[Teszt] Hotline Miami

Hotline Miami

liquidSomosi László2012.12.26. 20:20

Elszúrtam, újratervezés. Folyosó, ajtó jobbra, az elsőt lecsapom ököllel, a másodiknál vasrúd van, gyorsnak kell lennem. Egyszerre a kettőt, észre sem vesznek, a falon vér, van egy vascsövem. Ki a szobából, a folyosó végén újabb ajtó, beme… áááá, kutya jobbról, gyors vagyok, leverem reflexből. Óvatosan. Négyen vannak bent, kettőnél lőfegyver, nem kapkodni, nem kapkodni! Ha berohanok kapásból lelőnek, a négy az sok, talán ha… igen, az ajtó, lendületből nekivágom a sörétes puskásnak, a másikat leütöm a csővel, maradt kettő, lesz úgy két másodpercem arra, hogy felvegyem a puskát, két lövés, és ott a lépcső. Nagy levegő, kivárni, kivárni, mindjárt itt van, ééés… hajrá! Ajtó ki, üt, üt, üt, a puska messze repült, 'sszameg, sprint utána, itt vannak a nyomomban, nem fog sikerülni. DE, sikerülni fog, itt van a kezemben, lövés, és lövés, meghaltak… nem, az egyik még mászik, ráugrok, és teljes erőből a falnak csapom a fejét. Látom a lépcsőt. Eldobom az üres puskát, elindulok. Nem érem el. Üvegtábla hullik ezer darabra, a dörrenést nem is hallom. Volt még valaki a folyosón. A földön fekszem, körülöttem sötét vértócsa.

Elszúrtam. Újratervezés.

A Hotline Miami felülnézetből szemlélt akciójáték, amiről elsőre az eredeti kettődés GTA-k fognak beugrani. A hasonlóság itt nagyjából véget is ért, a második kapocs - miszerint a Hotline Miami veszettül erőszakos játék - szintén GTA sajátosság, de nem ennyire hangsúlyosan, és pláne nem ilyen formában. A Hotline Miami névtelen hősének estéi telefonhívással indulnak, többszörös gyilkossággal, és egy halott célponttal fejeződnek be. A „küldetések” jellemzően több szintre vannak osztva, egy-egy szint kitakarítása után a játék ment, és irány a lépcső / lift, azaz a következő emelet. Ölhetsz ököllel, ölhetsz az ellenfelektől elkobzott fegyverekkel, ölhetsz hangosan (lövöldözhetsz), és ölhetsz halkan is. Az irányítás egyszerű, a játék három darab gombot használ, az egyik a támadás, a másik a fegyvercsere, a harmadikkal pedig a földre küldött ellenfeleket tudod pajzsként használni, vagy kivégezni. Ennyi.

A Hotline Miami nehéz játék, első pillantásra talán túlontúl is az. Mitől nehéz egy játék? Létezik a „rossz” nehézség, amikor a nem megfelelően megalkotott játékelemekkel, az irányítással, vagy az ész nélkül a nyakadba dobált ellenfelekkel gyűlik meg a bajod, és ezek miatt csapod földnek a kontrollert. És létezik a „jó” nehézség is, amikor a játék mindent rendben csinál, a játékelemek jól tanulhatók, az ellenfelek elhelyezése és mennyisége korrekt, a játék pedig azt várja el tőled, hogy a rendelkezésedre bocsátott, a feladat megoldásához szükséges képességeid a lehető legjobban, a lehető legkevesebb hibával és tévedéssel használd. A Hotline Miami esetében az elkövethető hibák száma még csak kevésnek sem mondható - nulla darabot engedélyez belőlük a játék. A fejlődésed és jutalmad szorosan a teljesítményedhez van kapcsolva: a pályák végén kiosztott pontszám függvényében maszkokat (ezek egy bónusz tulajdonságot - például különlegesen erős ökölcsapásokat - adnak), és új fegyvereket nyithatsz meg.

Ritmus, vizualitás, zene, sztori, játékmenet: az idei felhozatalból a Hotline Miami az a játék, ami tökéletesen (még egyszer nyomatékosítom: tökéletesen) egyensúlyba hozza az öt elemet, régen láttam ennyire egységes, ennyire egy irányba mutató, ennyire hatásos játékot. A sztori borongós, sötét, néha rémálomszerű, a grafika olyan, mit egy 1989-es NES játéké (a HM ekkor játszódik, a Nintendo konzol ott van antihősünk szobájában), a képernyő csíkozása, villogása az agyonmásolt VHS szalagokra emlékeztet. A zene szintén a nyolcvanas éveket idéző elektronika, a számok fantasztikusak, és (ismét!) tökéletesen illeszkednek az akció kíméletlen, mindig előre hajtó, brutális ritmusához. Mivel a játékban sokszor fogsz meghalni, és sokszor lendülsz neki ugyanannak a szakasznak, a grafika, a zene és a játékmenet előbb-utóbb összeolvad, a Hotline Miami ilyenkor igazi zóna-élmény ad, már nem te játszol, hanem valaki nálad sokkal ügyesebb és gyorsabb irányítja a kezed. Látszólag persze, hiszen továbbra is te irányítasz, de elértél egy olyan felsőbb szintet, ahol már nem a tervezés, vagy az átgondolt végrehajtás az úr, hanem valami nyersebb, ösztönszerűbb.

A Hotline Miami az év egyik legjobb játéka, és kitűnő példa arra, hogy felrobbanó városok, haragos tekintetű kommandósok és taktikusan időzített atompukkanások nélkül is lehet magába szippantó hangulatú, a (komoly) nehézségek leküzdése után bőséges sikerélményt nyújtó akciójátékot csinálni. És eszeset is: a Hotline Miami a NES-grafikájával, és a sima szöveges párbeszédablakaival többet mond el az erőszak természetéről, mint az összes eddigi katonás FPS együttvéve - a végén talán még a játékban elhangzó egyik fontos kérdés is veled marad. „Szeretsz bántani másokat?”

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 órája
11

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

5 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==