[Radar alatt] Teleglitch
Eddig 14 hozzszls
Warhawk
2013. februr 06.
szerda 17:55
Megint meghaltl. Pontosan tudod, hogy mirt: mert pnikba estl. Pnikba estl, nem cloztl pontosan, majd elkezdtl figyelmetlenl htrlni, egyenesen be egy eddig t nem nzett, szrnyekkel teli szobba. Taln ha nem pisztolyt hasznltl volna. Taln ha az utols teles dobozbl nem bombt, hanem inkbb letert s pnclt ksztettl volna. Taln ha odafigyeltl volna. De nem tetted - s meghaltl. s most kezdheted ellrl.
Ez az az rzs, melyet elszr igen sokszor, ksbb pedig - remlhetleg - egyre kevesebbszer fogsz megtapasztalni. A Teleglitch ugyanis kmletlen s knyrtelen, de soha nem igazsgtalan. Mikor meghalsz - s meg fogsz, ebben nincs ktsg, pontosan tudni fogod, hogy ki ltal s mirt haltl meg, ltalban sajt magad miatt s figyelmetlensg, pnik, esetleg egy rossz dnts miatt.



A fentiekbl sejthet, hogy a Teleglitch a manapsg egyre npszerbb roguelike jtkok sort ersti, ami azonban igazn klnlegess teszi, az a belekevert egyb elemek sora. Ne szaladjunk azonban ennyire elre, maradjunk egyelre a fenti kifejezsnl. Egy j roguelike jtk tucatnyi apr elem tkletes egyenslytl tud mkdni. Nehznek kell lennie, de nem kegyetlennek. Vletlenszernek kell lennie, de mgis logikusan felptettnek. s ami a legfontosabb: olyan szablyrendszert kell felptenie, mely mindenkire vonatkozik, jtkosra s MI-re egyarnt - vagy legalbbis ennek a ltszatt kell keltenie. A Teleglitch tkletesen veszi a fenti akadlyokat, a tz, procedurlisan generlt szint mindegyikn vrt fogunk elszr (msodszor, harmadszor) izzadni, azonban miutn megismerjk az ellenfeleket, a szablyokat s a mintkat, gy szpen lassan egyre knnyebb lesz egy-egy korbbi szint jrajtszsa.

Ehhez az alaphoz van hozzadva egy mretes adagnyi horror elem. Kezddik az egsz a jtk httrtrtnetvel s helysznvel: a messzi jvben egy kietlen bolyg egyetlen hatalmas komplexumban kell megprblnunk tllni. Az pt Militech a “nem emberi hadvisels” ttrje: halottakat keltenek klnbz gpekkel letre s ahogy az ilyenkor vrhat, egyszer csak elszabadul a pokol, neknk pedig egyedli tllknt teleporttl teleportig meneklve kell kiutat tallnunk. Meglepen rszletes trtnetet kapunk a plykon lv terminlokbl, megri ket elolvasni, komoly sznezetet tudnak adni a jtknak. De nem csak a krnyezetrl van sz. A plykon csak elvtve lehet lszert tallni, jl meg kell fontolni, hogy mikor s mire hasznljuk el ket. Kezdj el feleltlenl lvldzni s pont akkorra fog elfogyni, mikor a legjobban szksges lenne r. s hogy vgkpp ne legyen egyszer az ember dolga, a jtk viszonylag vals ltszggel dolgozik, gy a fellnzet nem segt, az oszlopok, kiszgellsek, sarkok takarsbl brmikor az letnkre trhet valaki vagy valami.



Mit lehet tenni? Pldul nekillhatunk gyjtgetni mindent, amit picit hasznlhatnak hisznk. A plykon rengeteg klnbz trgyat tallhatunk elszrva, az egyszer aclcsvektl vagy res dobozoktl kezdve az teladagokon keresztl klnbz fegyverekig. A jtk egy sokrt, mgis rendkvl egyszer crafting rendszerrel lett felruhzva, elg lenyomnunk a ‘C’ gombot s mris lthatjuk, hogy a nlunk lv trgyakbl miket lehet sszerakni. Minden trgy j valamire, rajtunk mlik, hogy mihez kezdnk velk. Nehz dntseket kell hoznunk, felldozunk-e egy tz leter pontot ad teles dobozt, csak hogy egy, az ellenfeleket odacsalogat bombt kszthessnk belle? talaktjuk a pisztolyunkat szgbelvv, felldozva a tzert, hattvot s pontossgot csak azrt, mert szgeket gyakrabban tallunk? Hasznljuk-e az aclcsvet s mikorcsipet, hogy egy sszetkolt radart kapjunk, vagy inkbb eltesszk ket ksbbre? Nincs rossz dnts s nincs j dnts, rajtunk mlik, melyik utat vlasszuk.



Nem csak a crafting rendszer ll kzre, hanem lnyegben a teljes irnytsi sma. Mivel a zombik s hasonl szrnyek gyorsak s kiszmthatatlanok, gy ltfontossg egy olyan irnytsi metdus kialaktsa, melyben szz szzalkosan a jtkos az r. Az szt srcok a Hotline Miamibl is megismert “billentyzet-egr twinstick” mdszert vlasztottk, s nagyon helyesen tettk, mert kitnen mkdik ezzel a jtkkal. Ugyanilyen jl mkdik a jtk ltvnyvilga is. Trilli poligonra hezel? Azt itt nem tallod meg, helyette klassz, pixeles, mgis rszletes krnyezetet kapunk, minimlis effekthasznlattal. Nhny aprbb grafikai buggal tallkoztam, azonban az indie fejleszts elnye itt is megmutatkozott, egy visszajelzst kveten a kvetkez patch mr ki is javtotta ezeket.

sztorszgbl eddig nem igazn kaptunk kiemelked jtkot, azonban a Teleglitch minden bizonnyal rks helyet vsrolt magnak az indie jtkok gboltjn. Tkletes keverke lett a roguelike s tll horror stlusnak - tz plyjnak mindegyike hihetetlen mennyisg kihvst tartogat a btor vllalkozk szmra. Hinyzik a kiszolgltatottsg rzse a Dark Souls vagy a FTL utn? Akkor a Teleglitch lesz a te jtkod.

[8 / 10]

[18] angrod
febr 15., pntek 2:26 #14
Teleglitch 2 757,55 Ft
Nem vszes r egybknt.
"If you ever go to hotel, be sure to bring your own towel. You never know where hotel towels have been." -Towelie
[18] angrod
febr 15., pntek 2:25 #13
Ez kkemny. s esk jobbak a fegyverhangok, mint a Colonial Marines-ban!
"If you ever go to hotel, be sure to bring your own towel. You never know where hotel towels have been." -Towelie
[11] Brandon
febr 08., pntek 18:26 #12
kiprbltam, nekem annyira nem jtt be. igazbl semmi olyat nem nyjt, amit mg nem lttam volna... a dark souls sszehasonlts szerintem nem llja meg a helyt, lvn az egy kzs motvum a nehzsg... (knnyen doblzunk ezzel a szval manapsg... valaki contra 3?)
XBOXLive: CollialterHUN PSN (UK): Collialter PSN (HUN): CollialterHUN Wii friend code: 0648-3968-1158 Steam: jaguar19
[9] zephyr
febr 08., pntek 12:54 #11
Ennek a jtknak ez a grafikai stlusa, szerintem rendben van. Msik oldalrl, ha ennl csak kicsit szebbet csinlnak,akkor az gy tnne, mintha jt akartak volna, de nem sikerlt, nyilvn nem volt meg a (ehhez kpest sokszoros) pnz a bszmesok content gyrtsra amitl fels kategrisnak tnne, gy maradt ez a vltozat. Nincs ezzel semmi gond, van egy grafikai stlus s vgig is viszi, nincsenek kilengsek. A gondok ottlennnek, ha keveredne minden mindennel.
War has changed.
[16] skiz0
febr 07., cstrtk 15:54 #10
Vlasz Warhawk (#8) zenetre
gy van, nagyon elvan tallva. Igazbl ennl a jtknl ugyanazok a vlemnyek [lesznek] olvashatk, mint a Hotline Miaminl. Aki jtszik vele, figyeli a storyt, s az SSZKPET: belertve akr az esetleges effekteket, zent, hangokat, s a Hangulat nev tnyezt - s nem csak 1-2 screenshot megtekintse/egy gameplaybe val beletekers utn fikzza szarr a jtkot - az megrti a vgleges pontszmokat. s nem, nem vagyok abszolt sem indie sem retrobuzi, st, gyllm. De ha valami j, akkor az j, tk mindegy mennyire ocsmny, ha jl (profin) van eladva. Lehet dzkodni s hzni a szjszleket, hogy ez kevs 2012-2013-ban, de hiba fotorealisztikus egy jtk manapsg, ha tartalomra egy raks szar. De persze zlsek s pofonok...
PSN: mucsacso
[32] backstab
febr 07., cstrtk 13:09 #9
Vlasz Warhawk (#8) zenetre
Mindezt tudom, beletoltam vagy 5-6 rt a demba (sok-sok hall). De a VGA jtkokat idz bettpus, s az rispixelek engem tasztanak.
(Persze kekec vagyok, mert az Ultima Underworld s a Betrayal at Krondor mg mindig nagyon-nagyon tetszik. Csak azok 20 ve kszltek, ez meg most.)
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
febr 07., cstrtk 11:11 #8
Vlasz backstab (#5) zenetre
Alapveten zavarna engem is a dolog, ha a jtk szempontjbl fontosabb lenne a rszletesebb ltvnyvilg - de nem az. A Teleglitch horrorja nem vizulis horror, nem kell levgott fejeket meg kibelezett kecskket mutatnia. Ez inkbb az a fajta rettegs, hogy mi lesz a kvetkez szobba, mi bjik el a csatornbl s lesz-e elg ers fegyverem ahhoz, hogy tljussak rajta. Ezt pedig mg ennl kevesebb pixellel is el lehet rni szerintem.
Egybknt nekem valamirt most nagyon bejtt ez a kinzet. A kpeknl azrt valamivel tbb van benne, ahogy skiz0 is rja, a fegyver effektek pl nagyon menk (fleg a nagyobb kaliber, esetleg sszeszerelt fegyvereknl), kellemes, hogy kzelt-tvolt a kamera a klnbz terekben, meg ahogy a trkpnl egyszeren felrnt a magasba.
nope
[24] CeXzer
febr 07., cstrtk 9:48 #7
Vlasz backstab (#5) zenetre
Egy picit egyet is rtek, s egy picit nem is. Azrt inkbb nem, mert a demoval jtszva visszajtt egy rgi j reflexem az ilyen jtkokra, megmozgatta a fantzim. Rgen, mg C64-en King's bountyzva is elkpzeltem, ahogy a seregek ott gyilkoljk egymst, vagy a Defender of the crownban sem pr pixelbl ll emberkket lttam, akik ott kardoznak, hanem mintha TV-ben nztem volna egy hasonl lszerepls jelenetet, s ez most itt itt is megvolt. Mrpedig a fantzimnl jobb grafika nincs, s ebben tbbet nyjt, mint a Dead Space.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[16] skiz0
febr 06., szerda 22:18 #6
Vlasz backstab (#5) zenetre
A lvsnek meg robbansoknak tkj az effektje, az sokat dob rajta
PSN: mucsacso
[32] backstab
febr 06., szerda 21:38 #5
Nemrg "ezreztem ki" az Isaac-et, j lenne valami ptlk, de ez nem az n jtkom. Lehet, hogy regszem, de bntja a szemem a grafika. Meg tudtk volna csinlni "normlis" kinzettel is, de nem, muszj volt meglovagolni ezt az erltetett retro-pixel-stlust. Kr, pedig a jtkmenet amgy tetszik.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[16] skiz0
febr 06., szerda 21:17 #4
Prblom pp, egsz jnak tnik br hossztvon nem tudom mennyire kt majd le.
PSN: mucsacso
[34] Laza
febr 06., szerda 20:37 #3
A demja zzhat:
KATT!
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[16] skiz0
febr 06., szerda 20:06 #2
Nagyon jnak tnik, nekem bejn a lers s a trailer alapjn. Remlem egy instant klasszik szletett ezzel a jtkra amolyan Hotline Miami mdra
PSN: mucsacso
[55] axl
febr 06., szerda 20:00 #1
Egsz jpofnak tnik, br n leragadtam a Binding of Isaac-nl.
Minden jtk szerepjtk