, mint fogyasztó. Csapjunk bele, mondom, mint közgazdász. A kiadók, fejlesztők (véleményem szerint inkább az előbbiek) a pénzéhség mintapéldái, mindig csak növekedni, és növekedni. Ez a rendszer pedig működni fog, mert a játékosok minimális áldozatot sem hajlandóak hozni a jövőbeni ideális állapot miatt, és vásárolni fognak. Én pedig ott fogok elgondolkozni a kiugráson.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[59] Alwares
aug 17., kedd 21:42 #27
Alan Wake az nekem az egyik legnagyobb játék élményem. Imádom a jó narrációt és az ilyen típusú történetmesélést. Egy jó filmsorozatban játszik az ember, a világ beszippant. Ez a játék nekem még mindig az év játáka. És valószínűleg az is marad.
De én is megértem, hogy valakinek nem tetszik. Nem tetszhet mindenkinek.

Amit Liquid Inception-történetmesélés gondolata bennem is megfordult. Nem gondoltam bele, hanem ismét nyugtáztam magamban, ezért járunk moziba. Nekem nagyon hiányzik ez, hogy legyen némi mélysége a történeteknek, legyen benne érzelem. Persze embere válogatja, ki hogyan éli meg az adott történetet. Bioshockban mikor megöljük a golfütővel azt a valakit. Ott engem konkrétan a hideg rázott! Mire eljutottam hozzá, már egész sokat tudtam róla, a többi végigjátszásnál pedig egyre jobban megismertem a karakterét. A második részben mondjuk kutatgathattam, utalások, volt események után. Ott nem volt ilyen konzisztencia a világban....
Jó lenne egy kis fejlődés ilyen téren. A Limbot pedig meg kell vegyem lassan, addig is viszont végigtolom a Braidet.
.titanic {float: none;}
[33] CHASE
aug 17., kedd 20:20 #26
Válasz Oldern (#15) üzenetére
jó, de most lemezesekre gondoltam

rehynn4: igen, ilyesmire gondoltam. és ha most nem lennék h fáradt, talán tudnék is mondani rá valami okosat
[27] Rudymester
aug 17., kedd 9:08 #25
A kommentek utàn màr alig vàrom, hogy meghalgassam a podcast-et.
http://www.facebook.com/retrofaktor
[21] SolidMetal
aug 16., hétfő 23:45 #24
A szokásos minőség, öröm volt hallgatni! Kösz fiúk!
A sztorihoz meg megjegyezném az inFamoust, mert az akciójáték és a sztori szerintem több, mint érdekes.
Random Kierkegaard idézet #667
[5] bp
aug 16., hétfő 21:13 #23
Majd ha lesz neted Zoli, nézz rá a 10 dolláros projektre kicsit alaposabban is, mert az nem kizárólag multit adhat hozzá a produktumhoz, hanem bármilyen olyan extra tartalmat (akár single playert is), amiért később már fizetned kell (DLC) formában. Sőt. Ez kifejezetten a használt játékok piacának lesápolására találódott ki.
[44] Szemy666
aug 16., hétfő 19:48 #22
Még tegnap meghallgattam, jó kis podcast volt, tetszettek a témák.
[6] DanielT
aug 16., hétfő 19:31 #21
Válasz Oldern (#20) üzenetére
Hát visszajöhetnél, de ha a podcastban vagy havonta 1x okoska, az is megfelel
Gyüjteményem, eladó játékaim nézd meg a jatekaim.hu oldalon.
aug 16., hétfő 19:24 #20
Válasz DanielT (#19) üzenetére
Már hiányzik, hogy nem írok a topikba, mi?
Olvasni azt sokkal jobb, mint vitázni is : )
This Cannot Continue
[6] DanielT
aug 16., hétfő 19:21 #19
Nagyon jó volt a podcast, értelmes témákkal és megnyilvánulásokkal.

Jó voltál Oldi!
Gyüjteményem, eladó játékaim nézd meg a jatekaim.hu oldalon.
[11] Kalamoj
aug 16., hétfő 18:37 #18
Válasz DanielT (#17) üzenetére
Én is remélem, hogy a PSN portot átgondolja a Konami. Vevő lennék rá, ahogy PSP verzió is megvan.
Vegyél Gömböcöt! www.gomboc.eu PSN ID: Kalamoj
[6] DanielT
aug 16., hétfő 18:23 #17
Adták volna ki PSP helyett inkább PS2-re a Metal Gear-t, fogyott volna.
Gyüjteményem, eladó játékaim nézd meg a jatekaim.hu oldalon.
[54] rehynn4
aug 16., hétfő 15:04 #16
Válasz CHASE (#12) üzenetére
"Miért akarnak a videojátékok filmek lenni? A filmek miért nem akarnak videojátékok lenni?"
Köszi! Épp most volt egy újságban egy cikk, aminek a végén az áll nagyjából, hogy "Miért keressük állandóan a játékok Aranypolgárát? Ennyi erővel miért nem keressük a filmek Tetrisét?"
Nekem a jó sztorira és a frankó átvezetőkre nem azért van igényem (mikor egyáltalán igényem van rá, Mariónál pl. kösz, nem), hogy filmszerűbb élményt kapjak. A film különálló művészeti ág, de a játékok esetében csak ESZKÖZ, és nem a végső cél. Szeretem mindkét ágazatot, de nem érzem, hogy a játékoknak szégyenkezniük kéne. Ha összevetem pl. az Avatart és a Mario Galaxy 2-t, akkor számomra utóbbi nagyságrendekkel többet adott a vizualitás és az idegen világok ábrázolása terén.

A gamersajtótól viszont igenis elvárom a kritika gyakorlását, és nem csak azért, hogy segítségünkre legyenek vásárláskor, hanem hogy meghatározzák (példamutatással) a diskurzus stílusát és tartalmi elvárásait.
"az érzelmi viharokba kavaró románc opciók eddig félrekacsintó kamerapozíciói" -Walther von der Vogelweide
aug 16., hétfő 14:57 #15
Válasz CHASE (#14) üzenetére
>> Ennyi erővel miért kerül minden játék ugyanannyiba? Hiszen mindegyik más költségvetéssel készül

...és ha ezt nem most, hanem 5 éve mondod, még bólogathatnánk is. Azóta létezik XBLA/PSN/WiiWare, és hopp, máris nem kerül minden játék ugyanannyiba, ahogyan a büdzsék közt is több kategóriányi különbség van.
This Cannot Continue
[33] CHASE
aug 16., hétfő 14:53 #14
ja persze, hogy most jutott még eszembe:

Ezt vizsgálgatni, hogy ez vagy az az online szolgáltatás mennyibe kerül sztem nincs sok értelme. Egy csomó olyan dolgot fizetsz meg a "valóságban" is, aminek nem az az értéke ami. A kiadó onnan fedezi a költségeket ahonnan tudja.
Ennyi erővel miért kerül minden játék ugyanannyiba? Hiszen mindegyik más költségvetéssel készül. Pontosan ilyen logikával lehetne fizetős az online játék is.
aug 16., hétfő 14:48 #13
Válasz CHASE (#12) üzenetére
Az biztos, hogy komolyan vesszük a videojátékokat, nem komolyan véve nem lenne értelme
And since you asked: no. It's massive.
[33] CHASE
aug 16., hétfő 14:46 #12
Meghallgattam a podcastet.
Nagyon sok mindent tudnék írni, de a fele nem fog eszembe jutni, de ami mégis:
- A fizetős multi sztem teljesen logikus, és a különbontás is: én a legtöbb játékban nem játszom multit, van ahol meg csak azt játszom; sztem a játékok árát nagyobb részben viselhetnék azok, akik tényleg hónapokat játszanak vele, és ez sztem jobban is fedezné a költségeket.
- A történetes témára térve: sztem túl komolyan veszitek a videojátékokat. Ez már régebb óta ott van bennem, hogy leírom, sztem mást vártok tőle mint amire ez a médium szolgál.
És még egy kérdés. Miért akarnak a videojátékok filmek lenni? A filmek miért nem akarnak videojátékok lenni?

Oldern beszélt a videojátékos sajtó szerepéről. Sztem az a szerepe, főleg ezekben a változékony időkben, hogy tudósítson az ipar történéseiről, változásairól, és hogy kellően megmagyarázza azokat a folyamatokat amiknek a végén mi vagyunk.
A tesztelés meg nyugodtan lehetne a bloggerek feladata.
De ez csak az én meglátásom.
[25] shearer
aug 16., hétfő 13:18 #11
Oldern végre kimondta azt, amit már nagyon régóta várok másoktól is, és magam is így vélem: a fizetős multi, DLC, növekvő árak témakörben nem tapsikolni kell, meg megérteni, hogy ez gazdasági érdeke a kiadónak. Bullshit, hogy nézzük a kiadó szemszögéből a dolgokat. Mi vásárlók vagyunk (esetleg mondanám, hogy a független sajtó, de ez naivitás lenne), a saját érdekeinket kell képviselnünk. Szívem joga felháborodni azon, hogy még 5/10/15$-al le akarnak húzni havonta, és nem vigasztal, hogy ez amerikában nem összeg.

A másik érdekes téma a podcast végén volt, a történetmeséléssel kapcsolatban. Valamelyikőtök mondta is, hogy a filmeknek is idő kellett. Szerintem is pontosan erről van szó. A filmgyártás több, mint száz éves, a videójátékok meg kb. 20 éve értek el arra a színvonalra, hogy komplexebb történeteket is el tudjanak mesélni számottevő vizuális megvalósítással. Ennek ellenére szerintem a helyzet nem rossz, csak éppen nem a mainstream műfajoktól kell várni az igazán csavaros sztorikat, vagy az ötletes történetmeséléseket (már a '90-es évek közepén is volt egy rakat iszonyat jó sztori, csak éppen kalandjátékokban). Amúgy jó sztorikból nincsen hiány, meg egy kellően kidolgozott háttérvilág és egy jó fordulatos cselekmény is ki tudja szolgálni az ilyen irányú igényeimet. Másik dolog, hogy szerintem az igények sem éppen ebbe az irányba mutatnak. Az átlaguser szerint egy háborús FPS (de írhatnék ide bármilyen sláger műfajt) legyen látványos, legyenek benne belassulós "cinematic momentek", legyenek benne epikus pillanatok (amiket azért elég gyakran olcsó melódrámával érnek el); oszt jólvan. Nem is feltétlenül gond ez, mert alapvetően játékról van szó, tehát egy jó játékélmény, az izgalmas feladványok, érdekes harcrendszer, stabil irányíthatóság még mindig fontosabb erény kell, hogy legyen, mint hogy különleges története legyen vagy ilyesmi. A világ legjobb és legnépszerűbb játékaiban még mindig egy csőszerelőt, vagy egy néma zöld ruhás faszit irányítgatunk, esetleg pokémonokat gyűjtögetünk...
De idővel egészen biztosan lesz fejlődés ezen a téren is. Az Alan Wake szerintem mindenképp ide sorolható.
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
[45] csavar
aug 16., hétfő 8:06 #10
Ez a sztori-dolog azért érdekes, mert legtöbbször azt hallani, hogy a játékok történetei éppen hogy súrolják a B-kategóriás filmek színvonalát.
Ebben a podcastban is emlegetett AW (és az általam nem játszott HR) talán az elsők között, amelyek jó sztorival rendelkeznek... (már ami kevesebb klisé, vagy mi )
Ne hazudj, mert összezavarod a csillagokat és kiszámíthatatlan lesz a jövőd! PSN ID: vjcsavar
[9] Jademan
aug 15., vasárnap 23:55 #9
Szerintem azért lesz egyszerűbb a játékok története, mert ez menetrendszerűen megtörtént a filmeknél is és ahogy ott is, a nagyobb közönséget kell megnyerni: Lásd az akció filmek megjelenésével ahol egy hős van (Van damme filmek, Rambo, Die Hard és még sorolhatnám) és akció hegyek: Ma már jóval több ilyen film van, még ha a klasszikus stílusuk már nincs meg, de lövöldözés a drámákba is bekerült nagyobb mennyiségben. Csak a filmeknél vannak a vígjátékok amik a játékokban nincsenek meg saját stílusként, max az autósokkal és a sport játékokkal lehetne a párhuzamosítani. Egy-egy gyöngyszem mindig akad az AAA címek közül is majd.
Akció címet viszont olyan Eredet féle történettel nem az akciódús fajtából tudnék elképzelni. Akkor az már a Half Life játékmenete lenne, néha jelenlévő üresjáratokkal.
Még csak prototipus szinten is de nagyon szívesen belekóstolnék már egy fejlesztőcég életébe.
"The things I want to say to you get lost before they come,The only thing that's worse than one is none"Linkin Park: In Between
[8] Szilgn
aug 15., vasárnap 23:53 #8
Hát van elég sok igazság amit mondtatok..De ez a Kántor Strike az nagyon nagy beszólás.
Meg az hogy fizetős lessz az online azért tényleg elvárja az embet hogy adjanak 1-2 pályát havonta meg ilyen hasonló dolgokat.
De az Alan Wake-et meg lehet hogy megveszem ezek után.
aug 15., vasárnap 23:38 #7
javasolnam a videoval osszefuzott podcastet vicces megkozelitesben lasd 1up regebbi cuccai. tuti nyero lenne, nem keves energiaba kerulne es nemi penzbe, de egyedulallo lenne magyar vonatkozasban.
[41] Gulandro
aug 15., vasárnap 21:11 #6
az AW és az MGS W esete meglep, de inkább nem vonok le belőle következtetéseket

a történetről magyaráznak itt: KATT!

Bár erről elég sokat lehet vitázni feleslegesen is.
Ahogy nap úszik el életünk horizontja felett, Ahogyan a fény tűnik el a messzeségben. Hajósok, tengerek vándorai születnek és halnak meg Otthonuktól távol, idegen vizeken, Uram add, hogy vándor lehessek egyszer.
[45] csavar
aug 15., vasárnap 20:59 #5
Az AW és MGS programokkal kapcsolatos véleményetekkel maximálisan egyetértek! Ezek szerint leszögezhető, hogy az AW egy meg nem értett királycucc SC II ára erősen lehúzós (szagú)
Uborkaszezon ellenére is jó volt az anyag
Ne hazudj, mert összezavarod a csillagokat és kiszámíthatatlan lesz a jövőd! PSN ID: vjcsavar
[22] Sam360
aug 15., vasárnap 20:57 #4
Kántor Strike-ot mi is használtuk. Suliban matektanárt neveztük így, hiszen Kántor volt a vezetékneve
[8] player07
aug 15., vasárnap 20:54 #3
liquid nagyon igazad van a havi fizetős modell kapcsolatban amit a modern warfare 2-vel kapcsolatban hoztál fel. Igen is ha fizetek, heti/havi pár pályát kérek szépen
PSN ID: iceman070693
[47] zsozsa
aug 15., vasárnap 20:45 #2
Jó vót! Zuzmón berittyentettem..
Dzsézon Tetem a Transplanter
[30] AntiHero
aug 15., vasárnap 19:57 #1
\o/
one, two , lets see what you can do!!!!!!!
Friss hírek

934 | [Nyerd meg!] Játékeső - VALKYRIA CHRONICLES 4

Van egy jó hírünk, meg hozzá pár még jobb - a dögmelegnek ígérkező augusztust és szeptembert fincsi nyereményjátékkal szeretnénk feldobni, ahol teljes verziós játékokat fogunk nektek kisorsolni nyereményjáték formájában. Gyertek és játsszatok - veszteni nem veszíthettek!

9 | Gamer365 podcast GC2018 #3

Maga az expó ugyan még a hétvégén is tart, számunkra azonban a csütörtöki nappal befejeződött a 2018-as Gamescom. Program és látnivaló szerencsére az utolsó napra is akadt - legemlékezetesebb, legérdekesebb és legbizarrabb élményeinket egy és háromnegyed órában hallgathatjátok.

6 | Gamer365 podcast GC2018 #2

Túl vagyunk egy újabb napon a 2018-as Gamescomon, ahol ismét rengeteg készülő játékba kóstoltunk bele. Egy és negyed órában hallgathatjátok szerdai tapasztalatainkat olyan címekről, mint a Sekiro: Shadows Die Twice, a Rage 2, a Spyro Reignited Trilogy vagy a Diablo III Switch verziója.

ps4 3 | Gran Turismo Sport: a szeptemberi frissítés

Egy pálya és nyolc autó érkezik hamarosan.

1 | Hitman 2: veszedelmes trópusok

Kolumbiában nem a drog a legveszélyesebb.

9 | Utolsó trailer: Assassin's Creed Odyssey

Jövő héttől alakíthatjuk a sorsunkat.

7 | The Walking Dead: elkészülhet a teljes szezon

A Telltale megpróbálja befejezni a hátralévő epizódokat.

17 | Utolsó trailer: Call of Duty Black Ops 4

Október közepén újból fegyvert ragadunk.