Lassan, de biztosan áll össze a Nagy Metal Gear Solid 4 Kirakósjáték: Hideo Kojima, a játék direktora jó szokásához híven apró információcsomagokat adagol - hogy aztán a játék megjelenése után kiderüljön, hogy a lényeget (újra) megtartotta magának. Az amerikai GamePro magazin Kojima interjújából ragadtuk ki az érdekfeszítőbb részeket:
A Blu-ray lemezről: Kojima szerint a Blu-ray tárolókapacitása nem is olyan nagy - sőt, tulajdonképpen majdnem kevés. Egy HD felbontású, 5.1 hanggal ellátott játék-szekvencia nagy tárterületet igényel, így Kojima elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben az (egyrétegű) Blu-ray lemez 20+ gigás kapacitása is kevésnek bizonyulhat.
A 1080p-s HD felbontásról**: Kojima nem tartozik az über-nagy felbontások rajongói közé. Szerinte a Metal Gear tipikusan olyan játék, ami kisebb felbontásokban is jól néz ki, a letisztult képmegjelenítés nem ad hozzá sokat az élményhez. Személy szerint jobban szereti a “mocskosabb, realisztikusabb” megjelenítést - ehhez pedig nem kell 1080p.
A Wii-s tervekről: Kojima nagyon szívesen fejlesztene valamit Wii-re, gyakran gondol is rá, de most nagyon nincs ideje - a napjait teljes egészében a Metal Gear Solid 4 tölti ki. Ha az MGS4 elkészül, visszatér a témára