[Radar alatt] Antichamber
Eddig 17 hozzszls
Warhawk
2013. februr 10.
vasrnap 15:00
“Figyeljk a kezemet, mert csalok!” - Rodolfo jl ismert szlogenje nyugodtan lehetne az alcme az Antichambernek is, ugyanis akr egy kitn bvsz, ez a jtk is ltszlag cinkostrsul fogad, elhiteti veled, hogy egyenrang partnere vagy a trkkkben, azonban a valsgban inkbb “szenved” alanya vagy ezeknek, mint tnyleges mvelje. s pontosan ez az illzi az, amirt a kitn bvszeket szeretjk - s pontosan ez az, amirt az Antichambert imdni fogjuk.



Az Antichamber lnyegben egy puzzle jtk s ha mindenkpp hasonltani szeretnnk valamihez, akkor taln a Portallal mutat nagyon tvoli rokonsgot. Azonban sokkal jobban bemutatja ezt a jtkot az, amiben klnbzik a Valve agycsavarjtl, mint az, amiben hasonltanak. A Portal ugyanis lnyegben felptett egy szablyrendszert - ok, egy elgg kicsavart, de mgis trvnyek alapjn mkd rendszert - majd ebbe dobta bele a jtkost. Az Antichamber viszont nem szortja magt ilyen keretek kz, az els percekben megfoszt minden prekoncepcidtl, majd szpen, fokozatosan tantva pt fel benned egy j kpessg-kszletet, melyet hasznlhatsz a tucatnyi feladvnynak megoldshoz.



Erre a legjobb plda a jtk egyik els, s minden bizonnyal legtbbszr elmeslt feladvnya, mely pillanatok alatt megtant arra, hogy ebben a vilgban soha nem hihetnk a szemnknek. Egy folyosn bekanyarodva egy lpcsprba futottam, az egyik, pirosan kivilgtott, lefel vezet, illetve egy kken kivilgtott felfel vezet. Tekintve, hogy semmilyen irnymutatst nem kaptam, elindult elszr a piroson, lementem a lpcsn, kvettem a folyost, majd... bekanyarodva belefutottam egy lpcsprba - ugyanabba a lpcsprba. Azt tettem, amit mindenki tenne: elindultam a msik lpcsn, mely - meglepets! - kt fordulval ksbb jra visszavezetett a lpcshz. Percekig kerestem a kijratot, ugrlva a lpcsn, lassan haladva a lpcsn, faltl falig kzlekedve, majd mikor mr vgkpp nem jutottam semmire, megfordultam, elindultam visszafel a folyosn, ahol a korbbi kanyart bevve egy teljesen j szobba jutottam. Sehol nem sugallta a jtk, hogy ez lesz a kit, egsz egyszeren rm bzta, hogy prbljak ki minden lehetsges megoldst.



Az M.C. Escher ltal inspirlt plykon a tr teljesen nmagba csavarodik, soha nem lehetnk biztosak abban, hogy a kvetkez ajt mgtt egy teljesen j szobba lpnk, vagy visszakerlnk egy rgibe. Soha nem lehetnk biztosak abban, hogy a kvetkez lpsnl nem nylik meg a talpunk alatt a talaj, hogy az elttnk lv fal tnyleg ott van-e, vagy hogy az ablak tloldaln lv kp a valsgot mutatja-e. Radsul, br a feladvnyok tbbsge gondosan szobkba van rendezve, az Antichamber egyltaln nem lineris felpts, tmegvel lesznek olyan szobk, melyekbe ksbb vissza kell trnnk. A visszatrshez azonban nem kell jra “vgigszenvednnk” a clig vezet tvonalat, egy gomb lenyomsval visszakerlnk a jtk alap helysznre (az antichamberbe), ahol egy szpen felptett trkpen lthatjuk, melyik szobk vannak “befejezve”, hol tallhatunk mg kijratot, illetve egy kattintssal oda is teleportlhatunk. Ez az alap helyszn egyben a jtk menje is, illetve ide gylnek ssze a menet kzben felfedezett Tanulsgok. Ezek az egymondatos letigazsgok mindenfel el vannak szrva a plykon s azon kvl, hogy rdekes olvasnivalk, lnyegben az adott feladvnyhoz is lazn kapcsoldva egyfajta mentvknt is funkcionlnak. Ez az sszes segtsg amit a jtktl kapunk, becsljk ht meg ket!



Mg kezdetben csak a rendszerrel ismerkednk meg s hagynunk kell, hogy a jtk vilga jtsszon velnk, a helyzet gyorsan megfordul, mikor megszerezzk az els Brick Gunt. Nem, nem fogunk innentl lyukakat lni a falba (illetve nha mgis, de mskpp), ez a “fegyver” a plykon elszrt kockk manipullsban fog segtsget nyjtani, megszerzstl kezdve gyelnnk kell arra, hogy . Ngy klnbz sznt tallhatunk meg bellk s amellett, hogy mindegyik szn jabb kpessggel ruhzza fel a jtkost, egyfajta mrfldkknt is funkcionlnak, tudhatjuk, hogy j ton haladunk, ha az egyik szobba felfedezzk egyikket.



Az Antichamber legszebb pontja taln az, ahogy megtant minket a jtkszablyokra. A jtkban nincsen tutorial, nincsen szinte semmilyen lert vagy elmondott utasts. Az els helyszneken tallunk nhny egyszavas segtsget, de ezek is hajlamosak tverni minket, illetve ott vannak a Tanulsgok, melyek viszont annyira ltalnos kzhelyeket mondanak, hogy nem igazn nevezhetek segtsgnek. Akkor mgis hogyan jvnk r arra, hogy mit kellene tennnk? Egyszer: kitapasztaljuk. Figyelni kell a krnyezetnkre, figyelni kell az utalsokra, figyelni kell a lehetsgekre - a jtk soha nem fog olyan feladat el lltani, melynek megoldst (vagy legalbbis a megolds mechanikjt) mr ne lttuk volna valahol, egyszeren r kell jnnnk, hogy abban az esetben mit kell tennnk. Vagy hogy egyltaln kell-e ott tennnk valamit, hiszen a jtk nem lineris felptse miatt sokszor belefuthatunk olyan feladvnyba, melyhez mg nincs meg a megfelel Brick Gununk. s br a trtnet teljes hinya magyarzhat azzal, hogy gy szz szzalkban a feladvnyokra koncentrlhatunk, nha azrt j lett volna, ha nem pusztn a tovbbjuts lett volna az egyetlen motivl er.



Mgis, az Antichamber az egyik legokosabb, legfurmnyosabb jtk, mellyel letemben tallkoztam. A feladvnyok kmletlenek, nha komolyan gy reztem, hogy a flemen fog kifolyni az agyam, mikzben a megoldsukon gondolkodtam, msszor elkpeszten jl esett, hogy egy ltszlag zskutca szobban a menet kzben megszerzett tuds birtokban mgis talltam egy kijratot. Az Antichamber nem mindenki jtka, sokkal kevsb megkzelthet, mint pldul a fent emltett Portal s biztos vagyok benne, hogy ez sokakat elriaszthat. Mgis, megri nekivgni, mert egy teljesen egyedi, klnleges kalandban lehet rsznk, olyanban, melyet mg nem igazn lthattunk.

[9 / 10]

febr 14., cstrtk 16:14 #17
nincs benne tutorial, mi az hogy nincs a gamer kezenfogva. -2 pont
acsik, meg online coop es social integracio sincs, -2 pont
nincs checkpointozas, nem *bleh* midcore kompatibilis, nincs benne inkrementalis progress -2 pont
a grafika bland es feketefeher nem hasznalja ki a palettat - 2 pont

EEEES a hangrol nem lehet nyilatkozni.

eees etten vagyunk egy KETTO pontos jateknal. ( :

De az biztos hogy etten ez a pontertek a csakis nagyon szuk reteg szamara ennyi pontertek.

oblektiven egy kicsit kevesebb pontot er ez a termek.

de egy ujkori LSD klonnak tokeletes.
[55] FredPerry
febr 13., szerda 18:09 #16
Ezmegmiatosz.
febr 12., kedd 20:40 #15
Jpofa, de nekem kifolyik tle a szemem!
[6] madball
febr 12., kedd 15:12 #14
Ultrazsenilis! Konzolokra (XBLive?) kizrt, hogy tdobjk?
XBL Gamertag: madball66 , Switch: SW-0529-2537-1987
[15] reptile
febr 12., kedd 9:45 #13
Erdekes, az enyemhez egy 3.5os dotnet installer van, most vagy elkevertek valamit, vagy ti mas verziot neztek

Amugy szuper a jatek, semmi felesleges interface, meg cutscene, csak vegytiszta felfedezes/puzzle-k, reg vartam mar valami hasonlot.
[32] backstab
febr 11., htf 12:22 #12
Vlasz Zargul (#10) zenetre
Ezen n is nagyot nztem. Far Cry 3-hoz elg az XP is, a Hell Yeah! vagy az Antichamber mr Win7-et kvetel.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[40] Kemuri
febr 11., htf 11:22 #11
NAGYON rdekes. Ha jra lesz monitorom tuti beszerzõs.
Az ellenszenves ember mr a reggelit hozzrtssel kezdi.
[10] Zargul
febr 11., htf 9:12 #10
Vicces, hogy 4.5s .NET Framework kell neki ami Win7 alatti (XP, Vista) oprendszereken nem tmogatott. Kirly! Pedig nagyon izgalmasnak tnik a game...
You must rally the horde and lead your people to their destiny!
febr 11., htf 7:27 #9
Vlasz Necroman Mk2 (#7) zenetre
Nem tudom, azt nem probaltam.
nope
[55] axl
febr 11., htf 0:12 #8
Vlasz regger4 (#5) zenetre
Szerintem ezt itt ne nagyon reklmozd.
Good games never get old
febr 10., vasrnap 23:31 #7
n mg anno az Hazard: Journey of Life nven prblkoztam a prototpussal - ahhoz kpest mennyivel lett tbb, ms az Antichamber?
"l gondolkod lny vagyok, aki az informci tengerbl szletett!"
[11] Brandon
febr 10., vasrnap 21:14 #6
Vegytenm egy kis silent hill ltvnnyal s egy yamaoka soundtrackkel, gy lenne igazn mindfuck
XBOXLive: CollialterHUN PSN (UK): Collialter PSN (HUN): CollialterHUN Wii friend code: 0648-3968-1158 Steam: jaguar19
[2] regger4
febr 10., vasrnap 21:01 #5
n kalzverzik letltsvel prblkoztam, de balszerencsmre egyik sem mkdtt, de maga a jtk nagyon rdekel.
PSN ID:regger4
[23] CeXzer
febr 10., vasrnap 19:22 #4
n azrt megvrom, mg akcis lesz.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[11] Brandon
febr 10., vasrnap 18:57 #3
Nagyon tetszik. Azt hiszem be is ruhzok r ma este...
XBOXLive: CollialterHUN PSN (UK): Collialter PSN (HUN): CollialterHUN Wii friend code: 0648-3968-1158 Steam: jaguar19
febr 10., vasrnap 18:45 #2
Szar ! Csak viccelek !
Oly sok az tni-val s oly kevs az id!
[19] Yeaf Kitri
febr 10., vasrnap 17:49 #1
Felkerlt a kvnsglistmra.
Welcome to Dota. It’s like chess, for idiots.